Anketa:
Kombinéza RR Edition od 4SR
ZdieľaťPridané: 30.06.2010 Autor: Kristián Tino Dudík
Čitatelia: 17903 [Testy a predstavenia - Oblečenie]
Keď som ju mal prvý raz v rukách, značku 4SR som ešte veľmi nepoznal. Vedel som, že to robia nejakí Češi a trocha som sa obával kvality. Po dvoch rokoch a jednom ľahšom a jednom ťažšom páde musím však povedať, že je fakt dobrá.
![]() |
Z ponuky kombinéz 4sr si môžete vybrať buď z jednodielneho alebo dvojdielneho prevedenia praktickejšieho na celodenné nosenie, no menej bezpečného nakoľko hrozí rozopnutie vrchnej a spodnej časti v prípade pádu. Ja používam práve jednodielnu závodnú kombinézu, ktorá bola obohatená navyše aj o perforáciu, čo je neoceniteľné hlavne pri vysokých teplotách. Ak sa obávate toho, že pri chladnom počasí vám v nej bude zima, tento problém sa dá veľmi ľahko vyriešiť tým, že si oblečiete tesnú priliehavú mikinu s membránou typu „windstopper“. Tá bráni vetru dostať sa dnu, no telesné teplo von prepúšťa.
![]() |
![]() |
Kombinéza je vyrobená z 1,2 mm hrubej kože a vybavená rôznymi plastovými chráničmi od renomovaných výrobcov - chráničmi ramien, lakťov, kolien, píšťaly, čo by malo byť už v dnešnej dobe samozrejmosťou. Nechýba ani takzvaný hrb ani penový chránič bedrových kĺbov, kostrče, hrude, kľúčnych kostí a chrbtice. Vo vlastnom záujme by ste však mali zainvestovať do poriadneho plastového chrániča chrbtice a nikdy naň pri jazde nezabudnúť.
![]() |
Po páde asi v sto kilometrovej rýchlosti som bol prekvapený, čo všetko švy (na namáhaných miestach sú až trojité a na všetkých ostatných dvojité) na tejto kombe znesú. Následky pádu je na nej vidieť, no je stále plne nositeľná a z hľadiska bezpečnosti stále spĺňa svoju funkciu. Nikde sa nepára a ani zipsy YKK „nestrečkujú“. Nemal som s nimi zatiaľ žiadnu horúcu chvíľku.
![]() |
![]() |
Jediným mínusom tejto kombinézy, vlastne ani nie kombinézy, sú slidery. Ak pokladáte kolená často na zem, míňajú sa pomerne rýchlo a na Automotodrome v Brne som druhú jazdu končil skoro s krvavým kolenom :-).
![]() |
Mňa „fóreserka“ presvedčila a môžem vám ju len odporučiť, sadla mi absolútne bez výhrad (čo zase nemusí každému), koža je možno aj vďaka hustej perforácii príjemne poddajná a dizajnovo to nie je žiadna ošklivka. Chalani z 4sr ich nie len vyrábajú, ale čo je podstatnejšie, aj vyvíjajú a jazdí v nich veľa pretekárov, to tiež o niečom vypovedá. Ak uvážim naozaj dobrú cenu, v ktorej je aj darčeková poukážka na motoškolu Superdrive v hodnote 30 €, jedná sa podľa mňa o naozaj dobrý „kauf“.
Viac info nájdete na 4SR.sk
Názor druhého redaktora:
Tomáš Tomáš Hajduch - Awia Hajduch:
Kombinéza 4SR sa mi dostala do rúk až túto sezónu a to rovnaký model ako má Tino. Je to jednodielna kombinéza s perforácoiu vyrobená na mieru - čo spôsobilo aj trochu dlhší termín dodania. O tom, že sa ale oplatilo počkať, som sa presvedčil už pri prvých jazdách na Slovakiaringu.
![]() |
Možno to poznáte, aké to je, keď je kombinéza nová - to obliekanie, všetko tvrdé nepoddajné. Hlavne keď doma máte kombinézu, ktorá má už nejaký ten rok za sebou a časom úplne sadla na vašu postavu. S týmto "obdobím zvykania si" som bol zmierený a o to viac ma prekvapilo ako mi 4SR-ka hneď sadla. Je to spôsobené asi hlavne perforáciou kože, ale sadla mi prekvapivo rýchlo. O čo môže byť lepšie, ako keď máte na sebe kožu o ktorej "neviete".
Čo sa bezpečia týka tu nemám žiadne pripomienky. Tieto kombinézy jazdí aj mnoho pretekárov zvučných mien a sú kvalitne overené. Sám som v minulosti otestoval predchodcu tejto kombinézy. Okrem toho sme pripravili test oblečenia, ktorý zverejníme už čoskoro a tam sa sami presvedčíte, čo všetko dobrá kombinéza zvládne. Takže máte sa na čo tešiť.
Pridané: 30.06.2010 Autor: Kristián Tino Dudík Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Skúsenosti s prilbou Suomy Vandal
- Dvaja noví pekelníci CBR125R a CBR250R
- Legenda CBR600F je späť
- 3 x Honda CBR priamo zo Sevilly
- Čo jej obuť: Športové pneumatiky
- Čo jej obuť: Športovo-turistické pneumatiky
- Veľa muziky za málo peňazí - Honda PCX
- Krátky test BMW lokomotív R1200RT a K1300GT
- Test cestovného Bandita Suzuki GSX 1250 FA
- Redakcia v prilbách Suomy - časť 1. - Defender a Vandal
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!