Anketa:
Morovno uzatvorilo seriál 2014 MM SR v Country crosse a endure jednotlivcov
ZdieľaťPridané: 24.09.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 6202 [Šport - Enduro]
Uplynulý víkend 20.-21.9.2014 sa v Morovne uskutočnilo záverečné podujatie tohtoročného seriálu Medzinárodných majstrovstiev SR, Slovenského pohára a Pohára SMF v endure a country crosse jednotlivcov.
V triede MM SR E1 v Morovne zvíťazil Jaroslav Postredný pred druhým Michalom Drevenákom a tretím Marekom Belkom. V konečnom poradí MM SR danej triedy E1 sa pre rok 2014 stal majstrom Michal Drevenák, na druhom mieste skončil Jaroslav Postredný a bronzová priečka v tejto sezóne patrí Patrikovi Halgašovi.
![]() |
V triede MM SR E2 v Morovne zvíťazil v oba súťažné dni Štefan Svitko, Peter Baláž si odniesol striebornú medailu a tretie miesto obsadil Radoslav Štadáni. V konečnom poradí šampionátu danej triedy E2 patrí titul 2014 Marekovi Haviarovi, vicemajstrom danej triedy je Štefan Svitko a druhým vicemajstrom Peter Baláž.
Medzi najsilnejšími motorkami v triede MM SR E3 patrilo víťazstvo v Morovne Martinovi Krátkemu. Na druhom mieste skončil Petr Kotrla a tretí bol Thomas Hostinský. Titul medzinárodného majstra SR v E3 ide Miroslavovi Ševelovi, striebro patrí Thomasovi Hostinskému a bronz Martinovi Krátkemu.
Absolútnym víťazom v Morovne sa stal Štefan Svitko, na druhom mieste skončil Martin Krátky a tretím bol Petr Kotrla. V rámci konečného poradia sa absolútnym majstrom SR pre rok 2014 stal Miroslav Ševela, striebro si odniesol Thomas Hostinský a tretie miesto si vybojoval Štefan Svitko.
V triede dorastencov v Morovne zvíťazil Július Švantner pred Martinom Giertlom a Tadeášom Valečkom. V konečnom poradí sú priečky obsadené v rovnakom poradí.
Medzi juniormi bol, ako v Morovne i celkovo jasným víťazom Martin Krátky. Na stupne víťazov sa okrem Martina postavil aj Michal Košík a Michal Drevenák. Konečné poradie danej triedy je: 1. Martin Krátky, 2. Michal Drevenák, 3. Jaroslav Postredný.
Vo veteránoch zvíťazil v Morovne i celkom v seriáli danej triedy domáci jazdec Jozef Marenčák. Na druhú priečku sa v Morovne postavil český jazdec s licenciou SMF Radim Drlík a na tretiu Květoslav Kovář (ČR-lic.SMF), ktorý si vyjazdil i titul vicemajstra SR pre rok 2014. V konečnom hodnotení danej triedy patrí bronz Dušanovi Čipkovi.
Kompletné výsledky všetkých tried MM SR, Slovenského pohára a Pohára SMF sú zverejnené na stránke SMF.
Tohtoročná „enduro“ sezóna SMF vyvrcholí záverečným podujatím v country crosse dvojíc, ktoré sa uskutoční 18.10.2014 v Brezne.
Výsledky tried MM SR Morovno, 20.-21.9.2014:
E1: 1. Jaroslav Postredný, 2. Michal Drevenák, 3. Marek Belko
E2: 1. Štefan Svitko, 2. Peter Baláž, 3. Radoslav Štadáni
E3: 1. Martin Krátky, 2. Petr Kotrla, 3. Thomas Hostinský
Absolútne: 1. Štefan Svitko, 2. Martin Krátky, 3. Petr Kotrla
Dorast: 1. Július Švantner, 2. Martin Giertl, 3. Tadeáš Valečko
Junior: 1. Martin Krátky, 2. Michal Košík, 3. Michal Drevenák
Kadet: 1. Ján Strapec, 2. Jakub Zahustel, 3. Róbert Cigánek
Veterán: 1. Jozef Marenčák, 2. Radim Drlík, 3. Květoslav Kovář
Seriál MM SR 2013 – konečné medailové poradie v jednotlivých triedach:
E1: 1. Michal Drevenák (329b), 2. Jaroslav Postredný (308b.), 3. Patrik Halgaš (290b.)
E2: 1. Marek Haviar (321b.), 2. Štefan Svitko (286b.), 3. Peter Baláž (281b.)
E3: 1. Miroslav Ševela (362b.), 2. Thomas Hostinský (336b.), 3. Martin Krátky (293b.)
Absolútne: 1. Miroslav Ševela (326b.), 2. Thomas Hostinský (305b.), 3. Štefan Svitko (269b.)
Dorast: 1. Július Švantner (386b.), 2. Martin Giertl (352b.), 3. Tadeáš Valečko (326b.)
Junior: 1. Martin Krátky (344b.), 2. Michal Drevenák (291b.), 3. Jaroslav Postredný (267b.)
Kadet: 1. Jakub Zahustel (330b.), 2. Ján Strapec (321b.), 3. Jaroslav Galovič (301b.)
Veterán: 1. Jozef Marenčák (354b.), 2. Květoslav Kovář (270b.), 3. Dušan Čipka (245b.)
Pohár SMF – Superveterán:
1. Emil Čunderlík (337b.), 2. Ján Zaťko (250b.), 3. Ferdinand Richter (250b.)
Slovenský pohár SMF 2014:
SP E1: 1. Branislav Kavalec (325b.), 2. Tomasz Zych (285b.), 3. Erik Kostrbík (263b.)
SP E2: 1. Radoslav Štadáni (331b.), 2. Martin Liška (282b.), 3. Peter Kollár (276b.)
SP E3: 1. Branislav Hricko (298b.), 2. Andrej Chobot (291b.), 3. Ondrej Vážny (282b.)
Pohár SMF – Hobby:
Hobby 125: 1. Ján Malovec (341b.), 2. Michal Ištok (339b.), 3. Daniel Vokel (304b.)
Hobby 250: 1. Tomáš Hodas (316b.), 2. František Hlaváč (277b.), 3. Richard Fodora (235b.)
Hobby 4T: 1. Patrik Mráz (311b.), 2. Patrik Mikuš (292b.), 3. Tomáš Pochlopeň (288b.)
Foto: motolevel.com
![]() |
Pridané: 24.09.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Motocyklová sezóna SMF 2014 ukončená country crossom dvojíc v Brezne - Redakcia
- Country cross v Morovne - o tituloch majstrov MM SR 2013 rozhodnuté! - Redakcia
- MM SR Country cross Borský Mikuláš 2017 - Redakcia
- V ČR vyvrcholil seriál ME enduro 2014 – dva bronzy pre Slovensko - Redakcia
- MM SR enduro a country cross – Borský Mikuláš 2018 - Redakcia
- MAXXIS enduro a country cross MM SR dvojíc 2016 a záverečné vyhlasovanie - Redakcia
- Majstrovstvá Európy 2014 v endure v Rumunsku so slovenskou účasťou - Redakcia
- Seriál ME enduro 2014 štartuje v Španielsku - Redakcia
- Maďarské Parádfürdő hostilo druhé podujatie seriálu MM SR Endura a CC 2020 - Redakcia
- Medzinárodné majstrovstvá SR countrycross jednotlivcov a dvojíc - Morovno 2018 - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- Customs of Slovakia 2025 – 15. výročie 13.-16. marec 2025 Incheba Bratislava
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Body a Trasy v tomto článku:
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!