Anketa:
Seriál článkov: Súťaž Dunlop TrailSmart 2015
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 6.
24.06.2015 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5168 [Novinky - Súťaž]

Vyhodnotenie súťaže: Dunlop TrailSmart - nie jednu ale dve sady Vám dáme!
V nedeľu bola uzávierka súťažných článkov. Tie sa tak zapáčili importérovi pneu Dunlop, že sa rozhodli venovať sadu nie jednému ale hneď dvom víťazom. Ako to teda dopadlo?
18.06.2015 - bubo008 Čitatelia: 4368 [Mototuristika - Európa - Plánované]

Dunlop TrailSmart otestujem v krutém severním větru
Dobrá guma je na nezaplatenie. To že je zlá si uvedomíš, až keď všetko praskne. A potom je prúser....
17.06.2015 - pebro Čitatelia: 6097 [Mototuristika - Európa - Plánované]

Súťaž Dunlop TrailSmart 2015 - Balkánsky okruh 2015
Jedného krásneho, horúceho dňa čakaním na motorku pred servisom som len tak bezcieľne blúdil po internete. Natrafil som na vyhlásenú súťaž od Motoride.sk. Povedal som si, prečo to neskúsiť? Dovolenku máme naplánovanú, termín stanovený..... Tak prečo nie?
16.06.2015 - HoGo80 Čitatelia: 6948 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Plánované]

Súťaž Dunlop TrailSmart 2015 - Naša prvá plánovaná motodovolenka na gumách Dunlop TrailSmart
Kde začať... asi najlepšie úplne od začiatku. Kde bolo, tam bolo, keď priateľka šokovala blízkych aj menej blízkych tým, že si sadla za mňa na motorku. Že prečo šokovala? O tom trochu neskôr, nebudem predbiehať.
15.06.2015 - Pepe147 Čitatelia: 5144 [Mototuristika - Európa - Plánované]

Súťaž Dunlop TrailSmart 2015 - Splnenie môjho sna pozrieť sa na Nordkapp - sólo
Splnenie môjho sna pozrieť sa na Nordkapp - sólo.
Odchod 04.07.2015 predpokladaná návrat cca 19.07.2015, 10.000 km
10.06.2015 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6584 [Novinky - Súťaž]

Súťaž: Chystáš na leto zaujímavú cestu? Dáme ti na ňu pneumatiky Dunlop TrailSmart
Redakcia motoride.sk v spolupráci s importérom pneu Dunlop vyhlasuje súťaž - konkurz na "testovača" nových pneumatík Dunlop TrailSmart. Ak máš cestovné enduro a "kompatibilné kolesá" dáme ti sadu pneumatík na tvoju zaujímavú moto cestu v lete 2015.
Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!