ISSN 1336-6491 | Online: 2770 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28378
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16909)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11469)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Piaggo predstavilo inovovaný trojkolesový skúter MP3 310

 Zdieľať

Pridané: Dnes Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 172 [Novinky - Predstavujeme]

Po uvedení veľkých verzií s motorom s objemom 400 a 530 cm3 v roku 2022 prichádza značka Piaggio s úplne novým Piaggiom MP3 310, treťou generáciou najľahšieho a najagilnejšieho stroja, ktorý zmenil mestskú mobilitu a nastavil nové štandardy v komforte, bezpečnosti a radosti z jazdy.

Seriál článkov - Novinky 2025:

| Seriál článkov: Novinky 2025

Piaggo MP3 310 (2025)
Piaggo MP3 310 (2025)

Piaggio MP3 310 je kompaktný, športový a dynamický skúter, ktorý zachováva vysokú úroveň komfortu a technologických prvkov, ktoré sú typické pre väčšie GT skútre. Nové Piaggio MP3 310 však tieto vlastnosti sprístupňuje všetkým. Možno ho totiž riadiť s vodičským oprávnením skupiny B, vďaka exkluzívnej trojkolesovej technológii Piaggio. Predné zavesenie sa skladá zo štyroch hliníkových ramien spojených so štyrmi kĺbmi, ktoré
sú pevne prepojené s centrálnou objímkou, a dvoch bočných objímok spojených s ramenami pomocou čapov a guličkových ložísk. Dve predné kolesá sú potom unikátnym a charakteristickým prvkom, ktorý zaisťuje stabilnejšie zatáčanie ako u akéhokoľvek iného skútra a vynikajúcu priľnavosť. Tá sa prejaví najmä na mokrom asfalte alebo v podmienkach s nízkou adhéziou.

Kompaktné rozmery a ovládateľnosť Piaggia MP3 310 oceníte ako pri manévrovaní na mieste, napríklad pri parkovaní, tak aj pri jazde, kde vyniká ešte vyššou agilitou. Piaggio MP3 310 je vybavené úplne novým motorom, najnovším prírastkom do výnimočnej rodiny HPE (High Performance Engine). Motor, homologovaný podľa normy Euro 5+, má zvýšený zdvihový objem (310 cm3 namiesto 278 cm3 predchádzajúceho motora) a
disponuje radom prvkov, ktoré boli navrhnuté tak, aby zlepšili zážitok z jazdy nielen z hľadiska výkonu, ale aj komfortu a ovládateľnosti. To všetko navyše pri zníženej spotrebe paliva.

Piaggo MP3 310 (2025)
Piaggo MP3 310 (2025)

Jedinečný štýl inšpirovaný automobilovým svetom

Dizajn modelu Piaggio MP3 310 sa na prvý pohľad odlišuje od svojich predchodcov. Ide o výrazný krok vpred pre kompaktnú verziu modelu MP3, ktorá sa prvýkrát vyznačuje rovnakým prémiovým štýlom ako jej väčší „súrodenci“ a dopĺňa tak rad, ktorý sa pýši nezameniteľným rodinným charakterom.

Predná časť skútra bola kompletne prepracovaná, je teraz širšia a lepšie ochráni jazdca, s novým horizontálnym predným svetelným modulom s LED technológiou. Uprostred je menší, športovejší vzduchový vstup, charakterizovaný trojrozmernou voštinovou mriežkou. Pod nimi sa nachádza vertikálny spojler, ktorý je výsledkom prepracovaných aerodynamických štúdií. V kombinácii s úplne novými bočnými deflektormi zaisťuje lepšiu stabilitu a prispieva k vyššej maximálnej rýchlosti. Nový je tiež veterný štít, ktorého tvar je navrhnutý tak, aby zaručoval maximálnu ochranu pri zachovaní kompaktných rozmerov. Stroj tiež odkazuje na niektoré z najnovších trendov v automobilovom dizajne, od výraznej športovej prednej časti po blatníky, ktoré vo verzii Sport obsahujú farebne zladené prvky, a ráfiky s novým dizajnom piatich rozdelených lúčov, čo je ďalší jasný odkaz na svet luxusných športových sedanov.

Piaggo MP3 310 (2025)

Odvážna predná časť je v kontraste so štíhlym, aerodynamickým zadkom, ktorý elegantne integruje pohodlné madlo pre spolujazdcov a končí moderným LED zadným svetlometom.

Úložný priestor pod sedlom je mimoriadne priestranný, ľahko pojme integrálnu helmu alebo dve ísť helmy, rovnako ako ďalšie predmety. Sedlo je vybavené pružinou, ktorá ho drží v otvorenej polohe. Praktický a nenápadný skrytý háčik na tašky sa nachádza integrovaný v
oblasti pred kolenami.

Verzie a farby

Nové Piaggio MP3 310 je k dispozícii v dvoch rôznych verziách: Piaggio MP3 310 a Piaggio MP3 310 Sport, pričom druhá verzia sa vyznačuje ešte športovejšími detailmi.

Piaggio MP3 310

Ikona mestskej elegancie, Piaggio MP3 310, je k dispozícii v dvoch lesklých farbách: Bianco Luna a úplne novej Grigio Grafite. Obe varianty sú kombinované s novými povrchovými úpravami v saténovo šedej farbe. Sedlo je špeciálne navrhnuté s novými textúrami a
kontrastným šedým prešívaním, ktoré ladia s povrchovými úpravami.

Piaggio MP3 310 Sport

Piaggio MP3 310 Sport má ešte výraznejší charakter, podčiarknutý dedikovanými farbami pre tento model: matný kovový odtieň Nero Meteora je doplnený o úplne nové lesklé farebné prevedenie Grigio Mercurio a matnú Blu Zaffiro. Verzia Sport je doplnená o športové modré akcenty, ako je kontrastné prešívanie sedla a detaily na čiernych kolesách. Povrchové úpravy striedajú lesklú a matnú čiernu, čo ešte viac zvýrazňuje elegantné línie skútra.

Predné brzdové kotúče s vlnitým profilom a stúpačky s hliníkovými vložkami sú súčasťou štandardnej výbavy, rovnako ako systém konektivity Piaggio MIA.

Piaggo MP3 310 (2025)
Piaggo MP3 310 (2025)

Motor Piaggio 310 HPE - všetky výhody nižších otáčok motora

Nový Piaggio MP3 310 je poháňaný úplne novým kvapalinou chladeným štvortaktným jednovalcovým motorom so štyrmi ventilmi a elektronickým vstrekovaním, ktoré je výsledkom cenných znalostí výskumného a vývojového centra skupiny Piaggio. Motor 310 hpe, najnovší prírastok do modernej rodiny vysokovýkonných motorov Piaggio (High Performance Engines), je založený na špecifickej konštrukčnej filozofii, ktorá má za
cieľ výrazne zlepšiť zážitok z jazdy vo všetkých smeroch: vyšší komfort, lepšia ovládateľnosť, nižšia hlučnosť a znížená spotreba paliva . To všetko je sprevádzané znateľným zlepšením výkonu.

Tieto ciele boli dosiahnuté zvýšením objemu motora z 278 cm3 pri predchádzajúcom motore 300 HPE na 310 cm3 pri tejto verzii. Zvýšenie bolo dosiahnuté zachovaním vŕtania a zvýšením zdvihu. To viedlo k motoru s menej „ostrou“ charakteristikou, zameranému skôr na lepšiu ovládateľnosť než na dosiahnutie najvyššieho možného maximálneho výkonu. Napriek tomu tento motor dosahuje pôsobivých 19,4 kW (26,4 koní) pri 7500 ot./min. Maximálny krútiaci moment je 27,3 Nm, dosiahnutý pri 6000 ot./min. Tieto hodnoty sú okamžite viditeľné pri akcelerácii z pokoja. Maximálna rýchlosť je tiež vyššia, a to vďaka zlepšenej aerodynamike stroja. Z predchádzajúcej rýchlosti 120 km/h sa zvýšila na nových 129 km/h.

V porovnaní s predchádzajúcim motorom má ten nový mierne vyššie hodnoty maximálneho výkonu a krútiaceho momentu, ktoré sú dosiahnuté pri nižších otáčkach. To je výsledok tzv. downspeedingu (zníženie otáčok motora), čo vedie k výraznému zlepšeniu výkonu a ovládateľnosti, ale aj k zvýšeniu celkovej účinnosti a komfortu, pričom dochádza k výraznému zníženiu vibrácií a hluku.

Pridané: Dnes Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Seriál článkov - Novinky 2025:

| Seriál článkov: Novinky 2025

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria