Anketa:
3 x Honda CBR priamo zo Sevilly
ZdieľaťPridané: 12.03.2011 Autor: Kristián Tino Dudík
Čitatelia: 7731 [Bleskovky - Novinky]
Honda na rok 2011 predstavila tri novinky radu CBR - CBR 600 F, CBR 250 R a CBR 125 R, ktoré máme možnosť v týchto dňoch vyskúšať v okolí španielskej Sevilly. A ako tu je? Famózne!
Veľa slnka, teploty nad 20°C a dokonale suché cesty. To bol obsah mojich snov predchádzajúcich dní. Včerajšie jazdy na znovu zrodenej legende s názvom CBR 600 F sme však absolvovali komplet v daždi a až ku koncu dňa začalo slnko poriadne vypekať.
Moje prvé dojmy z tejto motorky sú presne také, aké som očakával. Vyladená Honda z ktorej vyžmýkate aj posledný koník výkonu a budete sa pri tom usmievať od ucha k uchu. A že v nej vidíte Horneta? Správne, je ho tam dosť a to je rozhodne plus.
![]() |
Honda CBR600F |
Mnohých začínajúcich jazdcov bude určite zaujímať vynovená CBR 125 R a tiež nový bajk v ponuke Hondy CBR 250 R, pre ktorý Honda vyvinula úplne nový jednovalec. 125-tka poriadne zmužnela a 250-tka ponúka už jazdné vlastnosti dospelej motorky.
![]() |
Honda CBR125R |
Jazdy na týchto pekelníkoch sme mali na pláne dnes a absolútne nikto nezliezal ani z jednej znudený. „Malá“ 125-tka a hlavne úplná novinka CBR 250 R zožala obrovský úspech najmä vďaka perfektnému a zábavnému jednovalcu ako aj vyzretým prejavom na ceste. Tá motorka sa fakt vydarila. „This is not a bike, it is a weapon!“.
![]() |
Honda CBR250R |
Na podrobnejší článok o týchto troch „cebrách“ sa môžete tešiť už onedlho, ja som sa rozhodne bavil.
Foto: Honda.
Pridané: 12.03.2011 Autor: Kristián Tino Dudík Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Skúsenosti s prilbou Suomy Vandal
- Dvaja noví pekelníci CBR125R a CBR250R
- Legenda CBR600F je späť
- Čo jej obuť: Športové pneumatiky
- Čo jej obuť: Športovo-turistické pneumatiky
- Veľa muziky za málo peňazí - Honda PCX
- Krátky test BMW lokomotív R1200RT a K1300GT
- Test cestovného Bandita Suzuki GSX 1250 FA
- Kombinéza RR Edition od 4SR
- Redakcia v prilbách Suomy - časť 1. - Defender a Vandal
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Galéria ku článku:
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!