ISSN 1336-6491 | Online: 3058 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29820
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17622)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12198)
Hodnotenie: (15 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (34)  [Verzia pre tlač] Tlač

3 x Honda CBR priamo zo Sevilly

 Zdieľať

Pridané: 12.03.2011 Autor: Kristián Tino Dudík
Čitatelia: 7731 [Bleskovky - Novinky]

Honda na rok 2011 predstavila tri novinky radu CBR - CBR 600 F, CBR 250 R a CBR 125 R, ktoré máme možnosť v týchto dňoch vyskúšať v okolí španielskej Sevilly. A ako tu je? Famózne!

Veľa slnka, teploty nad 20°C a dokonale suché cesty. To bol obsah mojich snov predchádzajúcich dní. Včerajšie jazdy na znovu zrodenej legende s názvom CBR 600 F sme však absolvovali komplet v daždi a až ku koncu dňa začalo slnko poriadne vypekať.

Moje prvé dojmy z tejto motorky sú presne také, aké som očakával. Vyladená Honda z ktorej vyžmýkate aj posledný koník výkonu a budete sa pri tom usmievať od ucha k uchu. A že v nej vidíte Horneta? Správne, je ho tam dosť a to je rozhodne plus.

 Honda CBR600F
Honda CBR600F

Mnohých začínajúcich jazdcov bude určite zaujímať vynovená CBR 125 R a tiež nový bajk v ponuke Hondy CBR 250 R, pre ktorý Honda vyvinula úplne nový jednovalec. 125-tka poriadne zmužnela a 250-tka ponúka už jazdné vlastnosti dospelej motorky.

 

 Honda CBR125R
Honda CBR125R

Jazdy na týchto pekelníkoch sme mali na pláne dnes a absolútne nikto nezliezal ani z jednej znudený. „Malá“ 125-tka a hlavne úplná novinka CBR 250 R zožala obrovský úspech najmä vďaka perfektnému a zábavnému jednovalcu ako aj vyzretým prejavom na ceste. Tá motorka sa fakt vydarila. „This is not a bike, it is a weapon!“.

 Honda CBR250R
Honda CBR250R

Na podrobnejší článok o týchto troch „cebrách“ sa môžete tešiť už onedlho, ja som sa rozhodne bavil.

Foto: Honda.

Pridané: 12.03.2011 Autor: Kristián Tino Dudík Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (15 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (34)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »