Anketa:
Seriál článkov: Miláno 2007
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 8.
30.11.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 16482 [Novinky - Oznam]

Videoreportáž Milano 2007 2. časť - Ducati, Moto Guzzi, Piaggio, Moto Morini, Suzuki, Yamaha a ďalšie
Druhá časť videorepotáže z výstavy EICMA Miláno 2007 sa venuje značkám Suzuki, Yamaha, Derbi, Moto Guzzi, Piaggio, Ducati, Moto Morini, Benelli, MV Agusta, Cagiva, Vectrix. Okrem videa prinášame aj technické parametre nových modelov.
23.11.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 16000 [Novinky - Oznam]

Videoreportáž Milano 2007 1. časť - Honda, KTM. Kawasaki, BMW, Aprilia
Prvá časť videorepotáže z výstavy EICMA Miláno 2007 sa venuje značkám Honda, KTM. Kawasaki, BMW a Aprilia. Okrem videa prinášame aj technické parametre nových modelov.
07.11.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 10316 [Novinky - Oznam]

Výstava EICMA 2007, Miláno
Konečne máme článoček aj fotky prinesené horúcou linkou priamo z Milána.
06.11.2007 - Peter Fischer Čitatelia: 6524 [Bleskovky - Novinky]

Priamo z Milána - Honda, KTM, BMW, Ducati a ostatné
Takto večer už sú známe v podstate všetky novinky pre rok 2008. Awia posielal informácie a fotky počas celého dňa priamo z Milána.
05.11.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6762 [Bleskovky - Novinky]

Miláno už klope na dvere - Novinky 2008
Už o niekoľko hodín odchádzame do Milána na výstavu EICMA 2007, kde značky vybalia ďalšie motocyklové novinky. Čo tam na nás čaká?
02.11.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 16069 [Bleskovky - Predstavujeme]

BMW F 800 GS?
Dlho očakávaný model nemeckého výrobcu. Mysleli sme, že ho uvidíme už v Paríži no nestalo sa tak.
31.10.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 10771 [Bleskovky - Predstavujeme]

Prvé oficiálne foto Moto Guzzi Stelvio 1200
Len pár dní pred výstavou v Miláne vyšli na svetlo sveta oficiálne prvé foto cestného endura od Moto Guzzi - Stelvio 1200
31.10.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 9460 [Bleskovky - Predstavujeme]

Superbike KTM RC8 bude predstavený v Miláne
Prvý superbike z produkcie KTM RC8 bude predstavený budúci týždeň na výstave v Miláne.

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!