Anketa:
Ako sme privítali Štefana Svitka po príchode z Dakaru
ZdieľaťPridané: 21.01.2012 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 9549 [Novinky - Reportáž]
Dnes navečer priletel náš úspešný dakarský reprezentant Pišto Svitko na viedenské letisko. Nemohli sme porušiť tradíciu motorkárskeho uvítacieho výboru, ktorú sme založili pri Katrošových úspechoch, a tak sme sa na letisko vydali pekne na motorkách.
Seriál článkov - Dakar 2012:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Dakar 2012 | Nasledujúci
Zišli sa nás štyri kusy chladu a vetru odolných ortodoxných motorkárov - Marek na Jamajke Bulldog, Matúš na karbesovej CBF600, Vlado na 30-ročnom poľnohospodárskom stroji a ja na ešte staršom autobuse. Jasné, mohlo nás byť viac, ale čas príletu sme sa dozvedeli len niekoľko hodín dopredu, a tak sa nedali čakať žiadne organizačné zázraky. Naša hlavná dedina navyše v ten deň zažila asi všetky ročné obdobia a večer fúkal vetrisko silno pripomínajúci hurikán Katrina, veru až sa mi Varadero z bočáku dvíhalo kua. Ako už býva dobrým zvykom, všetci dohodnutí motorkári vždy meškajú a my sme neboli žiadne výnimky. Lenže čas príletu sa nezadržateľne blížil, takže presun cez malebný veterný rakúsky vidiek zahalený tmou a neidentifikovateľnou hmotou na cestách sa udial v dosť nelegálnych rýchlostiach, v závere ešte silno navýšenými z dôvodu chyby navigátora, ktorým bol nejaký pajác zo Svätého Jura na prastarom Varadere. Som si takmer istý, že to lietadlo, ktoré nás práve predbiehalo, bolo Števove. Ono, aby som to ujasnil, Pišta mal najprv priletieť do Budapešti, ale keď americkí súdruhovia zistili, že tento skromný borec z postkomunistickej Czechoszlovákie, kde je určite ešte vojna a ani tam nemajú internet, že proste nemá biometrický pas, tak mu ukázali fakáča a Pišta tak nemohol ísť s medzipristátím na území krajiny neobmedzených možností. Thank you very much mister!
No, čiže, aby som sa dostal k pointe: Štefana okrem nás čakal dosť početný ansábel v jednotných dresoch, od frajerky a rodičov až po krstniatka a susedov z opačného konca Žaškova. Uvítanie bolo velice vrúcne, až po nás kukali všetci ostatní v príletovej hale :) Od nás dostal flašku KBŠ, podpísal nám tričko aj zástavu, ktorá prežila tri Elefanty a neraz bola obliata alkoholom :) Potom sme sa zase všetci presúvali ešte nelegálnejšími rýchlosťami späť do Prešporku, kde sme už dosť meškali na tlačovku. Tlačovka bola veľká oficialita, to už nebudem komentovať :)
![]() |
Štefan s motorkármi |
Hádam len toľko, bratia a sestry, že tento skromný a tichý chalanisko z Oravy, trojnásobný majster Európy a trinásťnásobný majster Slovenska Štefan Svitko, dokázal prejsť ako piaty cieľom najťažšej rely na svete, Dakaru. To je historický slovenský úspech na Dakare. Nedostal na to ani cent od štátu, ktorý bez mihnutia oka nalieva ťažké milióny do nových štadiónov, na ktorých nedokážeme vyhrať, a pri ktorých len tak náhodou vyrastú drahé hotely. Štefan na svoju účasť vlastnoručne vyberal prachy od svojich známych - a celkové náklady sa počítajú v desiatkach tisíc, veľmi sa blížiacim šesťcifernej hodnote. Klobúk dole.
Štefan, ďakujeme Ti za tento krásny novoročný darček a ešte raz GRATULUJEME!
K Štefanovmu účinkovaniu na Dakare sa ešte vrátime v oficiálnejšom článku. A dúfame, že vám v ňom pripravíme aj malé prekvapenie.
Krátke video z privítania, rozhovorov a tlačovky:
Video: Štefan Svitko po návrate z Dakaru 2012 - 5. miesto
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Pridané: 21.01.2012 Autor: Peter Fischer Zdieľať
Seriál článkov - Dakar 2012:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Dakar 2012 | Nasledujúci
Ďalšie články tohto autora:
- Na spojku môžeš zabudnúť! Nová technológia E-Clutch ju stláča za teba
- KTM predstavila 990 Duke - predné svetlo má ako zo Star Treku
- Štefan Svitko a Juraj Varga víťazi Hungarian Baja
- Koniec srandy. Budúci rok príde nová Kawasaki ZX-6R!
- Naživo: test novinky Honda CL500 zo Sevilly
- Legendárny V-Strom prichádza v terénnejšej verzii s 21-palcovým kolesom
- Plnokrvný turista za extra výhodné prachy - Honda NT1100 (2022)
- Futuristický teleport s nekonečnou výbavou - Kawasaki Ninja H2 SX SE (2022)
- Retro pre začiatočníkov - Kawasaki Z650RS (2022)
- Naozaj robustný maxiskúter Honda ADV350 (2022)
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!