Anketa:
Mitas je oficiálnym dodávateľom pneumatík pre preteky Red Bull Romaniacs 2014
ZdieľaťPridané: 16.07.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 6174 [Šport - Enduro]
Mitas je sponzorom jedenásteho ročníka pretekov Red Bull Romaniacs, ktoré sa konajú od 15. do 19. júla v rumunskom meste Sibiu. V jednom z najťažších enduro pretekov na svete bude tento rok súťažiť celkom 350 jazdcov z 33 krajín. Mitas bude poskytovať servisné zázemie a predaj pneumatík po celú dobu konania závodu.
"Mitas je oficiálnym dodávateľom pneumatík pre Red Bull Romaniacs už druhýkrát v rade. Dokazujeme tým naše odhodlanie zúčastniť sa extrémnych enduro pretekov a podieľať sa na ich rozvoji. Dali sme si za cieľ neustále zdokonaľovať naše pneumatiky tak, aby ich vlastnosti ocenili ako závodný jazdci, tak aj bežní motocyklisti," uviedla Ksenija Bitenc, riaditeľka Mitas Moto.
![]() |
Mitas bude v rámci závodu Red Bull Romaniacs sponzorsky podporovať troch špičkových jazdcov. Sú to Wade Young, Ben Hemingway a Lars Enöckl. Mitas ich do závodu vybaví špeciálnymi pneumatikami pre extrémne enduro, konkrétne EF-07 Super Light a C-19 Super.
"Plášte EF-07 majú najnovší typ dezénu pre športové enduro, ktorý bol vyvinutý v spolupráci s poprednými enduro pretekármi. Tento dezén potom zaručuje optimálne jazdné vlastnosti v rozmanitých podmienkach," povedal Karel Špaňhel, produktový manažér motocyklových pneumatík Mitas. Plášte Mitas enduro FIM s dezénom EF-07 majú nové zloženie zmesi a penovú vložku. V zmesi sa primiešali aramidové vlákna, ktoré zlepšujú odolnosť voči oderu a trhlinám dezénu.
![]() |
Pridané: 16.07.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Registrácia na Red Bull Get on Top 2016 je spustená - Redakcia
- Mitas odhalí počas Erzbergu 2019 nově enduro pneumatiky TERRA FORCE-EF a TERRA FORCE-EH - Redakcia
- Motoride XL BAJA Romania 2011 - skutočná Rally pre veľké cestovné endurá úspešne za nami - Awia
- Red Bull Romaniacs Hard Enduro 2008 - Cacao
- Majstrovstvá Európy 2014 v endure v Rumunsku so slovenskou účasťou - Redakcia
- Pozvánka na Hard Enduro Piscu ´Negru Rumunsko 2014 - jogcar
- Red Bull Get on Top 2016 a jeho nekompromisný návrat - Redakcia
- Skúsenosti z Rally Albania 2014 – miúsy, duše, T-lock, pneu - Landal
- Taký napínavý Red Bull Get on Top tu ešte nebol - Redakcia
- Mitas predstavil na výstave INTERMOT 2014 nové pneumatiky pre motokros - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- Customs of Slovakia 2025 – 15. výročie 13.-16. marec 2025 Incheba Bratislava
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!