Anketa:
Články - Mototuristika - Plánované
- Východné Slovensko
- Stredné Slovensko
- Západné Slovensko
- Slovensko
- Európa
- Afrika
- Ázia
- Amerika
- Austrália
- Všetky
Zobrazujem články 16 až 30 z cekového počtu: 20.
18.06.2015 - bubo008 Čitatelia: 4371 [Mototuristika - Európa - Plánované]

Dunlop TrailSmart otestujem v krutém severním větru
Dobrá guma je na nezaplatenie. To že je zlá si uvedomíš, až keď všetko praskne. A potom je prúser....
17.06.2015 - pebro Čitatelia: 6108 [Mototuristika - Európa - Plánované]

Súťaž Dunlop TrailSmart 2015 - Balkánsky okruh 2015
Jedného krásneho, horúceho dňa čakaním na motorku pred servisom som len tak bezcieľne blúdil po internete. Natrafil som na vyhlásenú súťaž od Motoride.sk. Povedal som si, prečo to neskúsiť? Dovolenku máme naplánovanú, termín stanovený..... Tak prečo nie?
17.06.2015 - ADVRider Čitatelia: 12066 [Mototuristika - Slovensko - Plánované]

Pokus o rekord: Okolo Slovenska na motocykli 2015
Môj osobný cieľ je zdolať cestu okolo Slovenska za 30 hodín. to znamena o 10:00 vyraziť z Popradu - letiska smerom na severovýchod a pokračovať v smere hodinových ručičiek a 16:00 v sobotu sa vrátiť späť na miesto štaru.
16.06.2015 - HoGo80 Čitatelia: 6959 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Plánované]

Súťaž Dunlop TrailSmart 2015 - Naša prvá plánovaná motodovolenka na gumách Dunlop TrailSmart
Kde začať... asi najlepšie úplne od začiatku. Kde bolo, tam bolo, keď priateľka šokovala blízkych aj menej blízkych tým, že si sadla za mňa na motorku. Že prečo šokovala? O tom trochu neskôr, nebudem predbiehať.
15.06.2015 - Pepe147 Čitatelia: 5151 [Mototuristika - Európa - Plánované]

Súťaž Dunlop TrailSmart 2015 - Splnenie môjho sna pozrieť sa na Nordkapp - sólo
Splnenie môjho sna pozrieť sa na Nordkapp - sólo.
Odchod 04.07.2015 predpokladaná návrat cca 19.07.2015, 10.000 km
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!