Anketa:
Dunlop uvádza na trh Trailmax Mission a SportSmart TT Trail
ZdieľaťPridané: 12.06.2020 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 6034 [Novinky - Predstavujeme]
Adventúry a scramblery predstavujú jeden z najrýchlejšie rastúcich segmentov motocyklového trhu. Vďaka ich stále bohatšej ponuke zo strany všetkých popredných výrobcov jazdci ich dnes rovnako používajú pre stále širšiu škálu aktivít od diaľkových ciest až po jazdu v náročnom teréne.
Dunlop ohlasuje príchod dvoch nových pneumatík na opačných koncoch ponuky pre adventúry: Mission Trailmax pre skutočné terénne dobrodružstvo a SportSmart TT Trail, ktoré ako úplne nový koncept stierajú hranice medzi hyperšportmi a adventúrami. SportSmart TT Trail ponúkajú špičkové úžitkové vlastnosti pre jazdcov, ktorí pri jazde po ceste požadujú dynamickú ovládateľnosť stroja na najvyššej úrovni.
Dve nové pneumatiky sa v ponuke značky nachádzajú vedľa nedávno predstavených „crossoverových" pneumatík do každého počasia Mutant a Trailmax Meridian, ktoré sú určené pre najvýkonnejšie adventúry či už na ceste alebo v teréne.
„V tomto roku uvádzame na trh štyri nové pneumatiky pre adventúry, vďaka tomu má dnes značka Dunlop pre tieto motocykle najčerstvejší a najprepracovanejší rad pneumatík na trhu,“ povedal produktový manažér Dmitri Talboom.
Trailmax Mission
Moderné adventúry sú ideálne pre diaľkové cesty, ale môžu ponúknuť i pôsobivú výkonnosť v teréne. Táto ich univerzálnosť predstavuje pre výrobcu pneumatík skutočnú výzvu. Mission ponúkajú solídne úžitkové vlastnosti v teréne na úrovni niektorých dedikovaných trailových pneumatík, ale spájajú ich s vysokou odolnosťou, kvalitou jazdy a stabilitou. Pred podpisom konečnej špecifikácie Dunlop otestoval viac ako 30 rôznych prototypov pneumatík Mission.
Jedným z jeho hlavných cieľov bola odolnosť. Vlastné testy Dunlopu preukázali, že jazdci môžu očakávať v porovnaní s niektorými pneumatikami konkurenčných značiek až dvojnásobný kilometrový prebeh. Vyrábaná verzia zadných pneumatík Mission pri testoch preukázala životnosť 12 800 kilometrov, čo je pre pneumatiku s takými terénnymi vlastnosťami skutočne veľmi pôsobivé číslo.
Trailmax Mission boli vyvinuté pre jazdu na dlhé vzdialenosti. Sú ideálne pre jazdcov, ktorí na adventúrach prekonávajú dlhé vzdialenosti na ceste, ale pritom požadujú i dostatočne hlboký behúň a úžitkové vlastnosti pre jazdu v teréne v cieli svojej cesty.
K významnému zlepšeniu úžitkových vlastností predných i zadných pneumatík prispieva technológia Dunlop Staggered Step Technology. Stupne prepožičiavajú behúňu väčšiu tuhosť a stabilnejšie výstupky obmedzujú jeho ohyb a vytvárajú viac záberových hrán takým spôsobom, že po čiastočnom opotrebovaní behúňa vystúpi na povrch ďalšia hrana, ktorá sa môže znovu oprieť do terénu.
Pneumatiky Mission majú výrazné výstupky, ktoré im dodávajú potrebnú tuhosť a odolnosť v skalnatom teréne, umožňujú jazdu v teréne pod nižším tlakom a pomáhajú jazdcom zdolávať hlboké a nerovné vyjazdené koľaje. Bočnice pneumatík boli posilnené tak, aby sa zvýšila ich životnosť a odolnosť proti prerazeniu.
Pneumatiky Mission prichádzajú na trh v rozmeroch 19" a 21" vpredu a 17" a 18" vzadu, aby mohli slúžiť modelom, ako je Honda Africa Twin, Suzuki V-Strom, BMW GS, KTM 1290/1290S, 790R/790S, Yamaha Ténéré, Triumph 800/900/1200 a rad ďalších.
SportSmart TT Trail
Nie všetci milovníci adventúr chcú zdolávať kamenisté a terénne trate. Ich hyperšportové zrýchlenie a stabilné ovládanie dokáže z týchto motocyklov urobiť i menej obvyklý stroj pre voľné jazdy na okruhu. Špeciálne pre záujemcov o tento druh jazdy stvoril Dunlop jedinečnú pneumatiku: trailovú verziu svojich mnohými testami korunovaných pneumatík SportSmart TT pre superbiky. SportSmart TT zvíťazili v teste časopisu Fast Bikes a časopis PS ich vyhodnotil ako "najovládateľnejšie pneumatiky" v teste na suchej trati. Pre jazdcov, ktorí požadujú maximálnu úroveň dynamickej výkonnosti pri jazde na ceste i na okruhu, Dunlop teraz sprístupnil úctyhodne výkonné SportSmart TT i pre najobľúbenejšie rozmery dnes predávaných adventúr.
Úžitkové vlastnosti Dunlop SportSmart TT Trail sú zásluhou kombinácie pretekárskych technológií, vrátane charakteristického behúňa Speed Vent. Zložito vypočítané dezénové drážky behúňa sa pri pohybe pneumatiky otvárajú a zatvárajú ako ventilácia, a tak zlepšujú odvod tepla. „V podobe pneumatík Sportsmart TT Trail prináša Dunlop na trh niečo celkom nové. Súčasné vyspelé adventúry sú niečo ako švajčiarsky armádny nôž medzi motocyklami. Naše štyri nové pneumatiky jazdcom dovoľujú, aby maximalizovali výkonnosť svojich motocyklov, či už sa im adrenalín vyplavuje pri voľných jazdách na okruhu, dlhých cestách alebo pri zápase s najťažším terénom," dodal Dmitri.
Pozri tiež:
20.11.2019 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 7706 [Novinky - Predstavujeme]

Dunlop uvádza na trh pneumatiky Mutant - na každú cestu za akéhokoľvek počasia
Dunlop predstavuje nové, mimoriadne všestranné pneumatiky Mutant, ktoré na trh zavádzajú nový crossoverový segment. Dunlop Mutant umožňujú celoročnú jazdu na všetkých typoch komunikácií viac ako 370 rôznym modelom motoriek - adventurám, športovo-turistickým strojom, naháčom, retro motorkám a scramblerom.
28.09.2019 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5947 [Novinky - Predstavujeme]

Dunlop uvádza na trh pneumatiky Trailmax Meridian
Dunlop predstavuje pneumatiky Trailmax Meridian a vyhlasuje začiatok novej éry adventur. Trailmax Meridian vyvinul tak, aby boli v jeho ponuke ešte nad oceňovanými pneumatikami TrailSmart MAX, a to na základe veľmi špecifických a komplexných požiadaviek na najmodernejšiu techniku motoriek typu adventure.
Pridané: 12.06.2020 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Dunlop uvádza na trh pneumatiky Trailmax Meridian - Redakcia
- Dunlop predstavuje nové pneumatiky SportSmart² Max - Redakcia
- Dunlop uvádza na trh pneumatiky Mutant - na každú cestu za akéhokoľvek počasia - Redakcia
- Vyskúšali sme nové pneumatiky Dunlop Sportsmart Mk3 - na ceste aj na okruhu - Awia
- Vyskúšali sme novú športovú pneumatiku Dunlop SportSmart² "na druhú" - Awia
- Zajazdili sme si na nových Dunlop Sportsmart TT - sú najmä pre okruhových paličov - Herghott
- Dunlop uvádza TrailSmart Max, nástupcu päťhviezdičkového radu TrailSmart - Redakcia
- Čo jej obuť - Cestovné enduro OFF-ROAD - Redakcia
- Majster sveta v porovnávacom teste preukázal, že Dunlop SportSmart TT sú o tri sekundy rýchlejšie - Redakcia
- Testujeme Dunlop Trailmax Raid v Toskánsku - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Galéria ku článku:
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!