Anketa:
Seriál článkov: Naprieč Južnou Amerikou
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 11.
15.01.2013 - marekNApionieri Čitatelia: 5220 [Mototuristika - Amerika - Cestopis]

Naprieč Južnou Amerikou: Od Chile Chico do Ushuaia
Chile Chico opúšťame ráno a máme to už len 10 km do Argentíny. Chile sa s nami lúči nádhernou prírodou. Modré lúky posiate akýmisi kvetmi ktoré voňajú krajšie ako eukaliptové lesy v Peru.
06.01.2013 - marekNApionieri Čitatelia: 5668 [Mototuristika - Amerika - Cestopis]

Naprieč Južnou Amerikou: Od Chaitenu do Chile Chico
O siedmej ráno sme dorazili do prístavu. No autá a motorku sme nemohli dostať na pevninu lebo bola nízka hladina vody a tak do 11 tej čakáme na príliv.
29.12.2012 - marekNApionieri Čitatelia: 5967 [Mototuristika - Amerika - Cestopis]

Naprieč Južnou Amerikou: Od Santiaga do Quellonu (Chile)
Pozdravujem na Slovensko! Akurát sa plavíme z mestečka Quellon (ktoré sa nachádza na konci panamerikanskej diaľnice) na carreteru austral, ževraj najkrajšiu cestu južnej ameriky a samozrejme offroadovu. Všetci už spia no mne sa po troch kávach ani nechce, tak si vravím, že napíšem ďalší článok....
19.12.2012 - marekNApionieri Čitatelia: 7329 [Mototuristika - Amerika - Cestopis]

Naprieč Južnou Amerikou: Od La Paz (Bolívia) po Santiago (Chile)
Myslel som, že sa ozvem už len z Usuhai, ale stalo sa toho fakt veľa. A keďže v Santiagu opäť stojíme, tak článok navyše neuškodí.
03.12.2012 - marekNApionieri Čitatelia: 7265 [Mototuristika - Amerika - Cestopis]

Naprieč Južnou Amerikou: Andami od Cusco do La Paz
Byť v Peru a neísť sa pozrieť na Machu Picchu je asi taký istý hriech ako vlastniť Porche a nikdy mu nepridať nad 100 km/h, takže od Cusca pálime priamo na jeden z divov sveta.
21.11.2012 - marekNApionieri Čitatelia: 7340 [Mototuristika - Amerika - Cestopis]

Naprieč Južnou Amerikou: Porto Vhelo (Brazília) – Cusco (Peru)
Naposledy som sa ozval z Brazílie z mestečka Porto Vhelo. To nás akosi zas zmagnetizovalo a ostali sme tam ďalších 7 dní. Maluch mal totiž problémy.
02.11.2012 - marekNApionieri Čitatelia: 7938 [Mototuristika - Amerika - Cestopis]

Naprieč Južnou Amerikou: Od Boa Vista do Porto Vhelo cez rovník a opustenú cestu BR 319
Naposledy som sa ozval z Brazílskeho mestečka Boa vista asi 100 km od Brazílsko Guyanskych hraníc po 500 kilometrovom offroade ktorý sme úspešne absolvovali. Po dvoch dňoch oddychu sme sa opäť vybrali na cestu a to priamo do srdca brazilského pralesa po asfalte do Manaus.
24.10.2012 - marekNApionieri Čitatelia: 7800 [Mototuristika - Amerika - Výlet]

Naprieč Južnou Amerikou: Georgetown – Lethem! 550 kilometrov totálneho offroadu
Ako isto viete Marek Slobodník je na ceste po Južnej Amerike. Pridal sa k výprave českých Trabantistov a Poliakov na malej fiatke a v sedle staručkej Jawy 250 má v pláne pokoriť juhoamerický kontinent. Napriek každodennému cestovaniu si nachádza čas aby nám pravidelne zaslal svoje poznámky.
04.10.2012 - marekNApionieri Čitatelia: 9749 [Mototuristika - Amerika - Výlet]

Naprieč Južnou Amerikou: Loď konečne dorazila do prístavu v Južnej Amerike
Už týždeň čakáme v Georgetowne (Guyana) na loď ktorá má priviesť naše mašiny. Dnes sme sa dočkali a prišla!!!
30.08.2012 - marekNApionieri Čitatelia: 10821 [Mototuristika - Amerika - Moto-akcia]

Pionier na ceste do Južnej Ameriky
Už štvrtého septembra sa Pionier naloďuje...
21.05.2012 - marekNApionieri Čitatelia: 10133 [Novinky - Oznam]

Pionier ide do južnej Ameriky
Určite ste zachytili cestu chalanov v sedle pionierov do Kazachstanu. Jeden z nich - Marek Slobodník chystá ďalšie dobrodružstvo, tentokrát južnej Amerike
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!