Anketa:
Honda CBR 600 F 1990
ZdieľaťPridané: 04.11.2004 Autor: MMATO
Čitatelia: 16949 [Vaše stroje - Moja motorka]
Moja prezlečená CBR-ka...
![]() |
Tak tu je, že vyzerá lepsie ako s povodnou kapotážou |
S mojou CBR 600 F, ročník 1990, som prežil prvú sezónu, za ktorú som na nej najazdil okolo 5000 km takže ju už ako tak poznám. Na túto motorku som prešiel asi tak ako väčšina slovenských motorkárov začínal som mustangom po ňom to bola ČZ 175, a ešte v jari som jazdil na Suzuki GSX 400 E.
![]() |
Prechod zo suzuki na CBR-ku bol riadne citeľný, nielen čo sa týka výkonu ale aj pohodlia pri dlhších cestách. Ako môžete vidieť na fotkách nemám originál kapotáž , ktorá bola montovaná na ročník 90. Ta moja vyzerá podobne ako kapotáž montovaná na ročník 95. Sedadlo je tiež iné, viac športové a dosť tvrdé. Podvozok je nastavený na tvrdo čo mi vyhovuje pri športovej jazde, ale pri dlhších výjazdoch dá môjmu zadku poriadne zabrať. V turistike bola suzuki ku mne oveľa milšia , ale čo by človek neurobil pre trochu adrenalínu.
![]() |
Foto zo zrazu v Kalši |
Čo sa týka výkonu tých 93 koni mi zatiaľ ako tak stačí. Spotreba je v mojom prípade ako priebeh sínusovky. Pri pohodovej turistickej jazde som sa dostal aj pod 5 litrov, ale pri športovej jazde to už bolo aj okolo 7 litrov na stovku km.
Tento stroj ma veľmi prekvapil čo sa týka jazdných vlastností. Výborne drží stopu a v zákrutách sa dá klopiť až na stupačku aj napriek úzkemu plášťu 150/70 – 17.
Jedno čo ma štve je chýbajúca kontrolka stavu paliva. Poruchy sa v mojom prípade nevyskytli žiadne, až na deravý chladič, ale to bola moja chyba pretože som použil zlé uchytenie a to spôsobilo jeho prešúchanie.
Už aby bolo leto !!!
Pridané: 04.11.2004 Autor: MMATO Zdieľať
Technické parametre z Moto DB:
Honda CBR 600 F 1990:
Foto: | |
![]() Pridaj obrázok | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Honda |
Model: | CBR 600 F |
Rok: | 1990 |
Kategória: | Superšport |
Motor: | |
Typ motora: | radový štvorvalec (4T) |
Objem: | 598 ccm |
Max. výkon: | 94.4 k (69.4 kW) / 11000 ot. |
Kompresný pomer: | 11.3:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 63.0 x 48.0 mm |
Rozvod: | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová |
Pneu vpredu: | 110/80-17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Pneu vzadu: | 130/80-17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 209 kg |
Objem nádrže: | 16.5 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Max. rýchlosť: | 227 km/h |
- NOVÉ Porovnaj 'Honda CBR 600 F' s ďalšími motocyklami
- Hľadaj 'Honda CBR 600 F' na motoride.sk
- Hľadaj obrázky 'Honda CBR 600 F 1990' na www.google.com
- Hľadaj obrázky 'Honda CBR 600 F' na www.google.com
- Pridaj obrázok do databázy
Súvisiace články:
- Moja cesta od Piaggio Free, Hondy CBR 600 F a CBR 900 RR až ku Suzuki Hayabusa - prdlafka
- HONDA VT 600 C Shadow - Piti
- Honda CBR 600 F - Tharien
- Honda CBR 600 F 1998 - Mojich 105 splašených koníkov - draciatko
- Opäť Honda CBR 600 F - Diger
- Prestavba Hondy CBR 600 F na Rossiho repliku - stenli167
- Honda CBR 600RR C-ABS 2009 - šesťkilo na každý deň - Awia
- Test vrcholového športovca Honda CBR 600 RR - Herghott
Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!