Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2523 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28547
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17003)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11544)
Hodnotenie: (9 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (18)  [Verzia pre tlač] Tlač

MV Agusta Brutale 800 Dragster – Kráľ je skutočne nahý! 2/2

 Zdieľať

Pridané: 03.09.2014 Autor: Martin Kňaze - matox
Čitatelia: 16345 [Testy a predstavenia - Test]

Názor druhého redaktora:

Milan Mikulík - mikulec:

Nech nežerem! Aspoň takto nech to robia v tej Varese. Keď už robia civilnejšie tie ich „rozpočtovky“, tak nech je toto hranica tej civilnosti. Viac už ani krok! Pri jazdení na Rivale som si stále opakoval, Dragster ti napraví chuť, určite ti napraví chuť. A veru napravil.

Ja som vedel, čo mám asi čakať, nie je to moja prvá agusta ani brutala a ani ich trojvál. Takže mňa to nemohlo tak milo prekvapiť, ako to tuším prekvapilo matoxa. Ten bol vychechtaný jak keby práve prišiel o panictvo. Neveril, že to takto pôjde. A tak nepriamo priznal, že sem-tam si myslel, že keď rozprávam alebo píšem o agustách, že tak trochu zveličujem. No Dragster mu ukázal, že nepreháňam, a hlavne mu ukázal, čo je „kajnšmetke“!

Ten motor je perfektný, nie je až taký nervózny ako malá 675, ale zas je silnejší. Lenže už nie je ani ako na klasickej Brutke. Aj tento trocha nadopovali nejakými ukľudňovadlami, ale stále je to ten psychoš, ako si predstavujem. Len je trochu utlmenejší. No nie až priveľmi.

MV Agusta Brutale 800 Dragster
MV Agusta Brutale 800 Dragster

Brzdy bez debaty, posed tiež a dizajn? Šak ten je premakaný! Možno by som ju chcel v nejakej červeno čiernej kombinácii so zlatými kovanými kolesami a karbónovými koncovkami jak má F3Oro, ale ani takúto šedú sériovku by som neodmietal. Je fajnová. Spolujazdcove stupačky preč, nahodiť kryt sedla alebo celé druhé sedlo a sme vybavení.

Už len natočiť chrchlajúci, ako keby rozsypaný motor, povypínať trakčné somariny, ale zato zapnúť „kvík“ šifter a tradá, v ústrety zážitkom.

ha ha ha zadná 200mm pneu

Konkurencia

Triumph Speed Triple R – Síce menší objem a slabší motor, ale koncepčne najpodobnejšia mašina. Trojvalec, Európan a tiež tak trochu iný ako všetko ostatné. Nízka hmotnosť, neopozeraný dizajn, kvalitné komponenty, točivý motor a aj cena hlboko pod 10 tisíc môže ovplyvniť pri výbere.

Ducati Monster 821 – Nový monster síce nacenený ešte nie je, objemovo je však Aguste podobný, aj keď mu chýba jeden valec. Výkonovo sa ešte nedotiahol, krútiak a váhu má však zľahka vyššiu. Monstre sú motorky zábavné a tiež veľmi agilné, takže tu môže rozhodovať cena a preferencia dvoj vs trojvalec.

Aprilia Shiver 750 – Shiverka by už zaslúžila modernizáciu. V podstate to nie je tak radikálny stroj ako Dragster, aj keď dizajn má dodnes svieži. Konkurovať svojej krajanke môže hlavne cenou, ktorá je o pekných pár tisíc nižšia.

Honda CB1000R – Honda bližšiu konkurentku nemá, a tak využíva hlavne väčší objem a valec navyše. Výkon má rovnaký ako Drag, krútiak však o poznanie vyšší. Dizajn je tiež moderný, futuro, ale mám pocit, že už je trochu opozeraný a zaslúžil by si modernizáciu. Toto majú Taliani fakt vychytané a ich dizajny starnú pomalšie (ak vôbec). Nevýhodou Hondy je vyššia hmotnosť, ale cena je stále hodný kus pod MV.

Yamaha FZ8 – priškrtená FZ1, priaznivá cena, rovnaký krútiak a menší výkon. Osvedčená japonská kvalita za cenu chýbajúcej exkluzivity.

Kawasaki Z800 – dizajnovo veľmi podarený naháč. Výkonom sa pomaly doťahuje na Agustu a krútiakom ju dobehla. Štvorvalec s povestnou japonskou spoľahlivosťou, ale inžinieri mu dopriali, a tak je ručička váhy veľmi vzdialená od Dragstera v neprospech Kawy.

Suzuki GSR 750 – posledný z japonského štvorlístka, 4valcová ”sedmpade“ už taktiež čaká na modernizáciu a reálne konkurovať MVčke môže hlavne cenou, prípadne preferenciou k značke.

Arrivederci Bella!

Všetko má svoj koniec a ja sa musím rozlúčiť s týmto výnimočným charizmatickým strojom. Jazdu na ňom som si užil ako už dávno nie a neraz to bolo balansovanie na ostrie noža. Táto motorka vás totižto nabáda k ostrej jazde. Je strašne potentná po všetkých stránkach, a tak sa na ňu niekedy spoliehate viac ako na svoje schopnosti, čo môže priniesť “prúser“. Máločo tak dokonale vyčistí hlavu ako táto sexica. Využiť jej plný potenciál – tak na to som ešte nedorástol, ale veľmi ma bavilo sa o to pokúšať. Táto mašina ale nie je pre začiatočníkov. Jej potencionálnych majiteľov by som rozdelil do dvoch skupín. Kávičkárskych pozérov, čo si ju kúpia kvôli dizajnu a preto, že na to majú. Tu zostane neprebudená. A potom pre magorov, ktorých baví život na hrane. Ale kam patrím ja? Našťastie, život nie je čiernobiely. Je bielo – červeno - zelený!

MV Agusta Brutale 800 Dragster
MV Agusta Brutale 800 Dragster

Záverom už len dodám, že veštím tejto motorke aj celej značke značné úspechy do budúcna. Stále viac ľudí spoznáva čaro trojvalca, stále viac ľudí sa chce odlíšiť, mať v garáži niečo iné. Už len prekonať tú povesť nespoľahlivých motoriek a zohnať poriadneho investora, ako sa to podarilo Ducati. Na tom prvom sa už zrejme pracuje, pretože MV Agusty dostali nevídanú štvorročnú záruku. Navyše na ne dal slovenský importér momentálne bezkonkurenčné akcie. Ozaj, nechce ma niekto založiť?

Plusy, mínusy

Dizajn, motor, podvozok, brzdy, proste masaker!!! sprcha od zadného kola, možno by bodol tlmič riadenia, sú to len prkotiny

Video

Video: MV Agusta Brutale 800 Dragster 2014

Pozadie / Wallpaper:

MV Agusta Brutale 800 Dragster
MV Agusta Brutale 800 Dragster
MV Agusta Brutale 800 Dragster
MV Agusta Brutale 800 Dragster
MV Agusta Brutale 800 Dragster

Čo by ťa mohlo zaujímať:

MV Agusta Brutale 800 Dragster 2014

Servisný interval XXXX km
Spotreba 7.3 l/100km
Objem nádrže 16,6 l
Otáčky motora na 6ke pri 50, 90, 130 kmh 2.500 ot. / 4.500 ot. / 6.500 ot.
Cena motorky 13.390,- EUR

Ceny vybraných doplnkov:

Držiak tankvaku 85 EUR
Tankvaky 95-165 EUR
Homologovaný športový výfuk 1150 EUR
Príplatok ABS v sérii
Ohýbacie spojkové a brzdové páčky 150 EUR
Padacie rámy 135,20 EUR
Ochrana motora 156 EUR
  • Ceny mvagusta.it
  • Text: Martin Kňaze - matox, Milan Mikulík - Mikulec
    Foto: Filip Kalka - masochista; Eva

    Motocykel na test poskytla spoločnosť Motocorse. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR.

    Foto:
     MV Agusta Brutale 800 Dragster 2014 Triumph Street Triple R 2014 Ducati Monster 821 2014 Aprilia Shiver 750 2014
    Všeobecné informácie:
    Výrobca:MV AgustaTriumphDucatiAprilia
    Model:Brutale 800 DragsterStreet Triple RMonster 821Shiver 750
    Rok:2014201420142014
    Kategória:NaháčNaháčNaháčNaháč
    Motor:
    Typ motora:radový trojvalec (4T)radový trojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)
    Objem:798 ccm675 ccm821.1 ccm749.9 ccm
    Max. výkon:125.1 k (92.0 kW) / 11600 ot.106.1 k (78.0 kW) / 11850 ot.111.9 k (82.3 kW) / ot.96.6 k (71.0 kW) / 9000 ot.
    Max. krútiaci moment:81 Nm / 8600 ot.68 Nm / 9750 ot.89.4 Nm / ot.82.5 Nm / 7000 ot.
    Kompresný pomer:13.3 : 112,8:111:1
    Vŕtanie x Zdvih:79 x 54.3 mm74.0 x 52.3 mm88 x 67.5 mm92 x 56.4 mm
    Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanie
    Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)Desmodromický rozvod (2V)
    Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
    Pohon / Podvozok:
    Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
    Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťaz
    Zdvih vpredu:150 mm115 mm130 mm120 mm
    Zdvih vzadu:130 mm135 mm152 mm130 mm
    Brzdy vpredu:dvoj kotúčová radiálne strmeneštvor kotúčová 4 piestik radiálnadvoj kotúčová radiálne strmenedvoj kotúčová radiálne strmene, 4 piestik
    Priemer bŕzd vpredu:320 mm310 mm320 mm320 mm
    Pneu vpredu:120/70 - ZR 17 M/C (58 W)120/70 R17120/70-17120/70 ZR 17
    Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčová, 1 piestikjednokotúčovájednokotúčová, 1 piestik
    Priemer bŕzd vzadu:220 mm220 mm245 mm245 mm
    Pneu vzadu:200/50 - ZR 17 M/C (75 W)180/55 R17190/55-17180/55 ZR 17
    Hmotnosť / Rozmery:
    Suchá hmotnosť:167 kg179.5 kg189 kg
    Hmotnosť s náplňami:183 kg
    Výška sedla:811 mm820 mm800 mm
    Rázvor:1380 mm1410 mm1440 mm
    Dĺžka:2060 mm2055 mm2265 mm
    Šírka:825 mm740 mm810 mm
    Výška:1110 mm1135 mm
    Svetlá výška:149 mm109 mm
    Objem nádrže:16.6 l17.4 l17.5 l15 l
    Dynamické Parametre / Spotreba:
    Max. rýchlosť:245 km/h
    Doplnková výbava:
    ABS:áno, v sérii
    Trakčná kontrola:áno, v sérii
    Palivové mapy:áno, v sérii
    Iná výbava:elektronický quick-shift, USD vidlica Marzocchi nastaviteľný útlm a predpätie, tlmič Sachs plne nast
    Poznámka:
    Poznámka:Cena s ABS k 8/2014: 13 390,- Eur
    Akciova cena 12 990,- Eur
    Cena s ABS k 8/2014: 9 150,- Eur
    Limitovana ponuka 8 600,- Eur
    Cena pre 8/2014: 8 200,-Eur
    s ABS 8 700,- Eur
    Foto:
     Honda CB1000R 2014 Yamaha FZ8 2014 Kawasaki Z800 2014 Suzuki GSR 750 2014
    Všeobecné informácie:
    Výrobca:HondaYamahaKawasakiSuzuki
    Model:CB1000RFZ8Z800GSR 750
    Rok:2014201420142014
    Kategória:NaháčNaháčNaháčNaháč
    Motor:
    Typ motora:radový štvorvalec (4T)štvorvalec (4T)radový štvorvalec (4T)radový štvorvalec (4T)
    Objem:998 ccm779 ccm806 ccm749 ccm
    Max. výkon:125.1 k (92.0 kW) / 10000 ot.106.2 k (78.1 kW) / 10000 ot.112.9 k (83.0 kW) / 10200 ot.107.4 k (79.0 kW) / 10200 ot.
    Max. krútiaci moment:99 Nm / 7750 ot.82 Nm / 8000 ot.83 Nm / 8000 ot.80 Nm / 9000 ot.
    Kompresný pomer:11,2 : 111.9:1
    Vŕtanie x Zdvih:75 x 56,5 mm68 x 53.671 x 50.9
    Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie
    Rozvod:DOHC (4V)DOHC (5V)DOHC (4V)DOHC (4V)
    Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
    Pohon / Podvozok:
    Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
    Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťaz
    Zdvih vpredu:120 mm130 mm120 mm
    Zdvih vzadu:128 mm130 mm137 mm
    Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvojkotúčovádvoj kotúčová, 4 piestikdvojkotúčová, dvojpiestik
    Priemer bŕzd vpredu:310 mm310 mm310 mm
    Pneu vpredu:120/70 ZR17M/C (58W)120/70 ZR1120/70-17
    Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová, 1 piestikjednokotúčová
    Priemer bŕzd vzadu:256 mm267 mm250 mm
    Pneu vzadu:180/55 ZR17M/C (73W)180/55 ZR1180/55-17
    Hmotnosť / Rozmery:
    Suchá hmotnosť:217 kg211 kg
    Hmotnosť s náplňami:211 kg229 kg
    Výška sedla:825 mm815 mm834 mm785 mm
    Rázvor:1445 mm1460 mm1445 mm
    Dĺžka:2105 mm2140 mm2100 mm
    Šírka:785 mm770 mm800 mm
    Výška:1095 mm1065 mm1050 mm
    Svetlá výška:130 mm140 mm150 mm
    Objem nádrže:17 l17 l17 l17.5 l
    Poznámka:
    Poznámka:Cena ku 8/2014 10 590,00 EUR s ABS: 11 190,00 EURCena 08/2014 8 590,- €
    Cena 08/2014 9 490,- € s ABS
    Cena 08/2014 8 395,- €
    Cena 08/2014 8 895,- € s ABS
    Akciove ceny 8/2014: 7 690,- Eur
    S ABS 7 990,- Eur

    <

    Pridané: 03.09.2014 Autor: Martin Kňaze - matox Zdieľať

    Ďalšie články tohto autora:

    Hodnotenie: (9 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (18)  [Verzia pre tlač] Tlač

    Galéria ku článku: