Anketa:
Články - Novinky - Predstavujeme
- Predstavujeme
- Reportáž
- O motoride.sk
- Editorial
- Pozvánka
- Súťaž
- Oznam
- In Memoriam
- Moto svadba
- PR článok
- Motoride Info
- Čo nového v tlači
- Bike roka
- Všetky
Zobrazujem články 226 až 240 z cekového počtu: 489.
06.11.2018 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 7825 [Novinky - Predstavujeme]

EICMA 2018 - BMW predviedlo F850 GS Adventure, superbike S 1000 RR a maxi skúter C 400 GT
Ako sa dalo čakať BMW prináša Adventure verziu svojho cestovného endura strednej triedy F850 a k tomu luxusný skúter strednej triedy C 400 GT.
06.11.2018 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5566 [Novinky - Predstavujeme]

EICMA 2018 - Triumph Scrambler 1200 XC / XE + Bonneville T120 Diamond Edition a ACE
Triumph vybalil svojho nového Scramblera 1200 už niekoľko dní pred výstavou. V Miláne naviac predviedli nový Bonneville T120 Diamond Edition a ACE.
05.11.2018 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 13252 [Novinky - Predstavujeme]

EICMA 2018 - Yamaha - Ténéré 700 konečne realitou, XSR 700 XTribute, Niken GT, YZF-R1 GYTR a 3CT koncept
Yamaha aj tohto roku vybaľuje svoje novinky 2019 v predvečer výstavy EICMA v Miláne. Sledujte naživo.
04.11.2018 - Peter Fischer Čitatelia: 6564 [Novinky - Predstavujeme]

EICMA 2018 - Ducati - V4 R potvrdená, má 234 koní! Inovovaná Multistrada 950, Hypermotard, Diavel a Monster 821
Len pred niekoľkými hodinami v Miláne skončila tradičná prezentácia noviniek Ducati. Zvykli sme si, že vždy zvyknú niečím vyraziť dych, ale 234 koní z litrového motora sme teda naozaj nečakali! Prichádza aj S verzia malej Multistrady, ktorá bude vybavená slušnou elektronikou. Značnými refrešmi prešli aj Diavel a Hypermotard. Všetky novinky majú náklonové ABS.
28.10.2018 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3177 [Novinky - Predstavujeme]

České PSí predstavilo airbagovú kombinézu
Známy výrobca motocyklového oblečenia predstavil svoju prvú kombinézu s airbagom. Využíva overený systém akcelerometrov a gyroskopu, čiže nepotrebuje mať signál GPS, ani byť k motorke nijako pripojená.
14.10.2018 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5165 [Novinky - Predstavujeme]

Yamaha YZF-R3 2019 na obzore
S ostrejšími tvarmi, športovou prístrojovkou a celkovým vzhľadom veľmi silno pripomínajúcim vlajkovú loď YZF-R1 prichádza vynovená tristovka do sezóny 2019.
12.10.2018 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6116 [Novinky - Predstavujeme]

Kawasaki Ninja ZX-6R sa vracia!
Áno, museli sme bez nej vydržať nejaký ten rok, ale teraz prichádza sexi refrešnutá - má oveľa príťažlivejšiu tvár aj zadok. Motor aj podvozok zostali takmer bez zmeny.
12.10.2018 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 8586 [Novinky - Predstavujeme]

Inovovaná Ducati Multistrada 1260 Enduro - viac objemu a elektroniky, príjemnejší posed
Cestné Multistrady mali väčší motor s 1262 kubíkmi už túto sezónu, kým Enduro behalo ešte na pôvodnej tisícdvestovke. Odteraz však už majú motor rovnaký, čo prináša aj určité výhody, a popritom užitočné vylepšenia.
11.10.2018 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 8900 [Novinky - Predstavujeme]

Brixton predstavil dva pekné štvrťlitre - Glanville a Saxby
Brixton je celkom mladá značka, ktorá debutovala na výstave Intermot v Kolíne len pred troma rokmi. V jej portfóliu nájdeme iba maloobjemové motocykle, pričom tieto nové dvestopäťdesiatky sú najväčšie z ich ponuky.
03.10.2018 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5766 [Novinky - Predstavujeme]

Honda na Intermote a v Paríži 2018: Koncept Mondial, nový Super Cub a nové farby pre modely Africa Twin
Honda sa tento týždeň ukázala na výstavách na dvoch najväčších európskych trhoch a prichádza s celým radom lákadiel...
02.10.2018 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5530 [Novinky - Predstavujeme]

Intermot 2018: Triumph Street Scrambler a Street Twin 2019
Triumph inovuje dvojicu svojich najpredávanejších modelov Street Scrambler a Street Twin. Motor je teraz silnejší, vylepšené sú brzdy, podvozok aj elektronika.
02.10.2018 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 4926 [Novinky - Predstavujeme]

Intermot 2018: Harley-Davidson ukázal sériovú podobu elektro biku LiveWire
Ešte pre uvedením na trh Harley-Davidson ukázal sériovú podobu modelu LiveWire.
02.10.2018 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 4521 [Novinky - Predstavujeme]

Intermot 2018: Yamaha YZF-R125, Tracer 700GT a nové farby pre MT a XSR
Yamaha zverejnila detaily prepracovaného malého superšportu YZF-R125, GT verziu Tracera a tiež nové farby radu MT a XSR.
02.10.2018 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 12026 [Novinky - Predstavujeme]

Intermot 2018: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT
Minulý rok ako koncept, teraz ide V85 Tutto Terreno (každý terén) do série. Veľká nádrž, nastaviteľné plexi, odloný adventure vzhľad a vzduchom chladený V-motor.
02.10.2018 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6166 [Novinky - Predstavujeme]

Intermot 2018: Suzuki vybalila horúcu pecku - novú Katanu
Suzuki v posledných rokoch nemá veľa noviniek, teraz ale prináša štýlový model Katana, ktorý má pripomenúť rovnomenný bike z roku 1981.
Predchádzajúce | 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 | Nasledujúce
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!