Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2202 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28532
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16993)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11539)
Hodnotenie: (6 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (23)  [Verzia pre tlač] Tlač

Honda vybalila nový CB1000 Hornet spolu s verziou SP pre rok 2025

 Zdieľať

Pridané: 15.10.2024 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 6452 [Novinky - Predstavujeme]

Motor z CBR1000RR Fireblade, nový rám, krátke sprevodovanie, odpruženie Showa a agresívny streetfighter vzhľad. Verzia SP pridáva naviac odpruženie Öhlins a brzdy Brembo Stylema, ktoré dynamiku stroja posúvajú na novú úroveň

Seriál článkov - Novinky 2025:

| Seriál článkov: Novinky 2025 |

CB1000 Hornet 2025
CB1000 Hornet 2025

Model CB750 modelový rok 2023 vrátil do Európy tradičné meno Hornet a ihneď si získal značnú popularitu: jeho kombinácia útlej streetfighter siluety, vzrušujúceho výkonu a ostrej agility mu vyniesla titul najpredávanejšieho nahého stroja v Európe pre rok 2023.

CB1000 Hornet 2025
CB1000 Hornet 2025

Pre modelový rok 2025 sa rodina Hornet opäť rozrastá nie o jednu, ale hneď o dve atraktívne vlajkové lode. Po predstavení CB500 Hornet ako novinky pre modelový rok 2024 prichádza na scénu nový CB1000 Hornet, a to takisto vo verzii SP, aby sa postavil do čela rodiny a ručičku ukazovateľa vzrušenia posunul na maximum.

CB1000 Hornet SP 2025
CB1000 Hornet SP 2025

Video: Bližší pohľad Honda CB1000 Hornet & CB1000 Hornet SP 2025

Nová nahá vlajková loď značky Honda prináša silný kokteil intenzívnej akcelerácie a mimoriadne ostrej ovládateľnosti, ktoré ponúknu maximálnu radosť z jazdy tak v rušných mestských uliciach, ako aj na horských cestách plných serpentín. O dynamiku stroja sa stará impozantný motor vychádzajúci z modelu CBR1000RR Fireblade (disponujúci špičkovým výkonom 112 kW pri 11 000 ot./min. a krútiacim momentom 104 Nm pri 9 000 ot./min.) s krátkymi prevodovými pomermi, ktorý spolupracuje s novým dvojitým chrbticovým rámom s vysokou torznou tuhosťou, inverznou vidlicou Showa ‘big piston’ SFF-BP a s brzdovými strmeňmi Nissin.

CB1000 Hornet 2025
CB1000 Hornet 2025

CB1000 Hornet 2025
CB1000 Hornet 2025
CB1000 Hornet 2025
CB1000 Hornet 2025

Dizajn stroja je čistý a agresívny. Za prenikavým pohľadom superkompaktných dvojitých projektorových LED svetlometov sa nachádza palivová nádrž s charakteristickým Hornet tvarom. Široký predok stroja sa smerom k zadnej časti radikálne zužuje, čo sa odráža v minimalistickom sedle, ktoré podčiarkuje tradičný Hornet vzhľad s úzkym pasom. Dizajnové línie doplňuje decentne začiernený rám a mrežový podsedadlový rám.

CB1000 Hornet 2025
CB1000 Hornet 2025
CB1000 Hornet 2025
CB1000 Hornet 2025

Pod minimalistickým vzhľadom sa ukrývajú prémiové technológie vo forme niekoľkých jazdných režimov s rôznymi kombináciami výkonu motora, brzdenia motorom a systému nastaviteľnej kontroly trakcie HSTC, päťpalcový plnofarebný TFT displej s technológiou pevného spojenia medzi displejom a ochrannou vrstvou, konektivita Honda RoadSync, či výstražné svetlá na núdzové brzdenie (ESS) – všetko v štandardnej výbave.

CB1000 Hornet SP 2025
CB1000 Hornet SP 2025

Motor

V jadre ide o pohonnú jednotku z modelu Fireblade. Štvorvalcový agregát s rozvodom DOHC pochádzajúci z CBR1000RR z modelového roku 2017 disponuje zdvihovým objemom 1 000 cm3 a poskytuje vzrušujúcu dávku výkonu a krútiaceho momentu, ktorých maximálne hodnoty dosahujú 111,6 kW pri 11 000 ot./min. a 104 Nm pri 9 000 ot./min.

Tento motor je vyladený tak, aby v nízkych a stredných otáčkach poskytoval krútiaci moment s veľkou razanciou a aby jeho výkon a odozva na plyn boli plynulé aj v meste. Na otvorenej ceste najviac vzrušenia ponúknu vyššie otáčky, kde má jazdec k dispozícii vzrušujúci príval výkonu, a to až k červenej hranici otáčkomera.

K dispozícii sú 3 úrovne výkonu motora (Engine Power – P) a brzdenia motorom (Engine Brake – EB) a 4 úrovne nastaviteľnej kontroly trakcie (Honda Selectable Torque Control – HSTC); systém HSTC je tiež možné vypnúť.

CB1000 Hornet SP:

CB1000 Hornet SP 2025
CB1000 Hornet SP 2025

Pre jazdcov, ktorí chcú zážitok z jazdy posunúť na ešte vyššiu úroveň, je model CB1000 Hornet dostupný vo variante SP. Ten disponuje výkonom navýšeným na 115,6 kW a krútiacim momentom 107 Nm, špičkovými komponentmi podvozka a hnacieho ústrojenstva, ako sú nastaviteľný zadný tlmič Öhlins TTX36, štandardne montované rýchloradenie, či brzdy Brembo Stylema, ktoré CB1000 Hornet SP spolu posúvajú na novú úroveň.

Video: Honda CB1000 Hornet SP 2025:

Inverzná 41 mm vidlica Showa Separate Function Fork Big Piston (SFF-BP) umožňuje nastavenie predpätia pružiny aj tlmenia tak v odskoku, ako aj v kompresii. Zadný tlmič Öhlins TTX36 je spojený s prepákovaním Pro-Link a umožňuje nastavenie predpätia hydraulickým ovládačom; tlmenia v kompresii a odskoku sú tiež plne nastaviteľné.

CB1000 Hornet SP 2025
CB1000 Hornet SP 2025
CB1000 Hornet SP 2025
CB1000 Hornet SP 2025

Model CB1000 Hornet pre modelový rok 2025 bude dostupný v nasledujúcich farebných vyhotoveniach:

• červenej Grand Prix Red
• matnej sivej metalíze Matte Iridium Gray Metallic
• bielej perleťovej Pearl Glare White

CB1000 Hornet 2025
CB1000 Hornet 2025
CB1000 Hornet 2025
CB1000 Hornet 2025

Variant SP modelu CB1000 Hornet bude dostupný výhradne v špeciálnej matnej čiernej metalíze Mat Ballistic Black Metallic, ktorá je doplnená zlatou vidlicou a unikátnymi kolesami v metalíze „desert gold“.

Cena základného modelu bude 9 990 EUR a verzia SP 11 690 EUR.

CB1000 Hornet SP 2025
CB1000 Hornet SP 2025
CB1000 Hornet SP 2025
CB1000 Hornet SP 2025

CB1000 Hornet SP 2025
CB1000 Hornet SP 2025

Foto:
 Honda CB1000 Hornet 2025 Honda CB1000 Hornet SP 2025
Všeobecné informácie:
Výrobca:HondaHonda
Model:CB1000 HornetCB1000 Hornet SP
Rok:20252025
Novinka:NOVINKA 2025NOVINKA 2025
Kategória:NaháčNaháč
Motor:
Typ motora:radový štvorvalec (4T)radový štvorvalec (4T)
Objem:1000 ccm1000 ccm
Max. výkon:151.8 k (111.6 kW) / 11000 ot.157.2 k (115.6 kW) / 11000 ot.
Max. krútiaci moment:104 Nm / 9000 ot.107 Nm / 9000 ot.
Kompresný pomer:11,7 : 111,7 : 1
Vŕtanie x Zdvih:76 x 55,1 mm76 x 55,1 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťaz
Brzdy vpredu:dvojkotúčová radiálna 4 piestiková Nissindvojkotúčová radiálna 4 piestiková Brembo Stylema
Priemer bŕzd vpredu:310 mm310 mm
Pneu vpredu:120/70-ZR17M/C120/70-ZR17M/C
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:240 mm240 mm
Pneu vzadu:180/55-ZR17M/C180/55-ZR17M/C
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:211 kg212 kg
Výška sedla:809 mm809 mm
Rázvor:1445 mm1445 mm
Dĺžka:2140 mm2140 mm
Šírka:790 mm790 mm
Výška:1085 mm1085 mm
Svetlá výška:135 mm135 mm
Objem nádrže:17 l17 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:5.9 l/100km5.9 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 216 kmcca 216 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sériiáno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiáno, v sérii
LED smerovky:áno, v sériiáno, v sérii
Anti-hop spojka:áno, v sériiáno, v sérii
Quick-shift:za príplatokáno, v sérii
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sériiáno, v sérii
Iná výbava:Showa SFF-BP, Showa BRFCvidlica Showa SFF-BP a tlmič Öhlins TTX36
Poznámka:
Poznámka:Honda RoadSync
41 mm USD vidlica Showa SFF-BP
Cena 11/2024: 9 990 EUR
Honda RoadSync
41 mm USD vidlica Showa SFF-BP a Tlmič Öhlins TTX36
Cena 11/2024: 11 690 EUR

Pridané: 15.10.2024 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Seriál článkov - Novinky 2025:

| Seriál článkov: Novinky 2025 |

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (6 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (23)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku: