Anketa:
Kúpalisko / Autokemping Dolná Strehová, Slovensko - Bod záujmu - Ubytovanie
Kúpalisko v Dolnej Strehovej leží v severnej časti Ipeľskej kotliny na juhu Slovenska. Po dvojročnej rekonštrukcii ponúka termálne kúpalisko so 60 ročnou tradíciou možnosti rekreácie a služieb na úrovni, ktorá uspokojí aj požiadavky náročnejších klientov. Voda na Kupku Dolná Strehová blahodarne pôsobí na pohybové ústrojenstvo a má priaznivé kozmetické účinky.
Autocemping Strehová
Je súčasťou kúpaliska o rozlohe 1,2632 ha s kapacitou 120 stanov. Má spoločné sociálnohygienické zariadenia (WC, sprchy), zariadenie na osobnú hygienu ako i umývanie riadu, vybavenie teplou vodou, samostatné elektrické prípojky pre mobilné zariadenia taktiež poskytuje možnosť posedenia pri krytom alebo otvorenom ohnisku.
Bližšie informácie nájdete na www.dolnastrehova.sk
Články:
- 3. Stretnutie MotoRide-ákov
- 3. Stretnutie MotoRide-ákov - Dolná Strehová
- Simson tour 2007
- Tip na relax - Novohrad a okolie
Fotogaléria:
10.09.2007 - sparks05

10.09.2007 - sparks05

Detaily:
Krajina: | Slovensko |
Región: | Banskobystrický Kraj |
Typ: | Kemping |
Pridal: | Awia 21.05.2014 (12:33) |
Poloha: | N 48.259 E 19.473 |
Približná poloha: | nie |
Čitatelia: | 10919 |
Povrch: | asfalt |
Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape
Body v okolí:
Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.
Č. | Názov: | Typ: | Vzdialenosť: |
---|---|---|---|
1. | Hotel Róza, Dolné Strháre - Koprovnica, Slovensko | Hotel | 6.9 km Z |
2. | Kostol svätej Alžbety (Muľa), Slovensko | Kostol | 8.3 km JV |
3. | Hrad Modrý Kameň, Slovensko | Hrad | 10.5 km Z |
4. | Cesta z Modrého Kameňa, Slovensko | Priesmyk | 11.4 km Z |
5. | Zbrojnica, Halič okr. Lučenec, Slovensko | Reštaurácia | 13.0 km SV |
6. | Haličský zámok, Slovensko | Hrad | 13.3 km SV |
7. | Salaš Sklabiná, Slovensko | Reštaurácia | 13.4 km JZ |
8. | Camping & Glamping, Plachtinské Lazy, Slovensko | Kemping | 16.6 km Z |
9. | Trasa Sucháň - Čebovce, Slovensko | Trasa | 20.0 km Z |
10. | Verejná pláž Ružiná, Slovensko | Pláž | 20.4 km S |
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!