Anketa:
Legenda CBR600F je späť
ZdieľaťPridané: 22.03.2011 Autor: Kristián Tino Dudík
Čitatelia: 17066 [Testy a predstavenia - Test]
Pred pár dňami sme vám priniesli bleskovku o prvom zvezení sa na troch novinkách roku 2011 radu CBR, ktoré sa konalo minulý víkend v okolí Sevilly v Španielsku a teraz nadišiel ten správny čas napísať trocha viac o legende CBR600F.
Nebudem chodiť okolo horúcej kaše a hneď na začiatok napíšem poďakovanie pánom sediacim v Honde Slovakia za pozvanie na túto špeciálnu akciu. Je to historicky prvý test v tejto forme, ktorých sa mali možnosť doteraz zúčastňovať za Slovenskú republiku len slovenské motočasopisy. A že si niektorí myslíte, že sa hneď v úvode pchám týmto ľuďom do zadku, tak by som sa chcel aspoň pokúsiť zmeniť váš pohľad na vec.
V podstate všetci ľudia, ktorí sa motajú okolo motoridu sú tak trochu blázni, okrem jedného „šaleného východňára“ majú všetci hlavné zamestnanie a motorky tvoria pre nich veľkú časť života, ktorej často krát obetujú kopec času.
Táto pozvánka bola pre nás cťou a určitým ocenením našej práce, ktorú sa snažíme robiť najlepšie ako vieme, aj keď nie všetkým sa vždy pozdáva, nás nevynímajúc. Tak to jednoducho už chodí, kto nič nerobí, nič nepokazí.
Či to pochopíte, alebo nie nechám už na vás, mne však slušnosť a úcta nedovolila nepoďakovať.
A teraz späť k tomu, čo vás zaujíma určite viacej, motorkám. Pre Slováka je nie úplne bežné, keď sa v marci zbalí a vyrazí na juh Španielska k Afrike pojazdiť miestne, podotýkam krásne cesty, či už čo sa týka scenérie alebo kvality a unikne tak z nula stupňovej upršanej reality. Predpoveď počasia pre Sevillu na nadchádzajúce dni hlásila však slušné lejaky s tým rozdielom, že teploty sa mali pohybovať okolo 17°C. Otrlý turista mávne rukou a prihodí do kufra „dážďovku“ s radostným piskotom, ale ja dva krát nadšený nie som.
Po príjazde do hotela sa nás zmocňujú Honda chlapci a ubytovávajú nás. Krásny veľký statok prerobený na hotel, občas začujem vonku motorku a nedočkavo sa obzerám, či nebude malé podvečerné zvezenie. Zima je vždy dlhý čas hrajúci motorkárovi na city. Dnes z jazdenia ale nič nebude, len prezentácia o všetkých troch novinkách.
CBR600F je tu s nami už 21. rok
Kto by nepoznal starú známu F-ku, superšport, ktorý dokázal zajazdiť dobré časy na okruhu a vyhrať viacero titulov majstra sveta, ale zniesol aj ovešať kuframi a doviezť svojho pána na dovolenku k moru. Začala sa vyrábať ešte v roku 1987 a jej nasledovníci sa udržali na trhu do roku 2006, teda rovných dvadsať rokov. Od roku 2001 do 2003 bola spolu s verziou Sport jedinou superšportovou „šestkou“ v ponuke Hondy, kedy k nej pribudol oveľa športovejší model CBR600RR.Dnes je to trochu inak a znovuzrodená CBR600F vychádza z dobre známeho naháča Hornet, ktorý podstúpil pre rok 2011 niekoľko zmien respektíve veľmi ľahký facelift. Motoricky F-ko vsádza na upravenú pohonnú jednotku z poslednej generácie RR-ky, pričom výkon vo vrchnom spektre otáčok bol obetovaný v záujme zaujímavejších hodnôt v nízkych a stredných, ostatne ako to býva v týchto prípadoch zvykom. Inými slovami, 100 hornetovských koní na roztrhanie. Rám a odpruženie si F-ko rovnako požičalo z tohto mimoriadne populárneho naháča.
Čím sa teda tieto dva modely líšia? Hmm, no je to len kapota a posed, ktorý je niečo medzi Hornetom a RR-kou, teda stále dostatočne športový, no neunavujúci. Málo? Mňa to úplne nepresvedčilo a čakal som na jazdu, ktorá by mi mala dať odpoveď.
Tie najlepšie podmienky na test
Mokrá cesta a slušný dážď čakajú, ideálnejšie to už byť nemôže, no na druhej strane tu sa celkom dobre ukáže, či má nová CBR-ka právo označovať sa F-riendly. Vyrážame slušným tempom smerom do hornatej časti rezervácie Zahara a všímam si, že ani pri rýchlostiach okolo 150 km/h na mňa výraznejšie nefúka, žiadne lomcovanie hlavou sa nekoná, a to úradoval navyše celkom solídny vietor. Čo mi vadilo na predchádzajúcom Hornetovi boli jeho malé rozmery, no v prípade F-ky mi to až tak neprekáža, aj keď ideálne to pre 183 centimetrov živej váhy nie je, nakoľko som mal neustále pocit, že niekde „pretekám“. Na druhej strane, nižší jazdci si rozmery motorky pochvaľovali.
Motor má krásne vyladený nástup výkonu a dovoľuje mi oveľa viac sa venovať vnímaniu okolia a situácie pred sebou, ako dávať si pozor na pravačku. To na mokrom zablatenom asfalte náležite oceňujem. Hondy sú týmto známe a ani táto nevybočuje zo zaužívaného rámca. Na svoj zdvihový objem má pomerne silné spodné a stredné pásmo otáčok dostačujúce na svižné povozenie bez častého radenia, no keď by ste potrebovali naozaj expresne obiehať, je potreba do radičky kopnúť pár krát dole. Špičkový výkon 100 koní je na cestné komunikácie akurát a z pragmatického hľadiska treba sotva viac.
V rýchlostiach okolo 140-tky na 6-tku je v riadidlách cítiť jemné vibrácie, ktoré sa však neprenášajú do stupačiek a po prekročení tejto hodnoty celkom zmiznú. Úprimne, koľko vtedy motor točí otáčok naozaj neviem. Otáčkomer je veľmi ťažko čitateľný, respektíve bez lupy nečitateľný. Všetky kontrolky a rýchlomer sú zvládnuté na jednotku, ale ten otáčkomer je tam výhradne do počtu. Škoda.
Cesta z hotela vedie najprv rýchlejšími úsekmi okresnej cesty, kde sa nová CBR-ka prejavuje neutrálnymi a stabilnými prejazdmi zákrut, čo spolu s tvrdším, no nie tvrdým naladením odpruženia vytvára dojem kompaktného balíčka stvoreného na dennodenné používanie, dlhšie výlety, ale aj agresívnu športovú jazdu. Ak si uvedomím, že F-ko vychádza z naháča, je až zarážajúce, ako sa to mohlo inžinierom z Hondy podariť. Je možné, že jeho stabilitu by naštrbili suché cesty a agresívnejší jazdný štýl, ale aj napriek tomu je to dobrý výsledok.
V časti Zahara sa však nachádzalo aj mnoho pomalých zákrut s prebytkom nečistôt a nanoseného blata z vedľajších poľných ciest, čiže živná pôda vychutnať si príkladnú ovládateľnosť a chuť motorky zatáčať. Keďže sme jazdili výhradne model s kombinovaným systémom C-ABS, ktorý využíva tri piestiky na strmeň namiesto dvoch vo verzii bez C-ABS, žiaden stres sa ma netýkal a bol som v maximálnom kľude. Jeho nástup je čitateľný avšak dostatočne silný, priam stvorený na motorku tohto kalibru.
Ná záver sa zastavím ešte pri dizajne, ktorý nenadchne asi každého. Značne konzervatívne tvary hlavne predného svetla spolu so zdržanlivými farebnými kombináciami budú určite dôvodom mnohých polemík, no jedno sa dizajnu novinky uprieť nemôže. Čistota kriviek a ľahkosť, akou pôsobí na svoje okolie je značná. Cieľom dizajnérov bolo vytvoriť nadčasový dizajn a len čas ukáže, či sa to skutočne podarilo.
Video: Test Honda CBR600F 2011, Sevilla, Španielsko
Hornet alebo CBR600F. Keď to funguje, je to jedno.
Nebudem skrývať, že okapotovaný Hornet s označením CBR600F u mňa najprv vyvolal posmešné úsmevy a v mysli som si predstavil marketingové oddelenie Hondy mydliac si ruky, ako nás len dobehli. Musím však uznať, že tá motorka funguje priam dokonale a bude dôstojným spoločníkom na skoro všetko o čo ju požiadate a urobí to s prstom v nose. Bude si vás hýčkať a rozmaznávať, netreba s ňou bojovať, len nasadnúť a vôbec nič neriešiť. Len jazdiť, jazdiť, jazdiť. Cena 8290 € za verziu bez C-ABS a 8890 € s C-ABS je nastavená pomerne dobre a uvidí sa, či predajne nadviaže na úspechy predchodcov. Svoje meno CBR600F si podľa mňa plne zaslúži.
Príslušenstvo
V prípade, že neradi zapadáte medzi davy, potom pre vás Honda pripravila pomerne širokú ponuku originálnych doplnkov robiacich z CBR600F skutočnú fešandu, alebo zvýšia jej praktickú hodnotu. Jedná sa tieto doplnky.- • podsedlový plast
- • podblatník zadného kolesa
- • kryt sedadla spolujazdca
- • vyšší turistický plexištít o 34 mm vyšší ako sériový
- • vyhrievané rukoväte s 180° ohrevom a 5 stupňami nastavenia
- • kryt kartra
- • alarm
- • vak s umiestnením na sedadlo spolujazdca
- • stojan pod zadné koleso
- • plachtu do vonkajších podmienok
- • U-zámok, ktorý sa vojde do podsedadlového priestoru
- • tankpady na nádrž
Text: Kristián Tino Dudík
Foto: Honda
Motocykel na test poskytla spoločnosť Honda. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR a prilbách Suomy od firmy Styx.
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Honda |
Model: | CBR 600 F |
Rok: | 2011 |
Novinka: | NOVINKA 2011 |
Kategória: | Superšport |
Motor: | |
Typ motora: | radový štvorvalec (4T) |
Objem: | 599 ccm |
Max. výkon: | 102.0 k (75.0 kW) / 12000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 64 Nm / 10500 ot. |
Kompresný pomer: | 12 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 67 x 42.5 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 120 mm |
Zdvih vzadu: | 128 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 296 mm |
Pneu vpredu: | 120/70-ZR17M/C |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm |
Pneu vzadu: | 180/55-ZR17M/C |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 206 kg |
Výška sedla: | 800 mm |
Rázvor: | 1437 mm |
Dĺžka: | 2150 mm |
Šírka: | 740 mm |
Výška: | 1150 mm |
Svetlá výška: | 135 mm |
Objem nádrže: | 18 l |
Pridané: 22.03.2011 Autor: Kristián Tino Dudík Zdieľať
Súvisiace články:
- Honda CBR 600RR C-ABS 2009 - šesťkilo na každý deň - Awia
- Opäť Honda CBR 600 F - Diger
- Test vrcholového športovca Honda CBR 600 RR - Herghott
- Honda deň na Masarykovom okruhu v Brne 2011 - Awia
- Honda CBR 600 F 1998 - Mojich 105 splašených koníkov - draciatko
- Dvojtest Honda CBF 600 N a CBF 250 - Herghott
- Honda deň na Masarykovom okruhu v Brne, 14. - 15. 5. 2007 - Herghott
- Ako som sa učil chodiť od Jawy k Yamahe XV 1000 - huly
- Chorvátsko tour 2005 - JuroCBR
Ďalšie články tohto autora:
- Skúsenosti s prilbou Suomy Vandal
- Dvaja noví pekelníci CBR125R a CBR250R
- 3 x Honda CBR priamo zo Sevilly
- Čo jej obuť: Športové pneumatiky
- Čo jej obuť: Športovo-turistické pneumatiky
- Veľa muziky za málo peňazí - Honda PCX
- Krátky test BMW lokomotív R1200RT a K1300GT
- Test cestovného Bandita Suzuki GSX 1250 FA
- Kombinéza RR Edition od 4SR
- Redakcia v prilbách Suomy - časť 1. - Defender a Vandal
- ... zobraz všetky články od tohto autora