Anketa:
KTM Bratislava - nový obchod a nové modely na testovanie.
ZdieľaťPridané: 15.06.2012 Autor: Peter Haršáni - Haro
Čitatelia: 12605 [Novinky - PR článok]
S radosťou konštatujem, že konečne aj v Bratislave máme autorizovaného predajcu KTM.
Samozrejme sa nebude zapodievať iba predajom nových motoriek, realita a potreby vyžadujú aj odborný servis a dodávku náhradných dielov. K tomu patrí široký sortiment doplnkov s logom či bez loga KTM, predaj pneumatík, olejov a iných potrebností.
Naviac, v dňoch 18. - 22.6.2012 sú pre všetkých pripravené vybrané predvádzacie motocykle KTM z modelovej rady 2012 . Na testovaciu jazdu je možné prísť kedykoľvek v priebehu týždňa od 10:00 do 18:00, alebo sa zaregistrovať vopred na tel. čísle 0917953902.
- K dispozícii budú nasledovné motocykle:
- 990 ADVENTURE
- 990 SM T
- 690 DUKE
- 690 ENDURO R
![]() |
Pre tých, ktorí máme bližšie do Blavy ako do Banskej Bystrice Žuborovi alebo do Štúrova Ričimu ešte adresa predajne a servisu, ktorých dušou je Robo Szász: Bratislava, Studená 5 (pri Zlatých pieskoch), GPS N 48°10´51,03“ E 17°10´43,72“. A kontakty - mail: info@ktm-bratislava.sk , telefón: 00421/917/953902 a stránka www.ktm-bratislava.sk . Prajeme veľa spokojných zákazníkov a nám motorkárom len tie najlepšie služby a ceny!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Pridané: 15.06.2012 Autor: Peter Haršáni - Haro Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Kevin Benavides prešiel ku KTM
- Slováci odovzdali techniku na Dakar 2021
- Na Dakare 2021 bude až štvorica slovákov
- Maťo Benko smeruje na Dakar 2021
- Všetko naopak: Africa Eco Race 2021 nebude, Dakar 2021 bude
- Africa Eco Race 2021 mení trasy
- Intercontinental Raly 2020
- Maťo Benko na Eco Race 2020 – rozhovor
- Africa Eco Race 2020 – Maťo Benko naživo
- Dakar 2020 - predstavenie tímov a jazdcov
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!