Anketa:
II. Medzinárodný festival motorkárskych filmov Ružomberok
ZdieľaťPridané: 16.11.2010 Autor: Beal
[Novinky - Pozvánka]
Kolotoč okolo organizácie druhého ročníka festivalu sa poriadne rozbehol. Ešte stále máte šancu zapojiť sa videom, fotografiou, štartom na preteku Pionierov, alebo aspoň účasťou na diskusii s Nickom Sandersom.
Program festivalu
Ako už asi každý pochopil, budú to tri dni plné zaujímavého programu. Okrem premietania filmov od autorov z celého sveta pripravujeme výstavu a predstavenie motocyklových noviniek na ploche až 800 metrov štvorcových, výstavu fotografií, preteky Pionierov a určite sa oplatí prísť aj na diskusie so zaujímavými hosťami festivalu. Jedným z nich bude Nick Sanders, ktorý na svojej R1 obišiel svet. Okrem seba prinesie na festival aj dva svoje filmy. Určite si pamätáte toto jeho video:
SÚŤAŽ FOTOGRAFIÍ
Autori fotografií môžu svoju tvorbu posielať až do 15. 1. 2011. Súťaží sa v kategóriách šport, cestovanie a najlepšia momentka. Kratší rozmer fotografie musí mať minimálne 30cm. Pokiaľ sa bojíte poškodenia fotografií cestou (poštou), je možnosť fotky zaslať na mail info@filmfest.sk a po uhradení nákladov na tlač (10 eur meter štvorcový) bude vaše dielo vytlačené v profesionálnej tlačiarni tu u nás. Jeden autor môže zaslať maximálne 5 fotografií.![]() |
Predstavenie Z1000 |
PRETEKY PIONIEROV A PITBIKE
V rámci festivalu sú pripravené dve kolá pretekov. Prvý (hromadný) štart je v pláne v sobotu 26. 2. 2011 o 13:00 a druhý za večerného osvetlenia o cca 17:00. Jazdí sa v uliciach mesta Ružomberok po vyznačenej trati. Jazdcom prihláseným na pretek hradí organizátor ubytovanie na noc zo soboty na nedeľu. Je pravdepodobné, že v tomto čase bude trať pokrytá snehom a niektoré úseky tak budú veľmi zaujímavé :). Záujemcovia o štart, hláste sa prosím mailom na info@filmfest.sk s predmetom RACE.![]() |
PRIHLÁŠKY FILMOV
Svoje filmové diela môžete zasielať na DVD do 15. 12. 2010. Jeden autor môže zaslať maximálne 5 filmov, pričom ich dĺžka nie je obmedzená. Všetky filmy prejdú komisiou, ktorá vyberie a pustí na plátno len tie najlepšie kúsky. Prihlášky si môžete stiahnuť na stránkach festivalu www.filmfest.sk![]() |
Dátum konania
24. -26.2.2011www.filmfest.sk
Pridané: 16.11.2010 Autor: Beal Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- VR - Kolo po prejdení cieľom
- MotoGP 2015 - VC Valencie - Zázraky sa nedejú - Lorenzo majstrom fachu 2015
- MotoGP 2015 - Čo nepovedal pápež a my sme vyčítali.
- MotoGP 2015 - VC Malajzie - Marquez skutočne zapredaný?
- MotoGP 2015 - VC Malajzie - dianie pred štartom
- MotoGP 2015 - VC Austrálie - fantastický Iannone tretí, Lorenzo sťahuje Rossiho náskok
- MotoGP 2015 - VC Japonska - skvelý deň pre Pedrosu
- MotoGP 2015 - VC Aragonu - Marquez opäť k zemi.
- MotoGP 2015 - VC San Marína - taktický hlavolam
- MotoGP 2015 - VC Veľkej Británie - Rossi opäť vo vedení
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Galéria ku článku:
Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!