Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1138 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29726
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17578)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12148)
Hodnotenie: (8 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (59)  [Verzia pre tlač] Tlač

Ako uložiť motorku na zimný spánok...

 Zdieľať

Pridané: 13.10.2001 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 190276 [Technika - Dobré Rady]

Počasie už naozaj motorkárom nepraje. Chtiac nechtiac je tu koniec sezóny a tak nezabudnite dopriať svojim strojom trochu starostlivosti...
Tak tu je niekoľko rád ako celkom správne uložiť motorku na zimný spánok.

Video: MR Tipy: Ako zazimovať motorku - 2 dôležité a niekoľko voliteľných úkonov

  1. Takže najprv je to dôkladné umytie. Najprv treba ocistiť olejové škvrny a podobné nečistoty technickým benzínom, potom celú motorku umyť šampónom a vyleštiť. Takisto treba očistiť reťaz, rozetu a namazať všetky klzné plochy olejom.

     Dôkladné umytie
    Dôkladné umytie

  2. Palivovú nádrž musíme tiež chrániť pred koróziou zvnútra a to tak, že ju naplníme úplne pod okraj benzínom. Ďalšia možnosť je poriadne ju vypláchnuť zvnútra olejom, ktorý potom zanechá na stenách tenký olejový film brániaci korózii. Toto riešenie je však náročnejšie (treba odmontovať nádrž a prípadne ju na jar aj vypláchnuť benzínom)

  3. Z motocykla vyberieme akumulátor, dolejeme doň potrebné množštvo destilovanej vody, dobijeme ho a uložíme na mieste so stálou teplotou neklesajúcou však pod 0 stupňov Celzia! (Čím teplejšie tým lepšie) Cez zimu ju však treba aspoň raz za 2 mesiace nabiť (predtým snáď trocha vybiť).

  4.  Motor pripravený na dávku oleja...
    Motor pripravený na dávku oleja...

    Z karburátorov je potrebné vyčerpať zvyšné palivo, čo sa dá dosiahnuť naštartovaním motora pri zavretom palivovom kohútiku a nechať ho bežať kým sám nezhasne. Tak sa zabezpečí vyčerpanie všetkého paliva z karburátorov. Mnoho ľudí, najmä tých, ktorí majú skúsenosti so staršími mašinami, však odporúča benzín v karburátoroch ponechať, lebo sa počas dlhého "obdobia sucha" sa môže stať, že gumové tesnenia a dosadacie plôšky stratia pružnosť, a na jar karburátory prepúšťajú benzín.
    Potom demontujme zapaľovacie sviečky a do každého válca nalejeme priblizne 20 cm kubických konzervačného oleja a pár krát pretočíme motor BEZ zapnutého zapaľovania. Takto sa vo valcoch vytvori olejový film, ktorý chráni pred koróziou a vlhkosťou. Je celkom vhodné každe dva mesiace motor znova pretočiť, aby sa film obnovil. Takéto opatrenia sú však nutné len u starších motoriek (prípadne dvojtaktov)

    U modernejších strojov sú valce a piesty nehrdzavejúce, a moderné motorové oleje majú aj konzervačné aditíva, ktoré tieto steny spoľahlivo chránia. Tu stačí 2-3 krát za zimu motorku preštartovať, nechať zohriať "do ventilátora", a na stojane tam i nahádzať nejaké tie kvalty, nech sa olejom poriadne doprská aj prevodovka.

    POZOR: Určite nelejte olej do válcov motocykla, ktorého výfukový systém je vybavený katalizátorom !!!

  5. Vymeníme starý motorový olej za nový, pretože v starom oleji sa časom začínajú usadzovať častice, ktoré pôsobia agresívne na klzné plochy. Samozrejmosťou je aj výmena olejového filtra. Mnoho ľudí však mení olej až na jar, aby im v motore zbytočne nezostarol.

  6. Koncovky výfukov vypcháme handrami, aby sa do výfukovej sústavy nedostávala vlhkosť.

  7. Motocykel uložíme do suchej miestnosti so stálou teplotou. To však nie je vždy možné, preto treba venovať pozornosť jeho zakrytiu. Motocykel zdvihneme na hlavný stojan a podoprieme tak, aby sa kolesá nedotýkali zeme, čím sa predíde preležaninám. Potom stroj kompletne zakryjeme. Všeobecne nie sú vhodné igelity a plastové fólie, pretože sa na nich zvnútra kondenzuje vlhkosť. Vhodné su celty a kryty zo špecialnej tkaniny, poprípade deky.

 Táto sviečka už doslúžila a zaslúžila by výmenu za novú...
Táto sviečka už doslúžila a zaslúžila by výmenu za novú...

P.S.: Ak Vás napadlo ešte niečo na čo sme zabudli dajte nám vedieť a doplníme to tu...

Pridané: 13.10.2001 Autor: Peter Fischer Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (8 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (59)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »