Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3735 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28604
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17030)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11574)
Hodnotenie: (20 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (35)  [Verzia pre tlač] Tlač

MV AGUSTA BRUTALE - malá Brutale alias Brutka

 Zdieľať

Pridané: 27.06.2011 Autor: Milan Mikulík - mikulec
Čitatelia: 10907 [Testy a predstavenia - Test]

Brutka. Tak som ju pomenoval hneď ako som ju uvidel aj s cenovkou na ktorej bolo napísané 11 990,- È interessante notare che, quasi incredibilmente. (Zaujímavé, priam až neuveriteľné...) Relatívna lacná vstupenka do rodiny Agustovcov.

Ja som dostal možnosť skúsiť, ako sa cítia príslušníci tohto klanu aj bez patričnej hotovosti na účte, no a uznajte, dalo sa to odmietnuť? Nedalo! To by som určite banoval.

Talianka slovom aj písmom

To že je mi srdcu blízka určite napadne každého. Áno, nemal by som takto písať, mal by som byť nestranný, čo aj som. Sami to dobre poznáte, všetky baby sú pekné, ale niektoré sú peknejšie. No a Brutka patrí, aspoň u mňa, do tej druhej skupiny. Je to talianka a tu by som sa pristavil a podotkol, že to ozaj nezaprie. Na prvý pohľad dokonalý dizajn, ako celok to krásne ladí. Dokonca aj to škaredé predné svetlo tam patrí, iné by tam bolo už len horšie. Na jednej strane teda máme krásny, pre mňa skoro dokonalý dizajn. Na druhej strane ešte ani nesedím a vaklajúce sedlo ma vráti do talianskej reality. Niektoré nie moc dokonalo pasujúce upchávky, premakané zvody s úžasným katalyšom, ešte že tam dali takéto koncovky. Vcelku vydarené späťáky, ale čo keď v nich nie je skoro nič vidieť? Na bočák si vyrazia logo MV, ale dať ho dole mi robilo vždy problémy. Jednodielne sedlo, zapadajúce do celkovej línie, na úkor lepšej stability pri akcelerácii. No proste taliani. Je to také tragické? Alebo som len cez zimu v plechovke zcukrovatel? Nápoveda: Jazdím v Defendri a tam je takýchto ,,vychytávok" viac ako dosť. No a majitelia tohto auta neberú takéto maličkosti ako vady, ale ako vlastnosti. Možno to sem nepatrí, ale v tomto sa mi zdá Brutka rovnaká.

Šup šup do sedla

Tisícdvesto najazdených, čerstvo vymenený olej a filter, motor zahriaty, nedočkavý jazdec a počasie, čo nám praje až neskutočne. Ako sa dá ešte „lepšie“ začať po zimnom spánku, ako na takomto stroji? Horšie by to bolo možno len na silnejšej verzii. Tuším som prvýkrát sadal na moto tak nejako s rešpektom. Veď už len ten názov, Brutale. No našťastie to nie je až také doslovné. Rešpekt zo mňa opadol hneď ako som dal radičku nadol a povolil hydraulicky ovládanú spojku. Spojka sa ovláda ľahúčko, bez potreby väčšej sily v zimou ochabnutým zápästím. Zato kvalty tam treba hádzať tvrdo a ťažko. Za každým tuším trafím medzi jedna a dva neutrál. Strašné! Taký amatér za veľmi dobre umiestnenými rajdami posadený na relatívne pohodlnom sedle síce 825 mm nad zemou, ale vďaka zúženej šírke bez problémov dočiahne na zem aj s jeho krátkymi nohami. Premávkou hlavného mesta sa predieram neuveriteľne rýchlo a ani mi nevadia skoro zbytočné zrkadlá. Nástup výkonu je krásne čitateľný, neprekvapuje ma, nespôsobuje častejšie sťahovanie niektorých svalov. Do križovatky vchádzam skoro až po stopku povolenou päťdesiatkou a až tam brzdím. Znova žiadne šoky, iba tá známa klíďo-píďo pohodovka. Brembo radiálky ovládané cez nissinové páčky sa zdajú byť vydarená kombinácia. Sú presné, nekompromisné, ale stále dosť civilné. Zadnú nepoužívam skoro vôbec a keď áno, tak ide kolo aj tak šmykom.

Po meste nacvakávam všetky rýchlosti, hľadám tú najlepšiu. Štvorvalčeku to je tuším absolútne u krásne ukončenej prdelky. Mne sa ako najlepšia voľba pozdáva štvorka. Nemá to síce veľké prdy pri otočení pravého gripu, ale aspoň to nie je uskákané a urevané. Znova len tá pohodička. A to som na ňu sadal s rešpektom?

Oneskorené predstavenie

Tak s čím tu máme dočinenia? Trochu obalené to vyzerá asi takto: Štvorvalec s objemom 921 kubíkov, samozrejme chladený vodou a olejom, pričom sa pozastavím a spomeniem pekné mriežky chladičov, ktoré mimochodom u viacerých výrobcov chýbajú. Motor ponúka skoro 130 koní pri 10500 otáčach a krúťak pekných 95 Nm o niečo nižšie. Presnejšie už v 8100 otáčkach. Celé to je podelené cez 6 kvaltov, mokrú spojku a na zadné koleso prenášané reťazou. O pohodlie či bezpečnosť sa stará vpredu plne nastaviteľná USD vidlica s priemerom 50mm a zdvihom 125 mm. Vzadu jednoramenná kyvka s nastaviteľným tlmičom. Netreba zabudnúť na dve palivové mapy a 8 stupňovú kontrolu trakcie. To všetko pri hmotnosti 190 kg za 11 990.-

Turistika či každodenné jazdenie?

Vyrážam na diaľnicu, otváram klapky na vzlietnutie, no už pri stotridsať ma pribrzďuje nápor vetra. Dizajnovo spracovaná predná strana kokpitu nedokáže zázračne rozrážať molekuly vzduchu a tak musím mierne pozmeniť polohu pohodlne usadeného kávičkára. Nemení sa to na embrionálnu jogurťácku zmotávačku, stačí mierne prikrčenie a je to omnoho lepšie. Aspoň že tak. Kto by sa tu chúlil na nádrž? Ako pribúdajúce únavné kilometre preplnenej trojprúdovej americkej diaľnice ukázali, prikrčí sa aj taký zlenivelý pohodičkár ako ja. Prikrčí? Tak ma to znudilo a unavilo, že som si oprel bradu o päsť na nádrži. Na ďalšom výjazde to musím ukončiť. Konečne zas okresky. Tu sa cíti omnoho lepšie. Rýchlosť je tu nižšia, teda menší nápor vetra, autá predbieham svižnejšie, zákruty a rýchlejšie sa meniaca bočná kulisa nedovolí povädnúť pozornosti. Vďaka perfektne zladenej geometrie s tuhým rámom sa prehadzuje motorka z jednej strany na druhú s neuveriteľnou ľahkosťou a presnosťou. Podvozok sa mi zdal zo začiatku v meste a na diaľnici veľmi pohodlný, no až v preklápačkách by som privítal trochu tvrdšie predné 50 mm trubky. Samozrejme sú plne nastaviteľné, takže otázka pár otočení. Ale aj tak som s tým nemanipuloval, nakoniec som sa naladil na takú pohodlnejšiu frekvenciu.

Šport

Tu by som sa trochu pristavil. Brutka má dve palivové mapy. Štandart a šport. 99,9 % som jazdil šport, tak ten normál nezhodnotím objektívne. Ale nie je ani potreba, pretože určite s pravdepodobnosťou hraničiacou s istotou, štandard si tam každý zapne len tak, že vyskúšať. Hneď a zaraz to bude prepnuté na šport a ,,pomeho". Ako som už písal, Brutka je taká pohodička, tak načo tam je ešte aj niečo slabšie ako šport?

Neviem, ani ma to nejako zvlášť netrápi. Dokázal som na nej jazdiť takú klasiku rezkejšiu presúvačku aj razantnejšiu pílu. Motor ma ani pri prudkejšom otáčaní heftu nepreškolil z bezpečného jazdenia. Na zadné to síce ide len s výplachom, ale nie je to nič, čo vystraší aspoň mierne zjazdeného rajdera.

Podvozok už síce pri razantnejšej píle trochu flegmaticky začal tíško šepkať do úška, že ,,počkaj Franto, toto už začína byť na nás viac ako dosť, trochu polaboruj s nastavením tuhosti a odskoku"... No a toto sa mi na Brutke dosť páčilo. Dá včas a v dostatočnom predstihu najavo, čo už bude za jej hranicami. Alebo skôr za mojimi?

Čo k tomu viac dodať? Ak niekto potrebuje motorku, čo nie je náročná na jazdecké umenie (áno, je aj pre rozumného začiatočníka, avšak pojazdí si na nej dostatočne aj pokročilý a náročnejší rajder), hodí sa do mesta ale aj na diaľnicu, nezľakne sa serpentín v kopcoch, ale chce niečo menej tuctové ako „mejd in džapan“, tak nie je o čom.

Konkurencia

Do konkurencie sa snažím dávať porovnateľné stroje. Môžem s Brutkou porovnávať Z750R, síce s menším výkonom aj cenou, alebo GSR 750, ktorá je tiež slabšia, ale aj cenou priaznivejšia? Alebo ju môžem zrovnávať s litrovicami ako je veľký Zed s málinko vyšším výkonom a s cenou stále nižšou? Či tu môžem hodiť CB1000R, ktorá je na tom podobne ako veľký Zed? Nechám to znova na vás, či sa rozhodnete pre lacnejšie stroje s podobnými vlastnosťami, alebo chcete radšej niečo iné...

Záver

Ťažko sa mi hľadajú slová na takéto stroje. Nie je tu čo moc skritizovať, ani niečo, čo by si ma tak strašne pripútalo. Dokonca aj tá tvrdá prevodovka sa s pribúdajúcimi kilometrami unormálňovala. Spätné zrkadlá sú skoro na väčšine moto na draka, takže čo tak? Vlastne možno aj áno, ale asi to je znova opačný názor, ako má väčšina.

Skritizoval by som to, čo ostatní budú chváliť. Krásne vyladený chod 920 kubíkového štvorvalčeka. Tak to ma iritovalo tuším najviac. Ja tu chcem nevychovaný dvojvalec ako u Ducatky či Aprilky, nech mi neodpúšťa nedostatky v radení, hore či dole. Chcem dostať okamžitú petelicu, keď razantnejšie otočím heftom. Chcem roztrasené a rozvibrované stúpačky od explózií zmesky benzínu so vzduchom. Možno by stačilo aj nervózne odhodenie do strany ako pri Guzzine. Chcem tu proste niečo, čo musím zvládať. Namiesto toho tu dali babský podlitrový štvorvalec, čo ide pri voľnobežných otáčkach rovnako hladko ako aj pri plne otvorenej točke. Dobre, je trochu zachrípnutý, ale to je len preto, že to nie je japonec. Ten motor je ako keby ho poskladali pre vatikánských papalášov. Aspoň tá spotreba je nekresťanská. Krásnych 8 litrov a to som jazdil do 8000. Sem-tam som to trochu prekročil, ale aj tak je to slušné. Hlavne keď sa kontrolka rozbliká pri prejdení niečo nad 200 km. Dá sa jazdiť určite aj za menej, ale to sa podarí asi vážne len v zábehu a pár babám.

Čo je ale na prekvapenie aj mňa samého zvláštne, s odstupom pár dní si uvedomujem, že tie talianske nedostatky pri spracovaní mi vôbec neprekážajú. Čo tam po nejakej upchávke, aerodynamiku mi to nekazí, pri jazde sa na to nepozerám a keď sedím za rajdami, vždy mi zbehnú oči na premakané viečko na nádrži. Žiadna hlavička skrutky, krásne a dokonalo hladké. To, že neviem dať ani na tretí pokus dole stojan? Nevadí, pretože keď tam zbadám to logo, znova si uvedomím, na čom sa vozím. Toto je MV Agusta. Koľkí ju tu v meste ešte majú? Vlastne koľkí ju majú v okrese? Či mám sa spýtať koľkí ju majú na Slovensku? Jasné, nie som sám, ale aj tak nás je hrstka. No a ako hovoria tí zvláštni ľudia z Defendrov, to nie sú žiadne nedostatky, sú to špecifické vlastnosti a preto ju mám o to radšej.

Plusy, mínusy

cena, kultúrne správanie, dizajn práveže to kultúrne správanie, sedlo

Čo by ťa mohlo zaujímať:

Názov motorky a ročník:

Spotreba 8l/100km
Objem nádrže 23 l
Dojazd (po kontrolku rezervy) 215 km
Cena motorky 11 990,- EUR

Ceny vybraných doplnkov:

Karbónový kryt spojkového dekla 160 EUR
Karbónový predný blatník 280 EUR
Race-ové nastaviteľné stupačky 400 EUR
Anti-hopingová spojka 770 EUR
Tlmič riadenia 415 EUR
Tankvak 165 EUR
Celo titánový výfukový systém - komplet 3395 EUR
Výfukový systém - nehrdzavejúca oceľ - komplet 1315 EUR

Ceny doplnkov po prepočte z oficiálnej stránky www.mvagusta.it

Text: Milan Mikulík - mikulec
Foto: Cacao

Pozadie/Wallpaper

 MV Agusta Brutale
 MV Agusta Brutale
 MV Agusta Brutale
 MV Agusta Brutale

Motocykel na test poskytla spoločnosť www.mvagusta.sk. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR.

Foto:
 MV Agusta Brutale 920 2011 Kawasaki Z 750 R 2011 Obrázok nieje k dispozícii
Pridaj obrázok
Triumph Speed Triple 2011 Honda CB1000R 2011
Všeobecné informácie:
Výrobca:MV AgustaKawasakiTriumphHonda
Model:Brutale 920Z 750 RSpeed TripleCB1000R
Rok:2011201120112011
Novinka:NOVINKA 2011NOVINKA 2011NOVINKA 2011
Kategória:NaháčNaháčNaháčNaháč
Motor:
Typ motora:radový štvorvalec (4T)radový štvorvalec (4T)radový trojvalec (4T)radový štvorvalec (4T)
Objem:921 ccm748 ccm1050 ccm998 ccm
Max. výkon:130.6 k (96.0 kW) / 10500 ot.105.7 k (77.7 kW) / 10500 ot.134.6 k (99.0 kW) / 9400 ot.125.1 k (92.0 kW) / 10000 ot.
Max. krútiaci moment:95 Nm / 8100 ot.78 Nm / 8300 ot.111 Nm / 7750 ot.99 Nm / 7750 ot.
Kompresný pomer:13:111.3:112:111,2 : 1
Vŕtanie x Zdvih:73 x 55 mm68.4 x 50.9 mm79.0 x 71.4 mm75 x 56,5 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:125 mm120 mm120 mm120 mm
Zdvih vzadu:120 mm134 mm134 mm128 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvoj kotúčová, 4 piestikdvojkotúčovádvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:310 mm300 mm320 mm310 mm
Pneu vpredu:120/70-ZR17120/70ZR17M/C120/70 ZR 17120/70 ZR17M/C (58W)
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčová, 1 piestikjednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:210 mm250 mm220 mm256 mm
Pneu vzadu:180/55-ZR17180/55ZR17M/C190/55 ZR 17180/55 ZR17M/C (73W)
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:190 kg214 kg217 kg
Hmotnosť s náplňami:224 kg
Výška sedla:825 mm825 mm825 mm825 mm
Rázvor:1430 mm1440 mm1435 mm1445 mm
Dĺžka:2045 mm2085 mm2086 mm2105 mm
Šírka:775 mm795 mm728 mm785 mm
Výška:1070 mm1033 mm1095 mm
Svetlá výška:140 mm165 mm130 mm
Objem nádrže:23 l18.5 l17.5 l17 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:265 km/h
Spotreba paliva:8 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 215 km

Pridané: 27.06.2011 Autor: Milan Mikulík - mikulec Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (20 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (35)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria