Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 946 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28477
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16964)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11513)
Hodnotenie: (24 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (55)  [Verzia pre tlač] Tlač

Mitas E10 - nové pneu pre duálne cestovné endurá

 Zdieľať

Pridané: 30.03.2010 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 26410 [Bleskovky - Novinky]

Dobrodružný turisti na veľkých cestovných endurách, ktorý okrem asfaltu zablúdia aj off-road už niekoľko rokov čakajú na avizované ,,Mitasy" v bezdušovom prevedení a v správnom rozmere. Dočkali sme sa, nová pneumatika nesie označenie E10. Jeden pár už máme v redakcii, aby sme ho vyskúšali.

Nové Mitasky som prvýkrát zhliadol už na výstave v Miláne koncom minulého roka. Doteraz mal Mitas v ponuke model E09, veľmi dobrú pneumatiku, ktorá však bola dušová a v max. šírke 140 mm pre zadné koleso. Napriek tomu boli E09 veľmi obľúbené a ja sám som ich zodral niekoľko párov. Hlavne zadná pneu poskytovala slušné schopnosti v teréne a bola dobrá aj na asfalte, rozdelenie asi tak ideálne 50 : 50 asfalt a cesta. Hlavné nevýhody E09 boli vyššia hlučnosť pneumatík a nižšia životnosť prednej pneumatiky. Hlavnou výhodou boli jazdné vlastnosti a vynikajúca cena. Mitas E09 zostáva naďalej vo výrobe vrátane verzií Dakar zo zosilnenou kostrou.

Mitas teraz prichádza s novými pneumatikami Mitas E10, ktoré sú jasne nasmerované proti konkurencii Continetal TKC80 a Metzeler Karoo. Obe pneu sú bezdušové a dostupné presne v rozmeroch na bavorácke GS-á, Varaderá, Stromy a podobne. Majitelia prednej 21-tky si však musia nechať zájsť chuť. Nakoniec takýchto strojov je čoraz menej.

 Konečne rozmer 150/70-17 69R TL
Konečne rozmer 150/70-17 69R TL

Dezén E10 sa na prvý pohľad posunul viac k asfaltovému. Plocha štupľov je väčšia, zadná pneu je široká a zaoblená. Predpokladám vynikajúce jazdné vlastnosti na asfalte a nižšiu hlučnosť ako mala E09. Aké budú vlastnosti off-road? Tak nato si budem musieť počkať, keď ich vyskúšam. Hlavným plusom E10 bude rozhodne cena.

Dodávané rozmery:

Predná: 110/80-19 59Q TL Mitas E10
Zadná: 150/70-17 69R TL Mitas E10

Predpokladaná cena cca 130 - 140 eur za celú sadu. Predná pneu 55 eur, zadná 80 eur, v e-shopoch možno aj nižšie.

Firma NICHOLTRACKT s.r.o., dovozca pneumatík Mitas na Slovensko už dodala jednu sadu E10 k nám do redakcie. V najbližších dňoch ich obujem a s príchodom pekného počasia vyskúšam. Verím že na konci sezóny sa budem môcť s vami podeliť o skúsenosti.

 jazdená Mitas E09 (vľavo) vs. E10 (vpravo)
jazdená Mitas E09 (vľavo) vs. E10 (vpravo)

Pridané: 30.03.2010 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (24 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (55)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria