Anketa:
Špionážne fotografie Kawasaki Z1000SX 2014
ZdieľaťPridané: 20.08.2013 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 8444 [Bleskovky - Novinky]
V Nórsku boli zachytené fotografie novinky pre rok 2014, Kawasaki Z1000SX. Táto športovo turistická motorka bola zachytená pri filmovaní a fotení oficiálnych záberov, takže na fotkách vidíme pravdepodobne jej konečnú verziu.
Seriál článkov - Novinky 2014:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2014 | Nasledujúci
![]() |
Na pohľad sa však Kawasaki Z1000SX 2014 od svojho predchodcu veľmi nelíši. Najzreteľnejšou zmenou sú určite zadné kufre s novým tvarom a lakovaním. Zopár malých zmien je možné vidieť na niektorých líniách v prednej časti motorky a pozornému oku neujdú ani koncovky výfuku, ktoré už nie sú čierne. Vidieť taktiež použitie iných brzdových strmeňov.
![]() |
Aké zmeny sa však skrývajú pod kapotami to zatiaľ nevedno. Dá sa ale predpokladať, že nová Kawasaki Z1000SX príde na svet s kopou pridanej elektroniky, čo bude asi najväčšia zmena oproti predchodcovi. Inak by to bol iba veľmi mierny facelift tohto modelu.
![]() |
![]() |
Foto: www.motoblog.it
Pridané: 20.08.2013 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
Seriál článkov - Novinky 2014:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2014 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Únik fotografie novinky Kawasaki Z1000 2014 - zeON
- Špionážna fotografia odhalila pripravovaný skúter z dielne Kawasaki - J300 2014 - Awia
- Špionážne fotografie 2014 BMW NineT? - zeON
- Špionážne fotografie: Honda CTX 1300 2014 - zeON
- Špionážne fotografie: Nové kvapalinou chladené BMW R1200RT - zeON
- Špionážna fotografia Ducati 1199 Panigale R Superleggera 2014 - zeON
- Špionážna fotografia Ducati 899 - zeON
- Kawasaki Z1000SX 2014 s novými vylepšenými detailami - zeON
- Vyskúšali sme budúcoročnú novinku Kawasaki Z1000SX 2014 - Awia
- Špionážne fotografie z výroby novinky Moto Guzzi California 1400 - zeON
Ďalšie články tohto autora:
- Optimus Praëm BMW S1000RR - moderna v retro hábe
- Špionážne fotografie: Yamaha MT-07 Ténéré 2017
- Honda AfricaTwin CRF1000L Adventure Sports concept
- Honda Dominator pre rok 2017?
- Lazareth LM 847 - šialenosť s motorom z Maserati
- Gas Gas zachránený firmou Torrot
- Nový Goldwing od Hondy by mal pomaly prísť na svet
- Husqvarna Vitpilen 401 sa bude vyrábať v Indii
- Emisná norma Euro4 sa pomaly podpisuje na ponuke motocyklov - 2T 125 končia
- Elektricka verzia najpredávanejšieho motocykla na svete bude dostupná behom dvoch rokov
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!