Anketa:
Seriál článkov: Motoride Dakar Adventure 2008
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 8.
13.03.2008 - Beal Čitatelia: 17717 [Novinky - O motoride.sk]

Videocestopis: Motoride Dakar Adventure 2008
Napriek všetkým prekážkam sa podarilo zozbierať materiál na film. Dnes sa prvýkrát oficiálne premietol na výstave Motocykel v Bratislave.
27.01.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 866300 Strany: 4 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Motoride Dakar Adventure 2008 – alebo cesta na zrušený Dakar
Nápad vyraziť v januári do Maroka a vidieť na vlastné oči dakarskú rally mi behal po mysli už pár rokov. Veci začali naberať reálne rozmery až minulý rok.
01.01.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 30899 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Sleduj Motoride Dakar Adventure 2008 naživo
Do tohto článku, ktorý sa nachádza aj na podstránke dakar2008.motoride.sk, budú až do ukončenia výpravy denne pribúdať fotky a krátke správy z našej cesty.
31.12.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 12672 [Bleskovky - Novinky]

Slovensko oslavuje - Motoride Dakar Adventure štartuje
Vonku rachotia delobuchy - celé slovensko oslavuje, že bude mať od nás na mesiac pokoj :-)
11.12.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 142735 [Technika - Dobré Rady]

Očkovania nielen pred cestou do "exotických" krajín
Chystáš sa na cestu niekam mimo civilizácie, mimo Európu, do Afriky, či Ázie. Dnes už to nieje nič netradičné no je dobré myslieť aj na zdravie.
15.11.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 20131 [Bleskovky - Novinky]

Motoride Dakar Adventure 2008 - Ako dostať 3 červy do plechovky
Dostať naše tri prerastené motorky (červy) do dodávky (plechovky) je kľúčová záležitosť pred cestou do Maroka.
12.11.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 20106 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

Motoride Dakar Adventure 2008 - prípravy a trénnig
Termín odchodu do Maroka sa nám blíži a tak nezaváhame. Včera sme vybehli trošku zajazdiť a natočiť pár záberov.
04.11.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 21917 [Novinky - Oznam]

Motoride Dakar Adventure 2008
Traja jazdci, tri motocykle, v sprievode najťažšej súťaže na svete, 30 dní, dobrodružstvo na vlastnú päsť...
Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!