Anketa:
Moto Guzzi California 1400 Custom – Revolučná klasika 2/2
ZdieľaťPridané: 28.10.2013 Autor: Martin Kňaze - matox
Čitatelia: 12557 [Testy a predstavenia - Test]
Ťažká pohoda
Ok, priznávam, nechal som sa trošku uniesť. Tento štýl motoriek nie je primárne o rejsovaní, ale o vychutnávaní si jazdy, kochaní sa krásnou jesennou prírodou a o príjemnej plavbe na vlne nekonečného krútiaceho momentu. A presne toto som si s týmto parníkom užil. Výkonu máte na rozdávanie, ale kam sa ponáhľať. Začínajú sa mi páčiť motorky, ktoré môžu byť rýchle, ale zbytočne vás neprovokujú k nakladačkám. Kľudne, vedomý si svojej sily, si to tento čierny panter sviští krajinou, jazdec vníma motorku ako pulzuje, má čas sledovať okolie a krásne farby jesene a to všetko pri rýchlostiach 100 – 130 km/h. Mašina síce ide cez 200 km/h, ale načo? Aj tak je ochrana proti vetru takmer nulová, spolu s “predkopnutou” jazdeckou pozíciou to je pri dlhodobej jazde nad 130 km/h únavné.
Moto Guzzi California 1400 Custom |
Takže palivová mapa nastavená na Turismo (výkonu má zrejme rovnako, iba priebeh, hlavne vo vyšších otáčkach bol jemnejší), zaradená šestka, nohy pohodlne natiahnuté dopredu a pohodová, ničím nerušená jazda "na kochačku" môže začať. Tu si viem úplne predstaviť relaxačný cruising po rozpálenom kalifornskom asfalte a nekonečných amerických cestách. Kľudne aj v rámci povolenej maximálky.
Pri týchto rýchlostiach som sa konečne dostal aj k informáciami nabitému budíku. Je veľký, po obvode lemovaný analógovým otáčkomerom a v strede má multifunkčný displej, ktorý toho ponúka nadštandardne veľa. Okrem klasiky spomeniem údaje o aktuálnej aj priemernej spotrebe, čas jazdy a ubehnuté km od posledného nulovania, priemerná rýchlosť, použité palivové mapy a stupne trakčnej kontroly. Ďalej sa tam dá nájsť menu, v ktorom si viete nastaviť jednotky merania teploty aj spotreby, osvetlenie displeja a množstvo iných nastavení. Nechýba paličkový palivomer a kontrolky trakcie, ABSka ale aj tempomatu, ktorý je už v základnej výbave. Uľahčuje dlhé diaľkové presuny, ale úprimne som ho použil asi iba raz – na vyskúšanie. Niežeby nefungoval dobre, má aj jednoduché ovládanie (podržíte tlačidlo na pravej rajde, zrýchlite na požadovanú rýchlosť a potvrdíte ťuknutím tým istým tlačítkom), ale zrejme som nešiel dostatočne dlhé a rovné štreky, aby som ho potreboval.
Nočná jazda je vďaka obriemu svetlometu bezproblémová a denné svietenie sa dá prepnúť len do čisto LEDkového režimu, kedy zhasne aj displej. Žeby kvôli šetreniu paliva pri 1.4ke?
Konkurencia
Nakoľko je Custom silno jedinečný, láka ma napísať - bez konkurencie. Ale samozrejme pre porovnanie sa niečo nájde. Začal by som ďalšou európskou značkou - Triumphom. Ponúka veľko objemový power cruiser Thunderbird Storm ABS 1700. Objemovo je síce už nad limit, ale myslím, že patrí do tej istej kategórie. Pekný radový dvojvalec môžte mať už za 15.200,- Eur s obdobným výkonom, ale s mamutím krútiakom, ktorý ponúka vyšší objem. Dizajnovo ide o konzervatívnejší bajk.
Iný neeurópsky konkurent, tento raz spoza veľkej mláky, by mohol byť FLSTF "Fat Boy" od HD. Ide podobne o vzduchom chladený V-twin s objemom až 1690ccm a s podobným výkonom aj krútiakom ako má Custom. Táto americká oceľ ponúka okrem iného prestíž, tradíciu a podobne ako Custom (len na iný štýl) tučnú dávku "mačovstva". Jej cena začína na 20.820,- Eur.
Z Japonska tu potom máme Yamahu XVS 1300A Midnight Star, čo je tiež pekný, ale skôr kľudnejší a klasickejší cruiser s výkonom 73 koni, krútiacim momentom 106 Nm a poháňaný remeňom. Cena je tak ako aj motocykel ľudovejšia - 10.090,- Eur.
Suzuki má svoje želiezko v ohni viac konkurenčné pre Califu vo verzii Touring. VL 1500BT Intruder je plnohodnotný turistický cruiser za 12.990,- Eur disponuje výkonom 79 koní, točákom 131 Nm a chladený je kvapalinou.
Keby som trochu prižmúril oko nad vyšším objemom, prizvem si ku konkurentom aj Káwu, konkrétne VN1700 Classic. Je to tiež muskulatúrny bajk klasického vzhľadu, poháňaný remeňom, ale tak isto plný moderných technológií (ABS, elektro plyn, LED zadné svetlo) S výkonom 74 koní, krútiakom 135 Nm a váhou 349kg ho môžete mať za 13.495,- Eur.
Ťažké lúčenie
Veľké turistické ambície Custom nemá a ako som už spomenul, je to čistý individualista a prípadná ľadvinka musí mať do 50kg a držať sa jazdca ako kliešť. Nemá ochranu pred vetrom, nemá odkladacie priestory, má vyššiu spotrebu - pri kľudnej jazde sa dá aj okolo 6l (ale zas je to trojmetráková Véčková jednaštyrka) - čiže z pragmatického hľadiska motorka celkom nepraktická. Lenže, kto si kúpi takúto imidžovku, nepotrebuje pracovný stroj (pravdepodobne ich už v garáži aj tak pár má), potrebuje mašinu ktorá ho bude reprezentovať, ktorá má štýl, šmrnc, je výkonná a pohodlná a ktorá mu dokonale z hlavy vyfúka každodenné starosti. California mu toto všetko poskytne s nutnou dávkou exkluzivity za síce nemalý peniaz, ale keby ich majiteľ pri jazde stretol za deň desať - exkluzivita by bola tatam. A aj napriek moralizovaniu o egu - ruku na srdce, každý chceme stroj vo svojej triede čo najkrajší/najlepší a Guzzi takýto stroj svojim zákazníkom práve teraz ponúka. Ja som na túto mašinku zatiaľ nedorástol (minimálne ekonomicky), ale lúčenie pri odovzdávaní to bolo aj tak ťažké.
Moto Guzzi California 1400 Custom |
Plusy, mínusy
krásny dizajn, silný motor hladný po otáčkach, charizma, mucho macho štýl | možno pre niekoho spotreba |
Video: Moto Guzzi California 1400 Custom 2013
Pozadie / Wallpaper:
Čo by ťa mohlo zaujímať:
Moto Guzzi California 1400 Custom:
Spotreba | 7 l/100km |
Objem nádrže z toho rezerva | 20,5 l (5 l rez.) |
Dojazd (po kontrolku rezervy) | 180 km |
Otáčky motora pri 50, 90, 130 kmh | 1900 ot. na 5ke / 2900 ot. na 6ke / 4000 ot. na 6ke |
Cena motorky | 15,995,- EUR v akcii |
Motocykel na test poskytla spoločnosť Motocorse. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR
Foto: | ||||
Všeobecné informácie: | ||||
Výrobca: | Moto Guzzi | Triumph | Harley-Davidson | Yamaha |
Model: | California 1400 Custom | Thunderbird Storm | FLSTF "Fat Boy®" | XVS1300A Midnight Star |
Rok: | 2013 | 2013 | 2014 | 2013 |
Novinka: | NOVINKA 2013 | |||
Kategória: | Klasika | Klasika | Chopper/Cruiser | Chopper/Cruiser |
Motor: | ||||
Typ motora: | dvojvalec (4T) | radový dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) |
Objem: | 1380 ccm | 1699 ccm | 1690 ccm | 1304 ccm |
Max. výkon: | 96.6 k (71.0 kW) / 6500 ot. | 85.7 k (63.0 kW) / 4850 ot. | 72.8 k (53.5 kW) / 5500 ot. | |
Max. krútiaci moment: | 120 Nm / 2750 ot. | 146 Nm / 2750 ot. | 132 Nm / 3250 ot. | 106 Nm / 4000 ot. |
Kompresný pomer: | 10,5 : 1 | 9,5 : 1 | ||
Vŕtanie x Zdvih: | 104 x 81.2 mm | 103.8 x 94.3 mm | 100,0 x 83,0 mm | |
Palivový system: | vstrekovanie | karburátor(y) | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC | DOHC | SOHC (4V) | |
Chladenie: | vzduchom a olejom | kvapalinou | vzduchom | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 5-stupňová |
Sekundárny pohon: | kardan | remeň | remeň | |
Zdvih vpredu: | 120 mm | 120 mm | 135 mm | |
Zdvih vzadu: | 95 mm | 110 mm | ||
Brzdy vpredu: | dvojkotúčova, radiálny 4 piestikový strmeň | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 310 mm | 298 mm | |
Pneu vpredu: | 130/70-18 | 120/70 R19 | 17"/Dunlop® D408F 140 | 130/90-16M/C 67H |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová, dvojpiestikový strmeň | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 282 mm | 310 mm | 298 mm | |
Pneu vzadu: | 200/60-16 | 200/50 R17 | 17"/Dunlop® D407 200 | 170/70B-16M/C 75H |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||
Suchá hmotnosť: | 313 kg | 283 kg | ||
Hmotnosť s náplňami: | 300 kg | 339 kg | 304 kg | |
Výška sedla: | 720 mm | 700 mm | 690 mm | 690 mm |
Rázvor: | 1685 mm | 1615 mm | 2.396 mm | 1690 mm |
Dĺžka: | 2445 mm | 2340 mm | 2490 mm | |
Šírka: | 850 mm | 880 mm | 995 mm | |
Výška: | 1181 mm | 1120 mm | 1145 mm | |
Svetlá výška: | 165 mm | 151 mm | 145 mm | |
Objem nádrže: | 20.5 l | 22 l | 18.9 l | 19 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||
Spotreba paliva: | 4.8 l/100km | |||
Dojazd po rezervu: | cca 296 km | |||
Poznámka: | ||||
Poznámka: | Cena ku 22.10.2013 - 15.995,- Eur v Akcii | Cena k 22.10.2013 - 15.200,- Eur | cena ku 22.10.2013 - 20.820,- Eur | Cena: 10.090,- Eur (22.10.2013) |
Foto: | |||
Všeobecné informácie: | |||
Výrobca: | Moto Guzzi | Suzuki | Kawasaki |
Model: | California 1400 Custom | Intruder C1500T | VN 1700 Classic |
Rok: | 2013 | 2013 | 2013 |
Novinka: | NOVINKA 2013 | NOVINKA 2013 | |
Kategória: | Klasika | Chopper/Cruiser | Chopper/Cruiser |
Motor: | |||
Typ motora: | dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) |
Objem: | 1380 ccm | 1462 ccm | 1700 ccm |
Max. výkon: | 96.6 k (71.0 kW) / 6500 ot. | 78.9 k (58.0 kW) / 4 ot. | 74.8 k (55.0 kW) / 5000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 120 Nm / 2750 ot. | 131 Nm / 2 ot. | 135 Nm / 2750 ot. |
Kompresný pomer: | 10,5 : 1 | 9,5:1 | 9,5:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 104 x 81.2 mm | 96 x 101 mm | 102 x 104 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | SOHC (4V) | SOHC (4V) | |
Chladenie: | vzduchom a olejom | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 5-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | kardan | kardan | remeň |
Zdvih vpredu: | 120 mm | 130 mm | 140 mm |
Zdvih vzadu: | 108 mm | 80 mm | |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčova, radiálny 4 piestikový strmeň | jednokotúčová | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 330 mm | 300 mm |
Pneu vpredu: | 130/70-18 | 130/80-17 | 130/90B16M/C 67H |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová, dvojpiestikový strmeň | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 282 mm | 275 mm | 300 mm |
Pneu vzadu: | 200/60-16 | 200/60-16 | 170/70B16M/C 75H |
Hmotnosť / Rozmery: | |||
Hmotnosť s náplňami: | 300 kg | 363 kg | 345 kg |
Výška sedla: | 720 mm | 720 mm | 720 mm |
Rázvor: | 1685 mm | 1675 mm | 1665 mm |
Dĺžka: | 2445 mm | 2570 mm | 2500 mm |
Šírka: | 850 mm | 990 mm | 1025 mm |
Výška: | 1181 mm | 1440 mm | 1155 mm |
Svetlá výška: | 165 mm | 140 mm | 130 mm |
Objem nádrže: | 20.5 l | 18 l | 20 l |
Poznámka: | |||
Poznámka: | Cena ku 22.10.2013 - 15.995,- Eur v Akcii | Cena 05/2013: 12 990,-€ |
Pridané: 28.10.2013 Autor: Martin Kňaze - matox Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Triumph Street Triple R 2015 – britský humor nemusí byť suchý…
- Honda CBR 300R 2015 Allrounder s tvárou športovca
- Kawasaki Versys 650 2015 – Keď malý Versys dospieva
- Vydarená nedeľa na Slovakia Ringu s Okruharmi.cz
- Test MV Agusta Stradale 800 2015 - Taliansky sexy transformer
- Kawasaki Z300 2015 - Aj s malým sa dá divadlo hrať…
- M1NSK TRX 300i - Zaujímavá touring alternatíva
- Honda Forza 125 2015
- KTM Duke 690 - Vojvoda a jeho masový útok
- KTM RC 390 2015 - Konečne v predaji!
- ... zobraz všetky články od tohto autora