Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2877 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28565
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17009)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11556)
Hodnotenie: (6 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (6)  [Verzia pre tlač] Tlač

Výstava Motocykel 2010 je za nami

 Zdieľať

Pridané: 10.03.2010 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 18379 [Bleskovky - Novinky]

Výstava Motocykel 2010 je za nami. Dúfame, že vy, ktorí ste nezaváhali a prišli, nebanujete. Pre ostatných, ktorí z rôznych príčin výstavu vynechali, prinášame aspoň fotogalériu, aby sa mohli aspoň takto interaktívne pokochať pohľadom.

Po novinárskom doobedí vo štvrtok už Motocykel 2010 lákal všetkých členov aj nečlenov moto-obce. Čakali na nás viaceré novinky, na ktoré už boli slovenskí motorkári ale aj nemotorkári mocne nažhavení.


 Ducati MTS1200 Multistrada
Ducati MTS1200 Multistrada

Od každej značky by sme v rýchlosti spomenuli to najzaujímavejšie, prípadne najnovšie, čo ste mohli vidieť. Hneď po vstupe do hlavnej haly ste mali pred sebou stánok Hondy a Suzuki. V prípade prvej menovanej vám ako prvá musela udrieť do očí novučká modro metalízovaná VT1300CX. Hlavnú pozíciu v stánku však zaberala nová VFRka v troch farebných variantoch, modernizovaná litrová CBFka mohla len závidieť. V stánku Suzuki bola najväčším lákadlom litrová GSX-Rka vo verzii 25. výročia v zaujímavých farbách, záujem však bol aj o modernizovaného Bandita a klasicky obľúbený nestárnuci model V-Strom 650. Uličku od Suzuki zdobila v stánku Aprilie racingová RSV4 s karbonovými a inými oku lahodiacimi doplnkami. V tomto stánku sa nachádzali najzaujímavejšie štýlové modely pre nežnejšiu časť populácie. Skútre Vespa pre nás vždy boli retro záležitosťou na vysokej úrovni. Stánok Ducati bol tento krát zdobený tromi fajnovosťami: nový univerzál MTS1200 Multistrada, v jogurtoch 1198S a Hypermotard vo verzii EVO. Komu by sa málilo mohol sa pokochať upraveným Streetfightrom. Pre porovnanie u susednej KTM-ky toho veľa nového nebolo. Nové boli farebné prevedenia veľkého Duka a menšiemu "kniežaťu" pribudol súrodenec s označením R, čo symbolizuje kvalitnejšie doplnky.

 Honda VT1300CX
Honda VT1300CX

 Kawasaki Ninja
Kawasaki Ninja

Cez uličku ste mohli zavítať k zeleným Japoncom. Najväčším trhákom ich expozície Kawasaki bol jednoznačne nový litrový Zed, ktorý je od základov prekopaný. Budeme veľmi zvedaví, ako sa s ním jazdí. To taktiež platí o faceliftovanom Versysovi, ktorý podstúpil menšie zmeny. Bahniakom sa určite zapáčila modelová rada ostrých krosiek a pre začínajúcich Kawasaki ponúkla dve nové osminky. Aby sme nezabudli na brúsičov slidrov, tým oči ostávali na zeleno-bielej veľkej Ninji. Expozícia Yamahy bola tvorená minuloročným trhákom - R1 a novým V-Maxom. Pre motorkárov menej zaťažených na maximálny výkon bol pripravenýž Diversion s väčšou kapotážou s označením F. Mnohí ste sa určite tešili aj na posledný prírastok medzi superbikmi - BMW S1000RR. V bratislavskej Inchebe ste ho mohli vidieť v tímových farbách. Krásnych detailov je na tom biku až-až. Exkluzivitkami výstavy bola pravdepodobne menej známa značka Victory s niekoľkými strojmi a taktiež orientálny Royal Enfield. Z menších výrobcov, ktorých ste mohli navštíviť na výstave, netreba zabudnúť na českú Blatu alebo modely značky Mallaguti či skútre Capirelli.

 BMW S1000RR
BMW S1000RR

Vo vedľajšej hale si na svoje prišli fanúšikovia štvorkoliek v expozícii firmy Imidjex. Can-am vystavoval hlavne turisticky zameraného Spydera, ktorý si už vyslúžil pomenovanie GoldWing na troch kolesách a lákadlom bola aj DS 450 Jara Katriňáka a Renegade 800 Romana Ramona Malovca.

 Autogramiáda
Autogramiáda

Počas výstavy ste mali možnosť sledovať okrem odstavených motoriek aj niečo dynamické. Atmosféru okorenili zopár oktánmi aj jazdci súťažiaci v Indoor Triale a šialení Stunt rideri pred Inchebou.

V stánku Motoride-u sme návštevníkom ponúkli všetko, čo sme sľúbili a tak nás prišiel SuperDrive poučiť o tom, ako sa má bezpečne jazdiť, Katroš porozprával o plánoch do budúcnosti a podpísal peknú kôpku podpisových kariet, ernesto porozprával zopár zážitkov a uviedol film zo svojej cesty po Mongolsku, Tomáš Hajduch - Awia stihol vyspovedať Štefana Svitka aj Jara Černého. A somozrejme v sobotu sme spolu s Jožom Pročkom rozbalili vyhodnotenie ankiet Bike a Motofirma roka a tiež Cestopis roka 2009 a žrebovali sme výhercov. A to najlepšie na koniec? Ale snáď áno, Awiovi sa podarilo zrežírovať v septembri 2009 dobrý materiál na film, ktorý vyhral cenu na minulotýždňovom Medzinárodnom festivale motorkárskych filmov v Ružomberku, tak sme si ho tiež pozreli.

 Jedna z prednášok motoškoly so SuperDrive
Jedna z prednášok motoškoly so SuperDrive

 Jaro Černý
Jaro Černý

Názor duchom mladého návštevníka - Romoto

Ako vníma výstavu človek pracovne vyťažený, takmer z rýchliku?

Z dôvodu väčšieho množstva pracovných povinností som si musel návštevu výstavy naplánovať na prvý deň. Dôvod bol jasný – v prvý deň býva menej návštevníkov a vystavovatelia nie sú ešte takí opotrebovaní ako ku koncu. Môj predpoklad sa splnil. Každý stroj som si mohol detailne poobzerať, až sa niektorým predajcom mohlo zdať, že robím priemyselnú špionáž. Aj napriek tomu sa ma hádam v každom stánku opýtali, či mi môžu poskytnúť nejaké informácie. Až mi vystavovateľov bolo trocha ľúto, lebo som vedel, že novú motorku si v tomto roku asi nekúpim. Obdivovať bolo čo a ešte to komplikovali krásne baby, ktorými boli stroje ovešané. Pre mňa to bolo skvelé, keď si človek mohol na pár metroch porovnať rôzne konštruktérske školy, riešenie detailov. Teraz myslím motorky...

Krátko som zastavil v stánku Motoride.sk, kde sa stále niečo dialo. Práve sprievodný program bolo to, čo som si pre krátkosť času neužil. A to ma trocha mrzí. Je to daň za to, že sa kvôli pracovným povinnostiam stále niekde ponáhľame. Snáď o rok...

Som priaznivec prestavieb, možno väčší priestor pre prestavby alebo dokonca súťaž by ma vedeli zdržať dlhšie. Na druhej strane – kam patria prestavby – na výstavu alebo na zraz? Mňa by rozhodne na výstave potešili.

Potešila ma dobrá ponuka občerstvenia. Ozaj bolo z čoho vyberať.

Ešte malá poznámka či „sadať alebo nesadať“ – je veľký rozdiel, keď si niekto na motorku sadá tak, ako by si ju chcel kúpiť a keď si na ňu sadá tak, že „šak on to niekto potom opraví...“

Výstava sa mi páčila, peniaze nepovažujem za vyhodené a čas za stratený. A tuším sa vyberiem do tých toľko ospevovaných Čiech, či sú tam tie novinky naozaj také iné ako u nás na Slovensku.

Názor mladého návštevníka - VaranDriver07

Krátky pokec o tom ako som tohtoročnú výstavu vnímal ja, subjektívne, ako návštevník

Oproti minulému roku jednoznačne pozitívne. Stánok Motoride.sk sa rozrástol, premiestnil sa do haly B-stred, kde nezanikal medzi stánkami s oblečením a príslušenstvom, okolo bolo omnoho viac miesta pre divákov vyhlásenia výsledkov čitateľských ankiet Bike roka 2010, Motofirma roka 2009 a Cestopis roka 2009 a malý televízor bol nahradený premietaním na podstatne väčšie plátno.

Tohto roku boli k videniu aj modely značiek Yamaha a KTM. Napriek ceduľkám ,,Prosím nesadať“ som si na motocykloch Yamaha, Ducati a vybraných modeloch iných značiek mohol po opýtaní bez problémov posedieť. Mám pocit, že oproti minulému roku bola väčšia ochota zo strany predajcov motocyklov, čo určite ovplyvní pocity návštevníka.

V nebi som bol z novej VFR 1200F, ktorú som mal aj naštartovanú. Ďalej som sa niekoľkokrát zastavil pri KTM SMT 990, BMW S1000RR, K1300R, Ducati Hypermotarde 796, závodnej R1 Jaroslava Černého či R6 Tomáša Krajčiho, ktoré skutočne stáli za zhliadnutie.

Dobrý pocit sa začal mierne strácať pri návšteve haly s motooblečením a doplnkami. Vadili mi niektoré stánky s čínskym nekvalitným tovarom, ktoré pripomínali tržnicu. Vrcholom všetkého bol stánok s chodiacimi húkajúcimi hračkami, ktoré sa po náraze do steny otočili a išli ďalej. No super, toto je veľtrh hračiek? Aj ten s poťahmi na autosedadlá bol dosť odveci, veď autosalón je až o mesiac.

No čo už, venujme sa ďalej tým, ktoré na výstavu motocyklov skutočne patrili. V niektorých vládol stres predavačov pod náporom vysokého počtu návštevníkov spojený s neochotou poradiť/pomôcť. Celkový dojem z tejto haly zachránili stánky s kvalitným oblečením a super cenami, kde nebol žiadny problém s ochotou a serióznosťou. V skratke len toľko, že tie štyri eurá za to skutočne stáli, k videniu toho bolo dosť, určite prídem pozrieť aj budúci rok. A aby som nezabudol, vonku medzi halami B1 a D robili dobrú cigánsku. :-)

Pridané: 10.03.2010 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (6 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (6)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku: