Anketa:
3. Stretnutie MotoRide-ákov
ZdieľaťPridané: 23.07.2004 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 21911 [Mototuristika - Východné Slovensko - Moto-akcia]
Tak a je tu čas na ďalšie stretnutie všetkých priaznivcov servera motoride.sk. Tentoraz sa miesto stretnutia na žiadosť niektorých z Vás posúva mierne na východ. Takže sa uvidíme v Dolnej Strehovej...
Po prvom ročníku, ktorý sme zorganizovali spolu s Pantherákmi v Rajeckých Tepliciach a druhom ročníku s podporou Pantera na Počúvadle, sme tento rok vybrali tip od Rejdia a to kemp v Dolnej Strehovej.
Samozrejme pokračujeme v tradícii malého nenáročného víkendového stretnutia, ktorého hlavným cieľom je pojazdiť na motorkách ďalší kút našej krajiny. Tí čo sa už zúčastnili niektorého z predchádzajúcich stretnutí vedia o čo ide. Vy ostatní si radšej prečítajte články o oboch akciách:
Termín:
13. až 15. 8. 2004
Miesto:
Autokemping Dolná Strehová. Pozrite mapu v galérii k tomuto článku.
Obec Dolná Strehová leží v severnej časti Ipeľskej kotliny. Obec je pre široké okolie známa termálnymi prameňmi a kúpaliskom, ktoré má dennú kapacitu až 3000 rekreantov. Termálne kúpalisko sa rozkladá na ploche 6 ha a teplota vody termálnych prameňov je 36 stupňov. Päť bazénov (športový, rekreačný, sedací a dva detské) ponúka letné radosti dovolenkárom už od skorého leta. Kúpalisko je otvorené denne od 8,00 do 20,00 hod.
![]() |
Termálne kúpalisko |
Ubytovanie:
Ubytovacie kapacity sú dobré, nachádzajú sa tu chatky, UNIMO-bunky, turistická ubytovňa PRAMEŇ, kemp. V areáli kúpaliska sú vybudované stravovacie zariadenia. Samozrejme ostáva podmienka z predchádzajúcich ročníkov, a to, že akcia musí prebehnúť v rámci slušnosti, takže dodržiavanie nočného kľudu a žiadne nočné strieľanie do výfukov a podobne.
Čo sa týka kempovania s majiteľom kempu je dohodnutá rezervácia súvislej plochy, aby sme mali stany pokope. Tí čo majú záujem o ubytovanie v chatkách, alebo v ubytovni PRAMEŇ by si mali svoje miesto čím skôr rezervovať. Luky dohodol super cenu ubytovania 150Sk/osoba/deň vrátane kúpania do 20:00.
![]() |
Ceny ubytovania:
2 lôžková izba v ubytovni – 400Sk/deň
4 lôžková izba v ubytovni – 750Sk/deň
Zrubová chata – 950Sk/deň
Bunka – 600Sk/deň
Osoba v stane – 30Sk/deň
Stan – 40Sk/deň
Kúpanie – 45 Sk/deň
Parkovanie motorka – 10 Sk/deň
Rezervácie ubytovania:
p. Drozdová tel.: 047/4897211
![]() |
Predbežný program:
13.8 - Individuálny príchod na stretnutie ubytovanie a voľná zábava
14.8 – Celodenný výlet do okolia. Každý účastník dostane itinerár navrhnutej trasy aj s predpokladaným časovým plánom. Na trase bude niekoľko zastávok pri zaujímavých atrakciách.
15.8 – Odchod na Honda Bike Day 4, akciu, ktorá by sa mala konať na letisku v Dolnom Hričove. Súčasťou akcie by mal byť aj šprint a súťaž o kaskadéra roka. Po akcii sa rozlúčime a poberieme sa každý svojim smerom ...
Výjazd
![]() |
Čiže nejde o žiaden zraz, ale o stretnutie. Hlavným programom je jazdenie na moto v sobotu a večerná voľná zábava. Táto akcia je maximálne otvorená a preto nepotrebujete žiadne prihlášky, takisto neplatíte žiadne vstupné, len náklady na ubytovanie, stravu benzín a podobne... Predsa len by sme chceli vedieť aspoň približne aká bude účasť, preto ak máte záujem sa tejto akcie zúčastniť dajte nám o tom vedieť:
Prihlasovací formulár:
Pridané: 23.07.2004 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Súvisiace články:
- Report: 16. stretnutie motorideákov 2019 na Morave - prehliadka firmy Kuberg, rozhľadne, výjazd a múzeum Tatra - Awia
- Pozvánka: 16. stretnutie motorideákov na Morave - Motoride Tour 2019, 16. - 18. 8. 2019, Mořkov - Awia
- Pozvánka: Už tento víkend - 14. Stretnutie motoride-ákov - Motoride Tour 2017, 28. - 30. 7. 2017, Kláštor pod Znievom - Awia
- 6. Stretnutie Motoride-ákov alebo upršaný Motoride Tour 2007 - Awia
- 2. Stretnutie Motoride-ákov a mototuristov. - Awia
- 3. Stretnutie MotoRide-ákov - Dolná Strehová - Cendina
- Termíny Motoride akcií 2008 známe - Awia
- Video: 10. Motoride Stretko 2011, Rajecké Teplice - Awia
- Pozvánka: 11. stretnutie Motoride-ákov alebo Motoride Tour 2012 (10. - 12. 8., Jelka) - Awia
- Pozvánka: 13. Stretnutie motoride-ákov - Motoride Tour 2014, 15. - 17. 8. 2014, Teplý vrch - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Bezpečnosť na cestách: sezóna 2025 už klope na dvere - dávajte pozor
- Report: 9. Stretko ľadových medveďov 2025
- Dakar 2025 vyhral pre KTM Sanders, Svitko po tesnom boji 10-ty - 12. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Dakar 2025: 11. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Už tento víkend: 9. Stretko ľadových medveďov 25. - 26. 1. 2025
- Dakar 2025: Svitko v dunovej 10. etape štvrtý - HARADH - SHUBAYTAH
- Naživo: Testujeme nový TransAlp a NC750X 2025
- Dakar 2025: 9. etapa vyhral L. Benavides, Svitko pomahal zranenému jazdcovi -RIYADH - HARADH
- Dakar 2025: 8. etapa: Svitko sa posúva do TOP10 celkovo - AL DUWADIMI - RIYADH
- Dakar 2025: 7. etapu ovládol znovu Sanders, Svitko 14-ty - AL DUWADIMI - AL DUWADIMI
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Body a Trasy v tomto článku:
Galéria ku článku:
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!