Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1214 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29729
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17579)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12150)
Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (5)  [Verzia pre tlač] Tlač

Dunlop predstavuje novú generáciu hyperšportových pneumatík SportSmart mk4

 Zdieľať

Pridané: 04.10.2024 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 1045 [Novinky - Predstavujeme]

Novinka je lepšia v presnosti, spätnej väzbe a priľnavosti za mokra.

Seriál článkov - Novinky 2025:

| Seriál článkov: Novinky 2025 |

Dunlop predstavuje novú generáciu hyperšportových pneumatík SportSmart mk4

Nové SportSmart mk4, nahrádzajú veľmi populárne SportSmart Mk3, a predstavujú podstatné zlepšenie vďaka neustálemu vývoju každého komponentu pneumatiky. SportSmart mk4, navrhnuté na použitie predovšetkým na cestách, sa nachádza vedľa modelu SportSmart TT zameraného na cestu a okruhy.

Nová zmes poskytuje lepší výkon v mokrom počasí

Rovnako ako jeho predchodca, aj SportSmart mk4 sú vybavené zmesou Dunlop MultiTread na zadnej pneumatike, ktorá kombinuje silnejšiu stredovú zmes a mäkšie zmesi na krajoch, aby poskytovali najlepšiu kombináciu odolnosti a výkonu v zákrutách. Predná pneumatika má rovnakú zmes ako zadná pneumatika po krajoch.

Zloženie novej pneumatiky umožnilo dramaticky zlepšiť výkon za mokra s 20 % nárastom priľnavosti na povrchoch s nízkou priľnavosťou a 18 % zlepšením na povrchoch so strednou priľnavosťou spolu so zlepšenou priľnavosťou za sucha. Nová zmes MultiTread obsahuje novú zmes polymérov a najnovšiu silicu s vysokým povrchom, živice priľnavosti za mokra a za sucha a technológiu „Fine Carbon“. Spoločne to pomáha skrátiť čas zahrievania a získať priľnavosť a trakciu v chladnejších dňoch, ako aj znížiť valivý odpor, aby sa zlepšil kilometrový výkon.

Dunlop predstavuje novú generáciu hyperšportových pneumatík SportSmart mk4

Dunlop použil analýzu konečných prvkov (FEA) na vývoj charakteristického nového dezénu, ktorý vychádza z dezénu SportSmart Mk3 a TT, ale je upravený tak, aby zodpovedal novej konštrukcii a vlastnostiam zmesi. Tieto prvky spolupracujú na dosiahnutí ideálnej stopy a tuhosti kostry, aby sa dosiahla požadovaná ovládateľnosť a pocit, ako aj konzistentné opotrebovanie a rýchle zahriatie.

SportSmart mk4 sa nachádza v prémiovom hyperšportovom rade Dunlop spolu so SportSmart TT (50/50 použitie na ceste a okruhu), D212 GP Racer (okruhy) a GP Pro D213 (pretekárske pneumatiky pre šampionáty). Existujúci SportSmart Mk3 bude zachovaný v obmedzenom počte veľkostí.

Dostupné rozmery:

120/70ZR17 (58W)
160/60ZR17 (69W)
180/55ZR17 (73W)
190/50ZR17 (73W)
190/55ZR17 (75W)
200/55ZR17 (78W)

Dunlop predstavuje novú generáciu hyperšportových pneumatík SportSmart mk4

Pridané: 04.10.2024 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Seriál článkov - Novinky 2025:

| Seriál článkov: Novinky 2025 |

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (5)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »