Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1795 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30655
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (18047)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12608)

Články - Technika - Dobré Rady

slider

Na motorke v zime: Oblečenie

Zima je pre väčšinu motorkárov „obdobím sucha“ Jazdiť sa ale dá aj keď teplomer padá pod 10 ale aj pod nulu. Ako sa vraví: „Neexistuje zlé počasie, iba zle oblečený...

slider

Ako umyť motorku kozmetikou Muc-Off

Tak po piatich mesiacoch a takmer tridsiatich vydrhnutých motorkách je načase zhrnúť naše skúsenosti s motokozmetikou Muc-Off. Musím povedať, že sme si na ňu veľmi zvykli,...

slider

Na motorke v zime - ako jazdiť

Začiatok motorkovej sezóny sa nezadržateľne blíži! Samozrejme, žartujem, ale zimné motorkové zrazy budú skutočne o chvíľu, preto sa poďme pozrieť, ako sa na tieto akcie...

slider

Na motorke v zime: Príprava a úprava motorky

Zima je pre väčšinu motorkárov „obdobím sucha“ Jazdiť sa ale dá aj keď teplomer padá pod 10 ale aj pod nulu. Ako sa vraví: „Neexistuje zlé počasie, iba zle oblečený...

slider

Nezimuj - jazdi: Zimné pneumatiky na skútre

Článkov a diskusií o zazimovaní motorky je tu už dosť. Čo takto nejaká zmena? Stále počúvam o tom aká je moto sezóna na Slovensku krátka. Máme koniec novembra a vonku...

slider

Čo jej obuť - Cestovné Enduro ON-ROAD

V dnešnej dobe sú veľmi obľúbené motorky patriace do kategórie cestovných endúr. Nie každý však má chuť ťahať sa so svojou ťažkou motorkou po všakovakých terénoch,...

slider

Čo jej obuť - Športové pneumatiky

Kto si rád naplno užíva výkon svojho motocykla, najradšej jazdí s "kolienkom" na zemi a návštevy okruhu pre neho nie sú žiadne tabu, ten isto siahne po niektorej z týchto...

slider

Elektrický suchoprd - sucho a teplo na motorke

Tak napíšem ako som sa stal strašnou fajnovkou, na svetelné roky vzdialený imidžu drsného motorkára.

slider

Starostlivosť o reťaz motocykla

Jedna z najdôležitejších súčiastok motorky a zároveň aj jedna o ktorej sa vedú siahodlhé diskusie a polemiky.

slider

Čo jej obuť: Športové pneumatiky

Jazdíte radi „kopce“, nepohrdnete sem-tam ani občasnou turistikou a niekoľkokrát do roka s istotou navštívite aj okruh. Tieto pneumatiky budú robené pravdepodobne presne...

Zobrazujem články 106 až 120 z cekového počtu: 110.

23.01.2003 - Andre Čitatelia: 21504 [Technika - Dobré Rady]

-

Postavte si vlastný interkom

Popovídat si za jízdy se spolujezdcem, je docela náročný na hlasivky. Kdo
jste to zkoušel jistě mi dáte za pravdu. Aby se komunikace usnadnila je
třeba použít techniku - INTERKOM. Zařízení v prodeji jsou z dovozu a tomu
odpovídají ceny. Já jsem chtěl vědět jestli takový zařízení má vůbec smysl a
uplatnění a samozřejmě se mi do toho nechtělo investoval. Prostě šetřílek.

 

11.02.2002 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 176302 [Technika - Dobré Rady]

-

Čo by sme mali pre našu motorku spraviť pred prvou jarnou jazdou

Začiatok sezóny sa nekompromisne blíži. Ak ste sa už rozhodli vytiahnuť Váš stroj na prvú jarnú vychádzku, tak Vám ponúkame zopár dobrých rád, ktoré Vás môžu uchrániť od prekvapenia, keď zistíte, že Váš miláčik, ktorý na jeseň fungoval ako švajčiarske hodinky, odmietne naštartovať...

 

15.11.2001 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 32543 [Technika - Dobré Rady]

-

Ako neuložiť motorku na zimný spánok, alebo ako bezpečne jazdiť aj v zime...

Vyťažte z jazdy čo najviac. Na rozdiel od mnohých iných krajín, je odbobie jazdenia u nás sezónnou záležitosťou. Aj keď sú dni, kedy je buď hrozná zima alebo vyraziť von znamená dosť veľké nebezpečie, jazdenie v zime má svoje výhody. Samozrejme v sebe skrýva i niektoré nástrahy, ako sa zachvíľu dozvieme.

 

07.11.2001 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 18231 [Technika - Dobré Rady]

Povinné zmluvné poistenie, ako na to...

Pripravili sme pre Vás Stručný prehľad ponúk ôsmych poisťovní, ktoré dostali licenciu na uzatváranie povinného zmluvného poistenia zodpovednosti za škodu spôsobenú prevádzkou motorového vozidla.

 

13.10.2001 - Peter Fischer Čitatelia: 193379 [Technika - Dobré Rady]

-

Ako uložiť motorku na zimný spánok...

Počasie už naozaj motorkárom nepraje. Chtiac nechtiac je tu koniec sezóny a tak nezabudnite dopriať svojim strojom trochu starostlivosti...
Tak tu je niekoľko rád ako celkom správne uložiť motorku na zimný spánok.

 

| 1 2 3 4 5 6 7 8 | Nasledujúce

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »