Anketa:
Suzuki V-Strom 650
ZdieľaťPridané: 17.11.2008 Autor: Sektor
Čitatelia: 25684 [Vaše stroje - Moja motorka]
Čaute!
Nie je to dávno, čo som tu písal o svojej prvej motorke SV-čku 650-tke. Na konci článku som písal aj to, že som ju vymenil za stroma. Takže prihodím aj pár mojich postrehov s touto mašinou. Hurá do toho.
Motorka je ročník 2005– pri kúpe mala najazdené 7300 km. Bol to dovoz so servisnou knižkou a po prvom majiteľovi /ale to je tak asi vždy, že? Pokiaľ ste zo západu a poznáte Sobotište, tak určite poznáte aj Motoshop. Práve cez tých chalanov som ho kúpil. Dovezú vám to, čo si predstavujete a vybavia všetky papiere. Moto dostanete na ruku pripravenú a s techničákom prihláseným na vaše meno. Práve to sa mi páčilo, že sa nemusím o nič starať. Stála ma 200 tisíc korún. Má vyhrievané rajdy, hlavný stojan, ochranu na ruky + 3 originálne kufre Suzuki.
Náklady na prevádzku:
Je to super, mašina sa zatiaľ ešte vôbec nepokazila, nič sa jej nestalo, nikde ma nenechala. Jediné náklady sú tie, že zatiaľ tankujem a mažem reťaz. Kúpil som pre istotu aj nové sviečky, ale zatiaľ som ich nemenil, nakoľko nebolo treba. Spotreba je vynikajúca a pohybuje sa pri kľudnej jazde okolo 4 litrov. Ešte sa mi nestalo, že by som išiel nad 6 litrov, a to som veľa najazdil s ľadvinkou. Keď natankujem do plna /21 litrov/, až po rezervu prejdem cca 300km vo dvojici. To je 4,5 litra na 100 kilometrov, takže by som snáď ešte stovku zvládol. Za pripomienku možno stojí fakt, že štandardnú cestovnú rýchlosť mám okolo 130km/h.
![]() |
Tu je krásavica počas výletu na Liptov, tam sme otestovali spotrebu |
Jazda vo dvojici + posed
Tak tá nerobí stromečku absolútne žiadny problém. Mám na zadnom kufri prilepené operadlo a ľadvinka si pochvaľovala, že sa jej tam sedí úplne super. Motorka to nejako extra necítila a nikdy mi nechýbal výkon. Ťahala úplne bez problémov. Aj mne sa na nej sedí dobre, ale keď idem 200 kilometrov v kuse, treba si dať pauzičku na cigu. No ale to bude asi tým, že som závislák na nikotíne a nie zlým posedom. Osobne by som privítal predstupačky, aby som si mohol natiahnuť nohy. Bude to asi vyzerať smiešne, predstupačky na endure, ale nevadí. Ja chcem takú motorku, aby som sa na nej cítil pohodlne, takže predstupačky tam pôjdu.
Motor + jazda + brzdy
Bolo tu na motoride pár diskusií o tom, či to ťahá alebo nie. Ja s tým osobne nemám žiadny problém. Motorka ide úplne bezproblémovo, ak potrebujem, kedykoľvek akcelerujem. Niekedy je treba podradiť, ale je to OK. Motor má točky tuším do 9 tisíc otáčok. Bežne jazdím na šestke na 6 tisíc otáčkach a rýchlosť je vtedy 130km/h. To je tak akurát. Keď idete rýchlejšie, už začína fúkať. Štandardný štít síce chráni dobre, ale mohol by byť o nejaký ten centimeter vyšší. Dá sa dokúpiť ten malý kúsok navyše. Je ale sranda, že za taký kúsok plastu pýtajú 3 litre, ale určite by sa mi hodil. Pri dlhej turistike to skôr vidím ako nevyhnutnosť . Skúšal som aj maximálku, tá je nejakých 195km/h podľa tachometra. Ale je cítiť, že motorka sa strašne trápi. Do 160 kilometrovej rýchlosti to zvláda ľavou zadnou, ale najlepšie sa cíti okolo tých 120–130. Keďže je to cestovné enduro, skúsil som trocha zajazdiť aj mimo cesty. Jazdil som na bahne po kalužiach vody, ktoré boli dobrých 30 centimetrov hlboké a bolo to bez problémov. Ale netreba to skúšať s cestnými gumami, lebo sa vám to šmykne ako mne, našťastie len pri rýchlosti cca 10km/h a chvalabohu bez následkov na moto. Keď nepočítam, že som ju potom musel pol dňa umývať. Čo sa týka bŕzd, predná brzdí perfektne, ale zadná už pre mňa nie je to pravé orechové. Vedel by som si predstaviť aj lepší brzdný účinok. Veľmi rada a rýchlo sa totiž kusne. Nedá mi nespomenúť na zvuk motorky. So sériovým výfukom ide mašina krásne tichúčko, ale ja to nevidím nijako pozitívne, pretože šoféri áut ma nepočujú. V rámci vlastnej bezpečnosti chcem vymeniť sériový výfuk za laďák.
![]() |
Strom pod stromom |
Na záver
Plusy: spotreba, pohodlie, spoľahlivosť. Mínusy: originál plexi by mohlo byť vyššie.
Tých mínusov veľa nie je, koniec koncov o tom by asi vedel rozprávať každý majiteľ stromu zvlášť. Ja osobne jej fakt nemám čo extra vytknúť. Momentálne na strome riešim len to, čo asi všetci stromáci. Čo a kde tam prirobiť, dať navyše a kam cez leto vyraziť. Takže vyrazte na cesty a snáď sa niekedy stretneme na kofči alebo na pivku... Držte sa.
Sektor
Pridané: 17.11.2008 Autor: Sektor Zdieľať
Technické parametre z Moto DB:
Suzuki V-Strom 650 2005:
Foto: | |
![]() | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Suzuki |
Model: | V-Strom 650 |
Rok: | 2005 |
Kategória: | Enduro |
Motor: | |
Typ motora: | vidlicový dvojvalec (4T) |
Objem: | 645 ccm |
Kompresný pomer: | 11.5:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 81.0 x 62.6 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová |
Pneu vpredu: | 110/80-R19 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Pneu vzadu: | 150/70-R17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 190 kg |
Výška sedla: | 820 mm |
Šírka: | 840 mm |
Svetlá výška: | 165 mm |
Objem nádrže: | 22 l |
- NOVÉ Porovnaj 'Suzuki V-Strom 650' s ďalšími motocyklami
- Hľadaj 'Suzuki V-Strom 650' na motoride.sk
- Hľadaj obrázky 'Suzuki V-Strom 650 2005' na www.google.com
- Hľadaj obrázky 'Suzuki V-Strom 650' na www.google.com
Súvisiace články:
- Test Suzuki DL 650 V-Strom – malý veľký kráľ - Herghott
- Suzuki DL 650 A V-Strom – návrat kráľa - Redakcia
- Suzuki V-Strom 650 2012 - unikli prvé fotky a info - Awia
- Kráľ na každý deň - Suzuki DL 650 V-Strom 2012 - Cacao
- Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017 - Herghott
- Prvý slovenský test Suzuki V-Strom 650 XT 2017 - prednosti nielen obhájil, ale aj vylepšil! - Herghott
Ďalšie články tohto autora:
Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!