ISSN 1336-6491 | Online: 3089 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29849
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17638)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12211)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Búlikov vynikajúci štart do novej sezóny

 Zdieľať

Pridané: 09.05.2015 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 2689 [Šport - Ostatné]

Skvelým spôsobom vstúpil do novej pretekárskej sezóny 9-ročný Skaličan Michal Búlik, pretekár BOS racing teamu, v nemeckom seriáli ADAC Mini Bike Cup. Po vlaňajšom titule vicemajstra v triede začiatočníkov naňho cez víkend v nemeckom Fassbergu čakala premiéra v triede pokročilých.

Suverénom podujatia sa stal vlani celkovo štvrtý pretekár tejto triedy, inak aj z našich tratí známy Čech Ondřej Vostatek, ktorý zvíťazil v oboch jazdách. O tom, že Búlik nebude mať problémy s prestupom do triedy pokročilých svedčil aj jeho kvalifikačný čas, ktorý mu zabezpečil štart z druhej pozície, pričom počas tréningov dokonca dvakrát okúsil tvrdosť fassbergského asfaltu. Hneď v prvej jazde v novej triede Michal dokázal tretím miestom vybojovať pódium, pričom o druhé miesto prišiel len tesne pred cieľom s rozdielom deviatich tisícin sekundy po súboji s domácim Nemcom Maxom Zachmannom.

V druhej jazde bol však mladý Slovák úspešnejší, v posledných dvoch kolách neuveriteľne stiahol Zachmannov náskok a tri zákruty pred cieľom úspešne zaútočil na druhú pozíciu, ktorú si udržal až do konca. Vďaka tomu vybojoval vo Fassbergu druhé miesto aj celkovo a rovnaká pozícia mu patrí aj v priebežnom hodnotení seriálu. Vlaňajší celkový víťaz triedy začiatočníkov, Nemec Aaron Schäfer, ktorý bol v závere sezóny úspešnejší ako náš Búlik, rovnako prestúpil do triedy pokročilých, no vo Fassbergu tentoraz obsadil len ôsme a desiate miesto.

Ďalšie podujatie desaťdielneho seriálu sa uskutoční už počas nadchádzajúceho víkendu v nemeckom Wittgenborne.

Pridané: 09.05.2015 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »