Anketa:
Seriál článkov: Novinky 2025
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 46 až 60 z cekového počtu: 54.
24.10.2024 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3173 [Novinky - Predstavujeme]

Yamaha odhaľuje nový superšport R9 pre rok 2025 s trojvalcom
Uvedenie nového modelu „R“ bolo pre spoločnosť Yamaha vždy prelomovým momentom, od predstavenia pôvodného modelu R1 v roku 1998. A teraz nastal čas s najnovším očakávaným modelom, ktorý sa pripojí k legendárnemu radu R; R9.
20.10.2024 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4538 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Honda inovovala turistu NT1100 - dostáva semiaktívny podvozok, viac krúťaku a náklonovú elektroniku
Po troch odjazdených sezónach prešla obľúbená NT1100 prvou inováciou; konštruktéri sa zamerali najmä na veci, ktoré predošlej generácii vyčítali novinári aj majitelia. Svoju prácu urobili veľmi dobre, pretože z NT1100 sa stal takpovediac archetyp praktickej turistickej motorky.
19.10.2024 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 1605 [Novinky - Predstavujeme]

Triumph predstavuje novú motokrosovú 450cc s Rickym Carmichaelom
Triumph Motorcycles odhaľuje svoj prvý motokrosový špeciál s obsahom motora 450cc, Motorka je navrhnutá v spolupráci Ricky Carmichaelom.
18.10.2024 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 3633 [Novinky - Predstavujeme]

Honda X-ADV dostáva svieži dizajn a kopec praktických a komfortných vylepšení pre 2025
X-ADV kombinuje cestovné enduro s užitočnosťou a praktickosťou veľkého skútra. Do 2025 dostáva nový svieži vzhľad, svetlomet s integrovanými smerovkami, tempomat, nové ľalhko nastaviteľné plexi, komfortnejšie sedlo z ktorého jazdec jednoduchšie dosiahne na zem a aj farebnú verziu Special Edition.
15.10.2024 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 7189 [Novinky - Predstavujeme]

Honda vybalila nový CB1000 Hornet spolu s verziou SP pre rok 2025
Motor z CBR1000RR Fireblade, nový rám, krátke sprevodovanie, odpruženie Showa a agresívny streetfighter vzhľad. Verzia SP pridáva naviac odpruženie Öhlins a brzdy Brembo Stylema, ktoré dynamiku stroja posúvajú na novú úroveň
09.10.2024 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 2190 [Novinky - Predstavujeme]

S automatom prichádza už aj KTM, chystá ofenzívu noviniek
Motorkári sú čoraz pohodlnejší, a tento fakt si nedovolí prehliadať takmer žiadna značka. Najnovšie sa do automatu pustila aj rakúska KTM - prinesie ho rovno v niekoľkých novinkách. A tých bude naozaj že veľa!
04.10.2024 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 2675 [Novinky - Predstavujeme]

Kawasaki predstavuje dve štýlovky z rodiny W a Meguro pre rok 2025
Kawasaki v roku 2025 v rámci uspokojovania celosvetového dopytu po štýlových strojoch pre začínajúcich jazdcov, predstaví dva modely, ktoré patria do veľmi obľúbenej rodiny W a rešpektovaného radu Meguro.
04.10.2024 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 1071 [Novinky - Predstavujeme]

Dunlop predstavuje novú generáciu hyperšportových pneumatík SportSmart mk4
Novinka je lepšia v presnosti, spätnej väzbe a priľnavosti za mokra.
28.09.2024 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 2096 [Novinky - Predstavujeme]

Kawasaki predstavila nový Versys 1100 2025
Nový Versys 1100 sa môže pochváliť väčším motorom s nárastom výkonu aj krútiaku. Popracovalo sa aj na elektronike, vylepšený quick-shofter, náklonovo citlivé systémy a verzia SE aj elektronickým podvozkom Showa.
Predchádzajúce | 1 2 3 4 | Nasledujúce

Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!