Anketa:
Novinky 2015: Ducati Multistrada 1200 - 160 koňová turistika
ZdieľaťPridané: 17.03.2015 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 12064 [Novinky - Predstavujeme]
Ducati Multistrada 1200 2015 má byť ďalším krokom v evolúcii tohto modelu. Bike je prezentovaný ako všestranný, vhodný pre turistov, športovcov a na každodenné jazdenie, trebárs aj v uliciach mesta.
Seriál článkov - Novinky 2015:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2015 | Nasledujúci
Už prvé Multistrady boli čímsi iným, než klasickým pojatím cestovného endura a práve z tohto smeru sa nakoniec vyvinuli strojovne, ponúkajúce pôžitok zo športovej jazdy, pričom jazdec sa na nich nemusí zbytočne krčiť v embryonálnej polohe.
Mohutnejší zovňajšok
Najnovšia Ducati Multistrada 1200 nesie jasné dizajnové prvky zdedené od predchodcu. Každému, aj laikovi, musí byť hneď jasné, že ide vlastne o ten istý bike. Keďže sa predchodca zobákovej móde nevyhol, zobák nájdeme aj na terajšej Multe. No novinka je na pohľad iná, mohutnejšia. Nech sa nikto neurazí, ale z agresívne vyzerajúceho kurčaťa, sa stal nabrúsený orol.
Nemá zmysel študovať, presné milimetrové rozdiely v rozmeroch prednej časti, oproti predchodcovi. Podstatné je ako to celé vyzerá a podľa mňa nová Multistrada 1200, na statických fotkách, vyzerá akosi nevyvážene. Predok skrátka pôsobí veľmi ťažko a pod ním sú iba dlhé tenké nôžky, bočná kapotáž nezbieha až dolu. Môže tak byť odhalený motor, rúrkový rám atď. No pri pohľade na dynamické foto všetko dáva väčší zmysel.
Takže áno predok je väčší, očakáva sa lepšia ochrana jazdca pred vetrom. Nastaviteľný veterný štít, sa pohybuje v rozmedzí 60 mm a jeho nastavenie sa ovláda jednou rukou. Rozmerné chrániče rúk, nesú integrované predné smerovky. A keď si všimnete spojnicu predných svetiel, malý oblúčik v strede, dáva jasne najavo, spojitosť so superšportom Panigale.
Predok však nie je jediná časť, ktorá sa dočkala dizajnových zmien. Novou Multou, sa tiahne odpredu až celkom dozadu jedná línia. Od zobáka, cez nádrž, popod sedadlá až k samotnému zadku. Motorku to viac zjednotilo, nevyzerá ako oddelene vymyslený predok, s len tak pripojeným zadkom, a spoj nech zakryje nejaký krásne tvarovaný plast. Realitou však je tento popis, no pri kĺzaní očami po motorke nie je zrejmý. Pričom zadná časť na motorkách tejto kategórie je výsostne praktickou časťou, na ktorej sa dizajnovo nedá nič svetoborné vytvoriť. Rozmerné sedadlo spolujazdca, predpríprava pre bočné kufre, plus vytvoriť vzadu dostatok priestoru aj pre zadný kufor, to sú prvoradé veci.
Vráťme sa na chvíľu ešte k prednej časti. Full LED svetlomet, základná verzia Ducati Multistrada 1200 2015, mať nebude. Ten nájdeme na verzii s prívlastkom S. Na viac bude mať svetlomet verzie S aj funkciu Ducati Cornering Lights (DCL), teda nasvecovanie cesty v zákrutách, ktorá sa aktivuje pri náklone motocykla.
Rozdiel medzi verziami jazdec uvidí aj na displeji. Ducati Multistrada 1200 má digitálny LCD displej, zatiaľ čo verzia S, má 5 palcový TFT displej. Obe však ukazujú rýchlosť, otáčky motora, zaradený prevodový stupeň, celkové kilometre, dva tripy, teplotu motora, stav paliva v nádrži a hodiny. Ďalej sú zobrazované: zvolený režim jazdy, aktuálny dojazd, spotreby paliva, vonkajšia teplota, doba jazdy a pri verzii S aj ostatné nastavenia elektroniky. Ducati Multistrada 1200 je vybavená systémom bezkľúčového zapaľovania. „Kľúč“ stačí mať vo vrecku a motorka sa aktivuje ak ste v okruhu 2 metre od nej.
Ducati Multistrada 1200 sa v roku 2015 bude predávať vo farbe Ducati Red (červená), verzia S bude dostupná aj vo farbe Iceberg White (biela).
Testastretta DVT
Najväčšou zmenou na tejto novinke bude zrejme motor. Ducati, ako pohon Multistrady 1200 2015, zvolila kvapalinou chladený dvojvalec, s desmodromickým rozvodom a variabilným časovaním ventilov DVT (Desmodromic Variable Timing).
Výsledkom má byť silný krútiaci moment, dostupný už v nízkych otáčkach, avšak motor sa nedá zahanbiť ani svojím maximálnym výkon. Pri objeme motora 1198 ccm tak má tento motor maximálny výkon 117.7 kW pri 9.500 ot./min. a max krútiaci moment 136 Nm dosahuje pri 7.500 ot./min. Výkonová krivka má byť lineárna a motor poskytuje silu 80 Nm už pri 3.500 ot./min. pričom medzi 5.750 až 9.500 ot./min. hodnota krútiaceho momentu presahuje hodnotu 100 Nm.
Znížiť by sa mala aj spotreba paliva, konkrétne o 8%. Motor je vybavený aj senzorom s názvom anti-knock, ktorý má zabezpečiť plynulý chod motora aj pri natankovaní nízko oktánového benzínu. Servisný interval je stanovený na 15.000 km (alebo raz ročne), pričom kontrola vôle na ventiloch sa má robiť každých 30.000 km.
Motor sa ovláda pomocou systému Ride-by-Wire, čo značí aj použitie rôznych palivových máp.
Video: Nový motor Ducati Testastretta DVT (Desmodromic Variable Timing)
Brzdy a podvozok
Všetky verzie Ducati Multistrada 1200 2015 budú mať brzdový systém Brembo spolu so systémom ABS, ktorý umožňuje bezpečné brzdenie aj pri motorke v náklone (Bosh Cornering ABS). K bezpečnosti prispeje takzvaný Ducati Safety Pack (DSP) zahrňujúci tento systém ABS a kontrolu trakcie DTC (Ducati Traction Control).
Samotné brzdenie na Ducati Multistrada 1200 2015 zabezpečia radiálne montované štvorpiestikové monobloky od Bremba a 320 mm kotúče, verzia S však bude mať 330 mm kotúče a strmene Brembo Evo M50. Vzadu na všetkých verziách nájdeme 265 mm kotúč a dvojpiestikový strmeň.
O odpruženie sa stará Sachs. Vpredu nájdeme 48 mm obrátenú vidlicu so zdvihom 170 mm, ktorú je možné plne nastaviť. Vzadu je centrálna tlmiaca jednotka, tak isto plne nastaviteľná a tak isto so zdvihom 170 mm. Celkovo sa zvýšila svetlá výška Multistrady 1200 o 20 mm na hodnotu 180 mm. Verzia S má podvozok rovnakých parametrov, avšak u nej je podvozok elektronicky nastaviteľný a používa systém Ducati Skyhook Suspension Evolution (DSS Evo), upravujúci sa aj podľa aktuálneho nastavenia motorky.
Elektronika
Trakčná kontrola DTC: Ducati Traction Control je dostupná vo všetkých verziách ako súčasť bezpečnostného balíka DSP (Ducati Safety Pack). Má osem rôznych hodnôt nastavenia a prispôsobuje sa zvolenému jazdnému režimu. V jazdných režimoch si však DTC vie jazdec nastaviť aj sám.
Bosh Cornering ABS: Zaisťuje optimálne brzdenie aj pri jazde v náklone. ABS naviac reaguje na zvolené jazdné režimy. Má tri možnosti nastavenia a je dá sa úplne vypnúť. Systém ABS má aj funkciu detekujúcu dvíhanie zadného kolesa pri brzdení.
- Level1 – Pre jazdu off-road. ABS účinkuje iba na prednom kolese, zadné je možné zablokovať.
- Level2 – Aktivuje sa v režime Sport, vypína sa regulácia dvíhania zadného kolesa pri brzdení, avšak ABS stále zabezpečuje bezpečné brzdenie v náklone.
- Level3 – Aktivuje sa v režimoch Urban a Touring a ABS je v tomto režime plne aktivované.
Systém proti dvíhaniu predného kolesa DWC: Ducati Wheelie Control detekuje dvíhanie predného kolesa a následne ovplyvňuje výkon motora. Má osem stupňov nastavenia a je súčasťou výbavy všetkých verzií.
Elektronicky ovládaný semi-aktívny podvozok DSS Evo: Podvozok Ducati Skyhook Suspension Evolution je z dielne firmy Sachs. Podvozok automaticky upravuje nastavenie odskoku a kompresie podľa podmienok jazdy. Systém využíva množstvo senzorov, podľa ktorých vyhodnocuje nutnosť prenastavenia podvozku. Charakter podvozku sa zvolí podľa režimu jazdy, jazdec si ale nastavuje zaťaženie motocykla, klasicky sólo, dvojica a jazda s batožinou sólo alebo vo dvojici. Tento systém je dostupný na verzii Ducati Multistrada 1200 S.
Jazdné režimy: Na Ducati Multistrada 1200 2015 nechýbajú ani jazdné režimy. Dostupné sú štyri režimy Sport, Touring, Urban a Enduro. Pri verzii S ovplyvnenie charakteru systému DSS.
- Sport – Plný výkon a ostrá reakcia na otočenie plynovou rukoväťou. Nastaví sa Level2 na ABS, DTC a DWC sa nastavia na nízke stupne málo ovplyvňujúce jazdu.
- Touring – Tak isto plný výkon avšak miernejšia reakcia na otočenie plynovou rukoväťou. ABS nastavené na Level3, DTC a DWC v stredných hodnotách účinnosti.
- Urban – Výkon redukovaný na 100 koní, veľmi mierna reakcia na otočenie plynovou rukoväťou. ABS Level3, DTC a DWC namaximum.
- Enduro – Redukovaný výkon na 100, normálna reakcia na otočenie plynovou rukoväťou. ABS Level1, DTC a DWC na nízkych hodnotách nastavenia.
Tempomat: Tempomat je súčasťou všetkých verzií Ducati Multistrada 1200 2015
Ducati Multistrada 1200 S D|AIR
Ducati pre rok 2015 prináša aj verziu s názvom Ducati Multistrada 1200 S D|AIR, schopnou spolupracovať so systémom búnd s airbagom D|AIR od Dainese. Motocykel a bunda sú bezdrôtovo prepojené. Airbag v bunde sa automaticky aktivuje pokiaľ systém vyhodnotí zo senzorov na motorke, že došlo k pádu. Airbag v bunde sa nafúkne za 45 milisekúnd.
Video: D|Air airbag - ako funguje - Ducati Multistrada 1200 S 2015
Záver
Multistrada 1200 sa pre rok 2015 pekne zmenila. Najväčšou novinkou, je bezpochyby výkonný motor s variabilným časovaním ventilom, ktorý dosahuje výkon 160 koní. Multa teda sľubuje poriadny zážitok z jazdy po zakrútených asfaltkách. Dostatok pohodlia pritom musí byť zrejmý a spolupráca s množstvom elektroniky je už neoddeliteľnou súčasťou v tejto kategórii motocyklov. V ponuke Ducati nechýba ani celá rada doplnkov a je len na vás, či si Multistradu 1200 upravíte viac do štýlu sport alebo touring, kde má pomôcť spolupráca Ducati s firmou Touratech.
Video: Ducati Multistrada 1200 2015
Video: Ducati Multimedia System na novej Ducati Multistrada 1200
Foto: | |||
Všeobecné informácie: | |||
Výrobca: | Ducati | Ducati | Ducati |
Model: | Multistrada 1200 | Multistrada 1200 S | Multistrada 1200 S D|air |
Rok: | 2015 | 2015 | 2015 |
Novinka: | NOVINKA 2015 | ||
Kategória: | Cestovné enduro | Cestovné enduro | Cestovné enduro |
Motor: | |||
Typ motora: | L-kový dvojvalec DVT (4T) | L-kový dvojvalec DVT (4T) | L-kový dvojvalec DVT (4T) |
Objem: | 1198.4 ccm | 1198.4 ccm | 1198.4 ccm |
Max. výkon: | 160.1 k (117.7 kW) / 9500 ot. | 160.1 k (117.7 kW) / 9500 ot. | 160.1 k (117.7 kW) / 9500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 136 Nm / 7500 ot. | 136 Nm / 7500 ot. | 136 Nm / 7500 ot. |
Kompresný pomer: | 12,5 : 1 | 12,5 : 1 | 12,5 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 106 x 67.9mm | 106 x 67.9mm | 106 x 67.9mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | Desmodromický rozvod (4V) | Desmodromický rozvod (4V) | Desmodromický rozvod (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 170 mm | 170 mm | 170 mm |
Zdvih vzadu: | 170 mm | 170 mm | 170 mm |
Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová, 4 piestik | dvoj kotúčová, 4 piestik | dvoj kotúčová, 4 piestik |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 330 mm | 330 mm |
Pneu vpredu: | 120/70-ZR17 | 120/70-ZR17 | 120/70-ZR17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová, 2 piestik | jednokotúčová, 2 piestik | jednokotúčová, 2 piestik |
Priemer bŕzd vzadu: | 265 mm | 265 mm | 265 mm |
Pneu vzadu: | 190/55 ZR17 | 190/55 ZR17 | 190/55 ZR17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |||
Suchá hmotnosť: | 209 kg | 212 kg | 213 kg |
Hmotnosť s náplňami: | 232 kg | 235 kg | 236 kg |
Výška sedla: | 825 mm | 825 mm | 825 mm |
Rázvor: | 1530 mm | 1530 mm | 1530 mm |
Dĺžka: | 2190 mm | 2190 mm | 2190 mm |
Šírka: | 1000 mm | 1000 mm | 1000 mm |
Výška: | 1495 mm | 1495 mm | 1495 mm |
Objem nádrže: | 20 l | 20 l | 20 l |
Doplnková výbava: | |||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Tempomat: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
El. Podvozok: | nie | áno, v sérii | áno, v sérii |
Iná výbava: | D|air - systém bezdrôtového prepojenia motocykla s bundou s airbagom | ||
Poznámka: | |||
Poznámka: | Cena 05/2015 16 490,00 € |
Pridané: 17.03.2015 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
Seriál článkov - Novinky 2015:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2015 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Ducati Monster 1200 a Monster 1200 S - nadupaná verzia naháča v podaní Ducati - zeON
- Novinky 2015: Kawasaki Ninja H2/H2R - psycho na dvoch kolesách - zeON
- Novinky 2015: Kawasaki Versys 1000 – Šedá myš chytila farbu - zeON
- Novinky 2015: Yamaha MT-09 Tracer - ľahká športová turistika - zeON
- Novinky 2015: Ducati Scrambler - V jednoduchosti je krása - zeON
- Novinky 2015: BMW S1000RR - prepracovaný superšport s modrou vrtuľou - zeON
- BMW S1000XR 2015 - raketový turista - Awia
- Triumph Scrambler 1200 XE 2019 - konečne poriadny retro offroad - Awia
- MV Agusta Turismo Veloce 800 2015 – Luxusné Grand Turismo - Awia
- Ducati predstavila naloženú verziu Multistrady 1200 Enduro - Herghott
Ďalšie články tohto autora:
- Optimus Praëm BMW S1000RR - moderna v retro hábe
- Špionážne fotografie: Yamaha MT-07 Ténéré 2017
- Honda AfricaTwin CRF1000L Adventure Sports concept
- Honda Dominator pre rok 2017?
- Lazareth LM 847 - šialenosť s motorom z Maserati
- Gas Gas zachránený firmou Torrot
- Nový Goldwing od Hondy by mal pomaly prísť na svet
- Husqvarna Vitpilen 401 sa bude vyrábať v Indii
- Emisná norma Euro4 sa pomaly podpisuje na ponuke motocyklov - 2T 125 končia
- Elektricka verzia najpredávanejšieho motocykla na svete bude dostupná behom dvoch rokov
- ... zobraz všetky články od tohto autora