Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1746 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29776
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17601)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12175)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Nové Piaggio MP3 500 2014

 Zdieľať

Pridané: 14.05.2014 Autor: Jaro Harly Jerga
Čitatelia: 11260 [Bleskovky - PR bleskovka]

Najznámejší a najpredávanejší trojkolesový skúter na svete dostal úplne novú podobu. K motoru o objeme 500 ccm pribudlo ABS a ASR.

Seriál článkov - Novinky 2014:

| Seriál článkov: Novinky 2014 |

Tento týždeň prichádza na európsky trh nový model Piaggio MP3. Od prvého uvedenia troj kolesových skútrov Piaggio na trh, sa ich predalo viac ako 150 000 kusov, čo viedlo k vytvoreniu nového segmentu na trhu a revolúcii v mestskej a veľkomestskej doprave.

Dnes prichádza na trh kompletne prepracovaný model s novou modernejšou a komfortnejšou karosériou, vybavenou elektronickými riadiacimi systémami ako ABS (protiblokovací system) a ASR (protipreklzový systém - kontrola trakcie, vyvinutý a prvý krát použitý špeciálne v Piaggio Group), ktoré zvýšia už aj tak legendárnu úroveň bezpečnosti a jazdných vlastností MP3.

Okrem výkonného a ekologického motora o objeme 500 ccm, dostalo nové Piaggio MP3 väčšie predné kolesá, ktoré majú teraz priemer 13 palcov a prispievajú tak k zlepšeniu jazdných vlastností. Zmeny sa dočkal aj dizajn predných kolies, ktorý tak dotvára nezameniteľný vzhľad nového MP3.

Video: Piaggio MP3 500 Sport ABS 2014 - predstavenie v Paríži

Upravená bola aj zadná časť skútra, skrátením ktorej sa ešte viac zvýraznil športovo elegantný charakter MP3.
Nové, mimoriadne veľké a pohodlné sedlo zakrýva úložný priestor do ktorého sa teraz pohodlne vmestia dve integrálne prilby.

Viac informácií o novom skútri Piaggio MP3 nájdete už čoskoro aj na stránkach www.piaggio.sk.

Pridané: 14.05.2014 Autor: Jaro Harly Jerga Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

Piaggio Mp3 500 2014:

Foto:
Piaggio Mp3 500 2014
Všeobecné informácie:
Výrobca:Piaggio
Model:Mp3 500
Rok:2014
Kategória:Skúter
Motor:
Typ motora:jednovalec (4T)
Objem:493 ccm
Vŕtanie x Zdvih:94 mm x 71 mm
Palivový system:vstrekovanie
Rozvod:SOHC (4V)
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:automatická
Sekundárny pohon:variátor
Zdvih vpredu:85 mm
Zdvih vzadu:110 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:240 mm
Pneu vpredu:120/70-13
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:240 mm
Pneu vzadu:140/70-14
Hmotnosť / Rozmery:
Výška sedla:785 mm
Rázvor:1550 mm
Dĺžka:2210 mm
Šírka:760 mm
Objem nádrže:12 l
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sérii

Seriál článkov - Novinky 2014:

| Seriál článkov: Novinky 2014 |

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »