Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3519 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29841
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17633)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12208)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Majstrovstvá Európy 2014 v endure v Rumunsku so slovenskou účasťou

 Zdieľať

Pridané: 05.06.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 5270 [Šport - Enduro]

V dňoch 31.5. - 1.6.2014 sa na severovýchode Rumunska v Bacau uskutočnilo druhé podujatie tohtoročného seriálu Majstrovstiev Európy Enduro.

Po dvoch dňoch neustáleho dažďa, bol prvý deň podujatia boj proti vode a blatu. Pršať prestalo vo chvíli, keď odštartovali prví jazdci. Absolútnym víťazom pretekov sa stal Tom Sagar z Veľkej Británie.

Na šampionáte v Rumunsku malo zastúpenie aj 9 slovenských jazdcov a to Denis Račko v triede Junior do 20 rokov, Michal Drevenák (Junior E1), Branislav Belluš, Michal Košík, Martin Krátky (Junior E2/E3), Ondrej Vážny (E2), Zuzana Gahérová (ženy) a v triede veterán Emil Čunderlík a Jozef Marenčák.

Umiestnenie slovenských jazdcov na podujatí

Poz.Menokat.
4. Zuzana Gáherová ženy
9. Michal Drevenák Junior E1
5. Martin Krátky Junior E2/E3
12. Branislav Belluš Junior E2/E3
13. Michal Košík Junior E2/E3
8. Ondrej Vážny E2
3. Jozef Marenčák Veterán
6. Emil Čunderlík Veterán

Ďalšie informácie ako aj výsledky nájdete na www.fim-enduro-european-championship.com

Foto: Robert Pairan (european-enduro.com); Branislav Belluš

Pridané: 05.06.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »