Anketa:
Miláno už klope na dvere - Novinky 2008
ZdieľaťPridané: 05.11.2007 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 6757 [Bleskovky - Novinky]
Už o niekoľko hodín odchádzame do Milána na výstavu EICMA 2007, kde značky vybalia ďalšie motocyklové novinky. Čo tam na nás čaká?
Seriál článkov - Miláno 2007:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Miláno 2007 | Nasledujúci
Niektoré značky vybalili svoje hlavné novinky už v Paríži koncom septembra, hlavne talianske značky si však svoje svetové premiéry nechali na domácu pôdu.
Ducati
Talianska perla, značka Ducati, by mala predviesť celú škálu noviniek 2008. Asi to bude nový Monster, ďalej model 848 s novým motorom 849 ccm. Okrem toho sa očakáva predstavenie najvýkonnejšieho V-twinu v histórii značky. Nový motocykel s označením 1098 R by mal byť prípravou na budúcoročný seriál superbikov s motorom o výkone 180 koní. Naviac sa očakáva ešte nejaké prekvapenie...
Moto Guzzi
Moto Guzzi ukáže nové cestné enduro pod názvom Stelvio, ktoré sme taktiež už predstavili. Okrem toho to bude retro model Moto Guzzi V7 Classic.
![]() |
Moto Guzzi V7 Classic |
Cagiva
Cagiva by mala taktiež na domácej pôde predstaviť novinky, medzi ktorými by nemal chýbať inovovaný model Mito 125.
Piaggio
Piaggio by malo ukázať skúter X7, ktorý kombinuje mestského dravca s maxi skútrom.
![]() |
Cagiva mito a Piagio X7 |
MV Agusta
Exkluzívna talianska značka MV Agusta by mala ukázať modely F4RR 312 a Brutale 1078RR. F4RR 312 dostane nový motor so zvýšeným objemom z 996 ccm na 1078 ccm, a udávaným výkonom 190 koní (o 10 viac ako predchodca). Brutale dostane tiež tento motor, avšak naladený na náhač a zníženým výkonom okolo 150 koní. Naviac sa niečo šepká o nových motoroch, ktoré by mohla MV Agusta v Miláne ukázať, alebo aspoň o nich niečo naznačiť, konkrétne trojvalec (675 ccm) a jednovalec (500 ccm). Nuž, nechajme sa prekvapiť.
Benelli
Značka Benelli by mala ukázať nové enduro a supermoto na báze štúdie BX449, ktorú predstavili v Miláne pred rokom. Motorov by malo byť viac verzií až do objemu 570 ccm.
![]() |
štúdia Benelli BX449 spred roka |
Honda
Podľa našich informácií si Honda do Milána nechala tri novinky. Viac nevieme, tak sa musíme nechať prekvapiť. Ak budem trošku teoretizovať, tak by to mohol byť nový veľký, snáď litrový Hornet. Taktiež priaznivci Blackbirda už niekoľko rokov očakávajú nasledovníka. A čo by to mohlo byť do tretice? V Tokiu Honda predstavila aj dvojičky CB400. Táto objemová trieda sa však do Európy nikdy nevozila, takže toto by som bral ako čistú špekuláciu. Taktiež sa niečo šepká o tom, že by mal model DN-01 ísť do sériovej výroby.
![]() |
Dočkáme sa sériovej podoby DN-01? |
BMW
Značka BMW prinesie do Milána vraj päť noviniek. Okrem dlho očakávanej F 800 GS, ktorej prvé foto sme priniesli už pred niekoľkými dňami, to budú dvojvalcové F 650 GS, inovované BMW R1200GS a Adventure a enduro BMW G450X.
![]() |
BMW F 650GS (hore) a BMW G 450X |
KTM
KTM už pustila na svetlo informácie o predstavení prvého superbiku v histórii značky pod názvom RC8. Okrem toho možno uvidíme nový Adventure s novým motorom 690. A možno aj nie :-)
A toto určite nebude všetko. Máte sa načo tešiť!
Pridané: 05.11.2007 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Seriál článkov - Miláno 2007:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Miláno 2007 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Výstava EICMA 2007, Miláno - Awia
- Videoreportáž: EICMA Miláno 2008 - Awia
- Naživo výstava EICMA 2013 Miláno - Ducati - Awia
- Live: Novinky z EICMA 2008 v Miláne naživo! - agressor
- Naživo výstava EICMA 2013 Miláno - Honda - Awia
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2013 - Awia
- Prvé dojmy z výstavy Mondial du deux roues 2007 v Paríži - Herghott
- Výstava Motocykel 2007 už klope na dvere - Redakcia
- MV Agusta predstaví na výstave EICMA ďalší nový model - zeON
- Ako nás na Honda Off-Road Weekende vytrápili nové CRF 2008 - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Bezpečnosť na cestách: sezóna 2025 už klope na dvere - dávajte pozor
- Report: 9. Stretko ľadových medveďov 2025
- Dakar 2025 vyhral pre KTM Sanders, Svitko po tesnom boji 10-ty - 12. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Dakar 2025: 11. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Už tento víkend: 9. Stretko ľadových medveďov 25. - 26. 1. 2025
- Dakar 2025: Svitko v dunovej 10. etape štvrtý - HARADH - SHUBAYTAH
- Naživo: Testujeme nový TransAlp a NC750X 2025
- Dakar 2025: 9. etapa vyhral L. Benavides, Svitko pomahal zranenému jazdcovi -RIYADH - HARADH
- Dakar 2025: 8. etapa: Svitko sa posúva do TOP10 celkovo - AL DUWADIMI - RIYADH
- Dakar 2025: 7. etapu ovládol znovu Sanders, Svitko 14-ty - AL DUWADIMI - AL DUWADIMI
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Body a Trasy v tomto článku:
Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!