Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1851 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29873
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17648)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12225)

Seriál článkov: Motoride Dakar Adventure 2008

Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 8.

13.03.2008 - Beal Čitatelia: 17717 [Novinky - O motoride.sk]

-

Videocestopis: Motoride Dakar Adventure 2008

Napriek všetkým prekážkam sa podarilo zozbierať materiál na film. Dnes sa prvýkrát oficiálne premietol na výstave Motocykel v Bratislave.

 

27.01.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 866300 Strany: 4 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

Motoride Dakar Adventure 2008 – alebo cesta na zrušený Dakar

Nápad vyraziť v januári do Maroka a vidieť na vlastné oči dakarskú rally mi behal po mysli už pár rokov. Veci začali naberať reálne rozmery až minulý rok.

 

01.01.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 30899 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

Sleduj Motoride Dakar Adventure 2008 naživo

Do tohto článku, ktorý sa nachádza aj na podstránke dakar2008.motoride.sk, budú až do ukončenia výpravy denne pribúdať fotky a krátke správy z našej cesty.

 

31.12.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 12672 [Bleskovky - Novinky]

-

Slovensko oslavuje - Motoride Dakar Adventure štartuje

Vonku rachotia delobuchy - celé slovensko oslavuje, že bude mať od nás na mesiac pokoj :-)

 

11.12.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 142735 [Technika - Dobré Rady]

-

Očkovania nielen pred cestou do "exotických" krajín

Chystáš sa na cestu niekam mimo civilizácie, mimo Európu, do Afriky, či Ázie. Dnes už to nieje nič netradičné no je dobré myslieť aj na zdravie.

 

15.11.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 20131 [Bleskovky - Novinky]

-

Motoride Dakar Adventure 2008 - Ako dostať 3 červy do plechovky

Dostať naše tri prerastené motorky (červy) do dodávky (plechovky) je kľúčová záležitosť pred cestou do Maroka.

 

12.11.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 20106 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

-

Motoride Dakar Adventure 2008 - prípravy a trénnig

Termín odchodu do Maroka sa nám blíži a tak nezaváhame. Včera sme vybehli trošku zajazdiť a natočiť pár záberov.

 

04.11.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 21917 [Novinky - Oznam]

-

Motoride Dakar Adventure 2008

Traja jazdci, tri motocykle, v sprievode najťažšej súťaže na svete, 30 dní, dobrodružstvo na vlastnú päsť...

 

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »