Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2090 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29802
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17615)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12187)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Country cross v Morovne - o tituloch majstrov MM SR 2013 rozhodnuté!

 Zdieľať

Pridané: 03.09.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 7733 [Šport - Enduro]

Za účasti 168 jazdcov zo Slovenska a ČR sa v dňoch 30.8.-1.9.2013 uzatvoril tohtoročný seriál medzinárodných majstrovstiev SR, Slovenského pohára a Pohára SMF v country crosse a endure jednotlivcov. Kalendár podujatí bol z organizačných dôvodov a z dôvodu reprezentácie na tohtoročnej šesťdňovej na Sardínii, kde štartuje slovenský juniorský tím upravený a tak sa boje o posledné body do seriálu uskutočnili v Morovne už tento víkend.

Pretek sa niesol v súboji Štefan Svitka a Thomasa Hostinského o titul absolútneho medzinárodného majstra, v ktorom po Morovne vyšiel víťazne opätovne Štefan Svitko (397 bodov) , ktorý sa stal i pre rok 2013 absolútnym majstrom SR (bez rozdielu tried) s rovnakým počtom bodov ako druhý Thomas Hostinský. O Štefanovom titule rozhodol vyšší počet získaných víťazstiev v seriáli. Na treťom mieste skončil Jaroslav Štrbek. V uvedenom poradí skončili jazdci v absolútnom poradí i v Morovne.

V MM SR trieda E1 v Morovne zvíťazil Lukáš Rosina pred druhým Michalom Drevenákom a tretím Tomášom Zboranom. V konečnom poradí MM SR danej triedy E1 sa pre rok 2013 stal majstrom Michal Drevenák, na druhom mieste skončil Lukáš Rosina a bronzová priečka v tejto sezóne patrí Tomášovi Zboranovi.

V triede E2 MM SR v Morovne zvíťazil v oba súťažné dni Štefan Svitko, Thomas Hostinský bol v cieli v sobotu i v nedeľu na druhom mieste a v súčte dvoch súťažných dní si bronz v Morovne vybojoval Marek Giertl . V konečnom poradí šampionátu danej triedy E2 patrí titul 2013 Thomasovi Hostinskému, vicemajstrom danej triedy je Štefan Svitko a druhým
vicemajstrom Marek Giertl.

Štefan Svitko - Country cross - MM SR 2013 - Morovno
Štefan Svitko - Country cross - MM SR 2013 - Morovno

Medzi najsilnejšími motorkami v triede E3 patrilo v Morovne víťazstvo Zlatkovi Novosádovi, ktorý sa do peletónu MM SR vrátil v závere sezóny. Na druhom mieste skončil Jaroslav Štrbek a tretí bol Adam Šipikal. Titul medzinárodného majstra SR v E3 ide do Pov.Bystrice, nakoľko ho získal Jaroslav Štrbek, striebro patrí Miroslavovi Mačajovi a bronz Erikovi Marengovi.

Jaroslav Štrbek - Country cross - MM SR 2013 - Morovno
Jaroslav Štrbek - Country cross - MM SR 2013 - Morovno

V triede dorastencov v Morovne zvíťazil Martin Giertl pred Júliusom Švantnerom aMartinom Bilikom. V konečnom poradí bol jasným majstrom už pred Morovnom Ján Strapec, druhá priečka patrí víťazovi z Morovna Martinovi Giertlovi a tretia Júliusovi Švatnerovi.

Medzi juniormi patrilo bol ako v Morovne i celkovo jasným víťazom Thomas Hostinský. V Morovne sa spolu s Thomsom na stupne víťazov postavil Lukáš Rosina na druhom a Tomáš Zboran na treťom mieste.

Konečné poradie danej triedy je :

1.Thomas Hostinský, 2. Jakub Juríček, 3. Dušan Paulen . Uvedení traja jazdci sú, spolu s Lukášom Rosinom nomonovaní do slovenského juniorského tímu, ktorý nás bude reprezentovať na ISDE 2013 na Sardínii.

Vo veteránoch zvíťazil v Morovne i celkom v seriáli danej triedy domáci jazdec Jozef Marenčák. Na druhú priečku sa v Morovne postavil český jazdec s licenciou SMF Radim Drlík a na tretiu Květoslav Kovář (ČR-lic.SMF), ktorý si vyjazdil i titul vicemajstra SR pre rok 2013. V konečnom hodnotení danej triedy patrí bronz Dušanovi Čipkovi.

Kompletné výsledky všetkých tried MM SR, Slovenského pohára a Pohára SMF – tried hoby budú zverejnené na stránke www.smf.sk/enduro-a-relly-vysledky/

Tohtoročná „enduro“ sezóna SMF vyvrcholí záverečným podujatím v country crosse dvojíc, ktoré sa uskutoční v Liptovskom Petri 12.-13.10.2013.

Na ISDE 2013, ktorá sa ide na Sardínii 30.9.-5.10.2013 bude štartovať juniorský trophy team v zložení: Thomas Hostinský, Dušan Paueln, Jakub Juríček, Lukáš Rosina. Okrem JTT sa na štart postaví jeden slovenský klubový team Enduro Motoklub Malé Trakany v zložení Emil Čunderlík, Ján Zaťko a Miroslav Máčaj.

SERIÁL MM SR 2013 – konečné medailové poradie v jednotlivých triedach:

E1: 1. Michal Dreven (322b.), 2. Lukáš Rosina (306b.) 3.Tomáš Zboran (296b.)
E2: 1. Thomas Hostinský (405b.),2. Štefan Svitko (397b.), 3. Marek Giertl (348b.)
E3: 1. Jaroslav Štrbe (427b.), 2. Miroslav Máčaj (278b.) 3. Erik Maringa (272b.)
Absolútne: 1. Štefan Svitko (397b.), 2.Thomas Hostinský (397b.), 3.Jaroslav Štrbek (347b.)
Dorast: 1. Ján Strapec (376b.) 2.Martin Giertl (336b.), 2.Július Švantner (335b.)
Junior: 1.Thomas Hostinský (450b.), 2. Jakub Juríček (305b.) 3.Dušan Paulen (223b.)
Veterán: 1.Jozef Marenčák (403b.), 2.Kvétoslav Kovář (358b.) 3.Dušan Čipka (302b.)
Pohár SMF – KADET: 1.Denis Račko (416b.) 2. Ján Giertl (281b.) 3. Róbert Cigánek (231b.)
Pohár SMF – SUPERVETERÁN: 1.Emil Čunderlík (450b.) 2.Ján Zaťko (340b.) 3.Peter Leskovjanský (302b.)

Zdroj:SMF

Pridané: 03.09.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Body a Trasy v tomto článku:

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »