Anketa:
Žiaden imidž. Len dva valce do V a kardan.
ZdieľaťPridané: 16.12.2004 Autor: Jaro Harly Jerga
Čitatelia: 27192 [Vaše stroje - Moja motorka]
Sú motocykle, ktoré počas sezóny stretnete v priebehu jedného dňa hneď niekoľko krát, prípadne sa o ne "podkýnate" na každom zraze. To však určite neplatí o tejto Suzuki.
Čo sa týka objemu a zaradenia tohto motocykla, nenašiel som nikde priameho konkurenta (ak má niekto iné poznatky, rád si rozšírim svoj prehľad). Najbližšími možnými konkurentami sú Honda NTV 650 Revere či jeho mladšia sestra Deauville.
Ale poďme k samotnému motocyklu.
Niekde na nete som sa dočítal, že vývoj VX prebiehal niekedy v rokoch 1987-89 v USA. V roku 1990 sa konečne dostala do sériovej výroby. Motocykel ako taký je akýmsi hybridom medzi véčkovým chopperom a klasickým naháčom s radovým 2-4 valcom. Samotný motor aj s kardanovým hriadeľom je prevzatý z rodiny legendárnych Intruderov, na ktorých spoľahlivosti si určite zakladali aj tvorcovia VX. Rám spolu s nádržou, sedlom a liatymi 5 lúčovými diskami kolies sa až veľmi nápadne podobajú na Suzuki GSX 1000G. Neviem Vám však s istotou povedať či dizajnéri prebrali spomínane časti motocykla od GSX alebo to bolo opačne. Každopádne to najlepšie odráža, že sa vážne jedná o akýsi hybrid. Ja osobne som ho nazval "pseudo chopper" :o).![]() |
Stavba motocykla je dosť úzka, čo vlastne aj predurčovalo jeho použitie. Bol určený do mestskej premávky, kde by sa dokázal s ľahkosťou preplietať prepchatými ulicami. Ako som sa však na vlastnej koži presvedčil, nemusí sa striktne používať len na cestu do práce, či lokálne výlety. Dá sa na ňom aj celkom pohodlne cestovať na dlhšie vzdialenosti, aj vo dvojici. Stačí dokúpiť nosič a kufre a nič Vám nestojí v ceste, prejsť za deň aj 600km.
![]() |
Ale spať k technike. Motor, ako som už bol nepriamo spomenul by mal zniesť veľa. Samozrejme všetko záleží od spôsobu jazdy, od toho ako je o motocykel postarané. Výmena rozvodových reťazí, by sa mala pri starostlivej údržbe, vykonať niekde medzi 80-100tkm. A tu sa objaví hneď prvá nevýhoda a tou sú 2 rozvodové reťaze.
Ďalším negatívom, ktoré so sebou prinieslo použitie véčkového motora, sú karburátory. Podľa vyjadrenia mechanika, ktorému som zveril svoju VX do opatery, je to hotová alchýmia. Použitie nastavenia podľa manuálu, neprichádza do úvahy. Ostáva teda metóda pokus-omyl, alebo mechanik ktorý má na "Introši" už nejakú tu servisnú sezónu za sebou.
![]() |
800,5 ccm, vodou chladený motor živí dvojica karburátorov Mikuni, ktoré zásobuje 19l nádrž s 3l rezervou. 19l síce nieje veľa ale z Košíc do Trnavy to stačí :o). Priemerná spotreba sa pohybuje pri maximálke 100km/h 5-5,2l/100km, pri jazde po diaľnici sa vyšplhá aj na 6l. Mimochodom maximálka je 180km/h.
Cca 220 kg vážiaci motocykel, krotia dve jednokotúčové brzdy. Určite by na prednom kolese nebol na škodu ešte jeden brzdový kotúč. Brzdenie by bolo pohodlnejšie a ten predný kotúč by sa necítil už tak sám. Tým nechcem naznačiť, že je toto zloženie nepostačujúce. Zažil som už pár horúcich chvíľ na ceste, kedy som sa musel na brzdy spoľahnúť a zatiaľ ma nesklamali.
![]() |
Tak keď už zhruba vieme ako motocykel vyzerá, ako sa chová a ako rýchlo sa pohybuje a zastavuje, je čas povedať niečo o tom, ako sa na ňom sedí. Sedí sa na ňom dobre. :o) Skutočne. Nemal som síce možnosť porovnávať pohodlnosť posedu s inými motocyklami typu Varadero či Pan European, ktorých sedlá vyzerajú skutočne pohodlne, ale to ktoré tam je, sa k stavbe VX hodí a je úplne postačujúce. Po dlhšie trvajúcej jazde však môže dôjsť k zvrásneniu poťahu sedla, ktoré potom nie veľmi priaznivo pôsobí na sedacie svaly. To sa dá však určite odstrániť prečalúnením sedla, prípadne napnutím pôvodného poťahu.
![]() |
Myslím, že som ešte nespomenul ovládateľnosť motocykla.
Dlhší rázvor osí kolies môže pôsobiť dojmom neohrabanosti a ťažkopádnosti, ale v podstate je ovládanie celkom príjemné. Vyššie položené ťažisko v kombinácii s mäkkým pružením Vám veľa istoty pri rýchlych prejazdoch zákrut nedodá a na nejaké zodieranie sliderov na kolenách môžete tiež zabudnúť. Napokon, na tento účel VX nebolo ani skonštruované.
ABSOLVOVANÉ VÝLETY:
Pridané: 16.12.2004 Autor: Jaro Harly Jerga Zdieľať
Technické parametre z Moto DB:
Suzuki VX 800 1992:
Foto: | |
![]() | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Suzuki |
Model: | VX 800 |
Rok: | 1992 |
Kategória: | Naháč |
Motor: | |
Typ motora: | vidlicový dvojvalec (4T) |
Objem: | 805 ccm |
Max. výkon: | 61.9 k (45.5 kW) / 6800 ot. |
Kompresný pomer: | 10.0:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 83.0 x 74.4 mm |
Rozvod: | OHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 5-stupňová |
Sekundárny pohon: | kardan |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová |
Pneu vpredu: | 110/80-18 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Pneu vzadu: | 150/70-17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 238 kg |
Objem nádrže: | 19 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Max. rýchlosť: | 186 km/h |
- NOVÉ Porovnaj 'Suzuki VX 800' s ďalšími motocyklami
- Hľadaj 'Suzuki VX 800' na motoride.sk
- Hľadaj obrázky 'Suzuki VX 800 1992' na www.google.com
- Hľadaj obrázky 'Suzuki VX 800' na www.google.com
Súvisiace články:
Ďalšie články tohto autora:
- Dni BMW Motorrad Slovensko 2017, Jasná
- Chceš získať unikátny kalendár?
- Pionier Cross Budimír - záverečné preteky Pionierov
- Strašidelné zľavy na mototekvice v Motosvete
- Prvý zásielkový servis prilieb Shark
- 14.6.2014 obsadia Pioniere Kysak
- Nové Piaggio MP3 500 2014
- Momodesign Minimomo - talianský dizajn a kvalita
- Akciová ponuka Motosvet
- Pioniere všetkých obcí, spojte sa!
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!