Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1967 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 31143
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (18290)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12853)

Články - Novinky - Predstavujeme

Zobrazujem články 76 až 90 z cekového počtu: 493.

07.11.2023 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 3958 [Novinky - Predstavujeme]

-

EICMA 2023: Kawasaki pridáva Z7 Hybrid a nové 500-vky Ninja, Z500 a Eliminator 500

EICMA 2023: Kawasaki pridáva Hybtid Z7 a nové 50vky Ninja, Z500 a Eliminator

 

07.11.2023 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5168 [Novinky - Predstavujeme]

-

EICMA 2023: Honda spustila modelové tornádo - nové NX500, Hornet 500 aj 1000, návrat CBR600RR, refrešnutý Fireblade, elektronická spojka v sérii

Honda trochu „poupratovala“ vo svojej modelovej ponuke, aby o niečo logickejšie usporiadala podobné stroje - napríklad vytvorila novú Hornet family (zaujme najmä nový liter), z CB500X urobila NX500, do CB650 už dáva aj elektronickú spojku, potom refrešla Fireblade, a nakoniec sa do ponuky po dlhých rokoch vracia CBR600RR, teraz už s elektronikou na úrovni.

 

07.11.2023 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 7012 [Novinky - Predstavujeme]

-

EICMA 2023: MV Agusta predstavila krásne cestovné enduro LXP Orioli

LXP Orioli je nový adventure bike, prvý v ponuke značky z Varese a nesiem meno legendárneho dakarského jazdca. Prvá 500 kusová séria bude aj limitka s jeho vlastnoručným podpisom. Poháňa ho nový trojvalec 931 ccm s výkonom 124 koní a 102 Nm. Samozrejmosťou je bohatá výbava.

 

07.11.2023 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4375 [Novinky - Predstavujeme]

-

EICMA 2023: Suzuki prináša ďalšie verzie obľúbených modelov - GSX-8R a GSX-S1000GX

GSX-8R je vlastne polokapotovaný naháč GSX-8S, a GSX-S1000GX akási crossoverová odolnejšia verzia GSX-S1000GT. Dostala aj semiaktívny podvozok.

 

07.11.2023 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3465 [Novinky - Predstavujeme]

-

EICMA 2023: Royal Enfield ukázal nový Himalayan, takisto jeho elektrickú verziu

Nový Himalayan má úplne nový 450-kubíkový kvapalinou chladený motor a aj súrodenca bez neho - spolu s novinkou testovali aj jeho elektrickú verziu.

 

03.11.2023 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3722 [Novinky - Predstavujeme]

-

Svet sa zmenil - Ducati predstavila jednovalec a parádny motard!

To, že Ducati bude musieť jedného dňa prejsť aj na štvorvalce, nám bolo všetkým úplne jasné. Ale že pôjde aj opačnou cestou, teda že sa niekedy dožijeme jednovalca, to sme si veru predstaviť nevedeli.

 

29.10.2023 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6783 [Novinky - Predstavujeme]

-

Yamaha vypočula moje priania, pricháza Ténéré 700 Extreme 2024

Na testovačke Ténéré 700 Worldraid som sa celkom zamiloval do jej podovozku. V závere som povedal (rovnako ako aj chlapom z Yamahy) že by mohli predstaviť ľahkú verziu Tenerky s týmto podvozkom. O tom že ma vypočuli som vedel už začiatkom tejto sezóny, keď som sa na takejto motorke odviezol v Taliansku. A teraz je TU!

 

26.10.2023 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 1574 [Novinky - Predstavujeme]

-

Ducati opäť prekvapuje! Vstupuje do sveta motokrosu

Pred časom sme si nedokázali predstaviť, že Ducati bude mať zastúpenie v triede cruisrov, ani že ich modely niekedy budú mať 30-litrové nádrže. Ešte šokujúcejšie znie správa, že táto talianska značka vstupuje do sveta motokrosu.

 

10.10.2023 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5785 [Novinky - Predstavujeme]

-

Kawasaki „mení hru“ s novým hybridným strojom Ninja 7 HEV

Po nedávnom debute svojich nových motocyklov EV s licenciou triedy A1 v Paríži robí Kawasaki ďalší obrovský krok na ceste k svojmu dlhodobému cieľu uhlíkovej neutrality predstavením prvého sériovo vyrábaného silného hybridu* na svete, Ninja 7 Hybrid.

 

10.10.2023 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 3562 [Novinky - Predstavujeme]

-

Honda odhalila podrobnosti o elektronickej spojke Honda E-Clutch pre motocykle

Honda dnes zverejnila na svojej webovej stránke informácie o technológií elektronickej spojky Honda E-Clutch pre motocykle, prvom* systéme automatického ovládania spojky na svete pre viacstupňovú motocyklovú prevodovku, ktorý umožňuje plynulé rozbiehanie, radenie prevodových stupňov a zastavovanie bez toho, aby jazdec musel ovládať spojkovú páku.

 

04.10.2023 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 14108 [Novinky - Predstavujeme]

-

Honda inovuje Africa Twin 2024 - viac výkonu, bezdušové kolesá, el. podvozok a cestovnejšie zameraná Adventure Sports

Motor bude mať viac výkonu a krútiaceho momentu v nízkych a stredných otáčkach, štandardná Africa dostane voliteľný el. podvozok a veľká Adventure Sports sa posúva viac smerom k cestovaniu nižšími zdvihmi a 19-palcovým predným kolesom.

 

28.09.2023 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 2512 [Novinky - Predstavujeme]

-

KTM a Brabus prinášajú extra limitku - MASTERPIECE EDITION

Komu by boli predošlé limitované Brabusové edície od KTM málo, teraz prichádzajú extra limitované, aj s extra cenovkou.

 

09.09.2023 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 2687 [Novinky - Predstavujeme]

-

Pozor, prichádza Aprilia RS 457!

Po veľkých úspechoch so športovými modelmi s novým 660 motorom sa dalo čakať, že Aprilia príde aj s niečím menším. Najmä s ohľadom na to, že RS 660 sa neponúkala v 35-kW verzii. Takže prosím, zoznámte sa, toto je Aprilia RS 457!

 

09.09.2023 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 7542 [Novinky - Predstavujeme]

-

BMW predstavilo inovované F 800 GS, F 900 GS a Adventure

Ešte predtým, než nám BMW naservíruje revolučne zmenené veľké GS, prišla správa o inovovaných všetkých troch stredných GS. Viac výkonu, krúťaku, výbavy, viac všetkého, alebo aj podstatne nižšia hmotnosť či na BMW veľmi netypická farba. Super!

 

07.09.2023 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 2658 [Novinky - Predstavujeme]

-

KTM 450 Rally Replica pre rok 2024

Rally Replica ako veľmi podarený základ pre dakarské stroje, alebo ako vhodný nástroj na diaľkové rally, prichádza vo verzii 2024.

 

| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 |

A-day-2025-side

HD-side-06-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »