Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1679 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29772
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17600)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12172)
Hodnotenie: (20 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (102)  [Verzia pre tlač] Tlač

Piliscsev Maraton 2014 – registrácia

 Zdieľať

Pridané: 11.08.2014 Autor: Peter Haršáni - Haro
Čitatelia: 4965 [Šport - Rally]

Tri mesiace ubehli ako voda a tak opäť pozývam motorkárov na pieskové povozenie sa na motorkách nad 600ccm.

Ako bolo sľúbené, v polovici septembra prebehne vytrvalostný pretek v Piliscséve v Maďarsku. V známom areáli, na nových tratiach. Pretekať budeme na uzavretom okruhu, na vysporiadaných pozemkoch.

V piatok, 12.9.2014 od rána 8:00 otvoríme technické prebierky a podľa potreby potrvajú do 20:00. Po tomto termíne nie sme schopní prijímať techniku. Prípadné výnimky udeľujem osobne na požiadanie vopred. Motorky musia byť spôsobilé na cestnú premávku s platnými papiermi. Počas piatku sú aj POVINNÉ tréningy, pričom vždy na začiatku jazdenia štvorkolka ukáže príslušné zavádzacie kolo. Počet tréningových okruhov nie je stanovený, odporúčam aspoň 5.

V sobotu 13.9.2014 dáme hlavný pretek. TURIST pojazdí ráno 2 hodiny, RACE po nich 4 hodiny v kuse. Štart bude hromadný, pričom tí čo z rôznych príčin nestihli tréning, vyštartujú zozadu až po pohnutí sa všetkých pred nimi na trať. Preteká sa na počet ukončených okruhov, pri ich rovnosti rozhoduje rýchlejší čas. Kategória VEGET dostane možnosť voziť sa v piatok aj v sobotu vo vyhradených časoch.

Rozdelenie zostane zachované. Pretekárske kategórie TURIST a RACE sú rozdelené na triedy 1V a 2V a vyhodnocujeme ich osve. Podtriedy Dedo a Hroch majú za úlohu motivovať pánov nad 45 rokov a ťažké motorky nad 220kg suchej váhy. VEGET je určený iba na povozenie a nebude meraný a hodnotený, no jazdci obdržia štartové čísla. Jazdci s motormi pod 600ccm môžu štartovať po udelení výnimky v ľubovoľnej kategórii, zmeriame ich výkony no bez šance postaviť sa na bedňu.

TURIST je určený pre jazdcov so skúsenosťami z terénu, jazdiacich na pohodu a bez prehnaných ambícií. Kritické miesta trate budú obchádzať. RACE naopak otváram pre namotivovaných paličov, s poriadnou dávkou skúseností a s kondíciou. VEGET je nepretekárska kategória, so zjednodušeným okruhom, určená pre vozičov, prípadne pre skúšačov v teréne.

Počas vytrvalostného preteku je možné čerpať benzín a prevádzať opravy iba na vyhradenej ploche pri štarte. Za porušenie tohto pravidla nasleduje potrestanie vylúčením z preteku. Pretekári si samozrejme môžu pomáhať navzájom palivom a vercajchom v prípade potreby priamo na trati.

Čerpanie paliva si každý uskutočňuje sám, alebo s asistenciou z vlastných, vopred donesených bandasiek na určenú plochu. Za každé dolievanie sa odráta pretekárovi jedno kolo! Takže kto vyrazí s plnými nádržami, je pomalý ale nedostane penále a naopak. Okrem možnosti stratégie týmto vyrovnávam handicap ľahkých strojov s malou nádržou a ťažkých tankerov v rámci kategórií. Hráme sa na simulovanú púštnu etapu a na Sahare benzínu niet.

V sobotu podvečer vyhlásime víťazov maratónu. Ešte popoludní, ak budeme vládať, odpálime motokrosové tréningy. Povedú v plnom profile motokrosovej trate a môžu sa zúčastniť iba účastníci RACE.

V nedeľu 14.9.2014 dopoludnia odštartuje bonusový motokros, najprv vylučovacie rozjazdy a potom hlavný pretek. Spôsob štartu a vyhodnotenia určím, pôjdeme zrejme na 8-10 okruhov. Po vyhlásení výsledkov na poludnie pretek ukončíme.

Registrácia je otvorená, podrobnejšie pokyny uverejním dva týždne pred pretekom. Každý sa zahlási do kategórie, ktorá mu vyhovuje, jazdci nad 45 rokov pridajú do poznámok Dedo, vlastníci motoriek nad 220kg zase Hroch. Pretekári pod 600ccm musia prihlásenie odkonzultovať, patria do kolónky Mimo. Platiaci pretekári všetkých kategórií majú v cene nálepky, štartovné, tréningy a ubytovanie v kempe na 3 dni, pripojenie na elektrinu a sprchy a wc. Štartovné pre kategórie TURIST a RACE je 50,-€ pri platbe cez účet, 60,-€ pri platbe v hotovosti na mieste. VEGET platí 20,-€ na účet, 25,-€ hotovosť. Diváci majú vstup zdarma, ak ostanú na noc tak doplácajú 5,-€ za noc a stan/motorku. V bufete sa platí Eurami, opäť nás obslúži overená partia s výborným menu.

Poprosím dobrovoľníkov, ľadvinky a podobne o pomoc pri organizácii. Môj hlavný pomocník Bača je našťastie k dispozícii, podobne aj Michal na quade. Ale nejaké povinnosti navyše ešte vyvstanú. Prípadne ešte jeden štvorkolkár by sa hodil, nech Michal nemá toľko povinností.

Registrácia TU

Pridané: 11.08.2014 Autor: Peter Haršáni - Haro Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (20 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (102)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »