Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1763 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29875
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17649)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12226)
Hodnotenie: (19 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (40)  [Verzia pre tlač] Tlač

Ivan Jakeš - V novom tíme, s novou technikou pripravený na Dakar 2012

 Zdieľať

Pridané: 03.11.2011 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 9348 [Šport - Rally]

Motoristická sezóna sa pomaly končí, avšak mnohí pretekári finišujú s prípravami na nový ročník púštneho dobrodružstva – Rally Dakar 2012, ktorý sa už po štvrtý raz uskutoční v Južnej Amerike.

Seriál článkov - Dakar 2012:

| Seriál článkov: Dakar 2012 |

Na budúci rok karavána automobilov, kamiónov, štvorkoliek i motocyklov zavíta až do troch krajín – Argentíny, Chile a Peru.

V prvých dvoch štátoch čaká na súťažiacich po 5 etáp a novinkou sú štyri etapy v Peru. Aj preto sa súťaž predĺžila o dva dni a jazdiť sa bude štrnásť dní. Juhoamerický Dakar 2012 odštartuje na Nový rok na východnom pobreží Argentíny v Mar del Plata, čo je zhruba 400 km od hlavného mesta Buenos Aires, kde predchádzajúce tri edície Dakaru začínali aj končili. Budúcoročný Dakar bude mať cieľ v peruánskom meste Lima a jazdcov tak čaká náročná trať od Atlantiku až k pobrežiu Tichého oceánu, ktorej dĺžka bude takmer 9000 km.

S nástrahami toľkých kilometrov sa chce popasovať aj slovenský motocyklový pretekár Ivan Jakeš, ktorý dnes v priestoroch BMW na Panónskej ceste predstavil svoj nový motocykel BMW ako aj tím, s ktorým 27. decembra naberie kurz zo Schwechatu cez Paríž do Buenos Aires. Po troch sezónach v českom tíme KM Racing sa tentoraz na juhoamerickom kontinente predstaví s slovenskom tíme NAD-RESS Adventure, v ktorom okrem neho bude kondičný tréner Marián Smyčka a bývalý majster Európy v motokrose, ktorý sa predstaví v úlohe mechanika. Jakeš sa pripravuje na svoj piaty štart na tejto súťaži, keď predtým trikrát nedošiel a jeho najlepším umiestnením je 43. priečka z roku 2009.

"Som veľmi šťastný z toho, že sa mi po piatich rokoch podarilo zostaviť vlastný tím. Od začiatku Dakaru ma podporujú. Po tom, čo som vypadol, ma skontaktovali a povedali že na budúci rok to musí byť iné. Potešil som sa a zatiaľ to aj tak je," poznamenal na margo spojenia sa s hlavným partnerom, ktorého meno nesie aj samotný tím a pokračoval: „Najvýraznejším rozdielom je to, že chlapci sú tu pre mňa a kvôli mne, nemusím na nikoho čakať a nikomu sa prispôsobovať. Motorka je nachystaná, ale chýba tam ešte elektronika, GPS a držiaky. V tejto chvíli ešte neviem povedať, aké budem mať štartové číslo, ale verím že pokiaľ nalodíme techniku, v druhej polovici tohto mesiaca to už bude známe. Motorka má 120 kg, čo je extrémne málo, ťažisko je rozložené pod zadnou časťou sedadla, kde sa nachádza tridsaťlitrová nádrž.“

Ivan priznal, že s novou technikou sa nemal čas veľmi zoznámiť, ale aj krátke zvezenie ho utvrdilo, že jeho voľba je správna. Na vlaňajšiu yamahu už nechce ani spomínať. „Som presvedčený, že všetko bude počas rely fungovať čo najlepšie a na motorku si rýchlo zvyknem, lebo doteraz to bolo zakaždým tak. Pred tromi týždňami sme boli s motorkou v Portugalsku, aby sme ju nachystali a nastavili čo najlepšie. Moji partneri veria v dobrý výsledok a rovnako aj ja. K dispozícii budem mať aj dva náhradné motory a ďalšie komponenty, ktoré v prípade potreby vymeníme. V tomto roku som vynechal slovenský majstrák a sústredil som sa na tieto preteky. Počas uplynulého mesiaca som bol chorý a bral antibiotiká, preto som veľmi nejazdil, ale už je všetko v poriadku a zase môžem trénovať na motorke. Kľúčna kosť zatiaľ drží a verím, že tomu tak bude aj počas súťaže. Po jej skončení by malo isť železo, ktoré tam mám, von,“ povedal ohľadom prípravy a zdravotného stavu Ivan Jakeš.

Text: (glo), Foto: Štefan Glovičko, zdroj: www.enduroaktual.sk

Pridané: 03.11.2011 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Seriál článkov - Dakar 2012:

| Seriál článkov: Dakar 2012 |

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (19 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (40)  [Verzia pre tlač] Tlač

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »