Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 991 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29757
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17592)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12165)
Hodnotenie: (19 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (40)  [Verzia pre tlač] Tlač

Motoride Dakar Adventure 2008 - prípravy a trénnig

 Zdieľať

Pridané: 12.11.2007 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 20098 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

Termín odchodu do Maroka sa nám blíži a tak nezaváhame. Včera sme vybehli trošku zajazdiť a natočiť pár záberov.

Nedeľa, krásny dátum 11. 11 8:00 hod. Volám Andremu, máš čas, neskočíme vyvertať mašiny? Brnkni aj Ferovi. Už o 11.00 sa stretávame v Prešove, počasie ideálne, slnečno, sucho a asi 6 stupňov...

Vyrážame do pieskovne, kde sme sa dobre pred dvoma mesiacmi povozili ešte netušiac, že v tejto zostave pôjdeme aj do Maroka. Ak netušíš o čom tento článok je pozri si prvý článok z tejto série Motoride Dakar Adventure 2008.

A prečo takýto zimný tréning? Prípravu berieme vážne, aj keď sa to možno nezdá, január v Maroku nám pripraví pekné prekvapenia. Počasie v severnej časti bude asi ako teraz u nás, teplota do 10 stupňov a možno dážď, treba si zvykať. Naviac cez celé Maroko sa tiahne pohorie Atlas, s najvyššími vrcholmi viac ako 4000 m.n.m. a priesmykmi na úrovni tých alpských okolo 2000 m.n.m. Dobre oblečenie bude základom a aj preto nás potešila ponuka termo prádla od firmy Redis-Pezinok značky Klimatex. A o to aby nám nebola zima v noci v stane, keď teplota pôjde pod nulu aj v južnej púštnej časti Maroka sa postarajú skvelé spacáky značky Carinthia.

Nebudem teda veľa vypisovať a nechám priestor nášmu pilotnému videu, kde sa predstavíme.

Video

Video: Motoride Dakar Adventure 2008 - priprava a trening

V hlavnej úlohe Tomáš Hajduch - Awia, Andre, africanPo, kamera Dadi, strih Tomáš Hajduch - Awia.

Dĺžka: 7:36 min
Formát: video.google.com (Shockwave Flash)
Download: MDA-priprava.wmv

Motto výpravy:

„Prekážky sú tie obávané veci, ktoré zbadáte, keď odvrátite pohľad od svojho cieľa.“
(H. Ford)

Výzva pre firmy - Podpora výpravy:

Výprava bude náročná nielen po organizačnej a fyzickej stránke, ale aj finančne. Podpora je vítaná v nasledujúcich oblastiach:

  • finančná podpora
  • technická podpora (výbava motoriek)
  • mediálna podpora
  • zapožičanie videokamery
  • mobilný operátor
  • poistenie (zdravotné, cestovné)

Ak vás ciele našej výpravy zaujali, máte produkty, ktoré chcete na našej výprave otestovať a spropagovať alebo nám viete pomôcť finančne alebo materiálne, neváhajte nás kontaktovať.

Kontakt:

Ing. Tomáš Hajduch: 0903 31 31 36
tomas.hajduch@motoride.sk

Ondrej Janiga: 0907 23 14 77
janiga@mail.t-com.sk

František Lorinc: 0915 35 06 93
frantisek.lorinc@belimex.sk

Podporili nás:

Firma Continetal bola jedna z prvých, ktorá nás podporila dodaním pneu TKC 80. Oleje a mazivá pre zmenu venuje Repsol. Najdôležitejší bod - transport - sa však vyriešil po rokovaní s Environ Servis tímom, čiže tímom, ktorý organizuje slovenskú výpravu na Dakar. Tím nám zapožičia dodávku, aby sme vedeli dopraviť seba aj motorky do Portugalska.

Postupne sa pridali ďalší partneri ako Big Husky, ktorý dodá na výpravu hliníkové kufre, firma Conan dovozca GPS navigácií značky Garmin pomohla s navigáciou.

O naše teplo sa postará termo prádlo od firmy Redis-Pezinok značky Klimatex a spacáky značky Carinthia.

Pred cestou bol potrebný samozrejme aj servis motocyklov. Tu dala pomocnú ruku Honda Slovakia poskytnutím spotrebného materiálu na Ferovu Africu a servisne ju pripravila firma RP Moto Prešov. O oba baworáky sa dodaním materiálu postarala firma ELIT a o servis sa postarala Košická firma Moto Geld. Popradská firma Touranbike venuje náplň UltraSeal do pneumatík a doplnky značky Touratech na Andreho BMW za dotované ceny. Novo zámocká firma motomaxx nakoniec venovala enduro čižmi a chrániče pre Feriho a Andreho.

Mediálny partneri:

MDA-podporujú

Pridané: 12.11.2007 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (19 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (40)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Body a Trasy v tomto článku:

Galéria ku článku:

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »