Anketa:
Výzva: Štart Jara Černého v nadchádzajúcej sezóne v Moto2 je otázny!
ZdieľaťPridané: 01.03.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3597 [Šport - Cestné Motocykle]
Slovenský pretekár Jaro Černý je momentálne v štádiu príprav na novú sezónu, ktorú by mal absolvovať v Medzinárodných majstrovstvách Španielska (CEV Buckler) v triede Moto2 ako jazdec tímu Stratos Racing Team.
25-ročný pretekár z Kľačian si počas 18-rokov trvajúcej kariéry užil veľa radostí aj strastí, často sa cítil ako na hojdačke, ale nikdy sa nevzdal a tvrdou prácou smeruje k svojmu cieľu, štartovať v Majstrovstvách sveta cestných motocyklov. Ponuka absolvovať nadchádzajúcu sezónu v Španielsku prišla od tímu Stratos Racing Team (bývalý Motorrad Competicion), v ktorom vlani získal titul vicemajstra v triede Moto2 Román Ramos na stroji Ariane2, okrem toho v triede Stock Extreme skončil na treťom mieste Xavier Forres na stroji BMW S 1000 RR.
![]() |
Vedenie tímu i vedenie fabriky Arianetech majú veľký záujem na tom, aby Jaro Černý štartoval v ich tíme. Po testoch, ktoré na jeseň absolvoval v ňom vidia veľký potenciál a vychádzajú Jarovi v ústrety. V sezóne 2013 by mali v tíme štartovať španielsky vicemajster Román Ramos, ruský superstockový šampión Ivan Lookin a náš jazdec Jaro Černý na strojoch Ariane2, s továrenskou podporou výrobcu Arianetech, ktorý bol vlani i španielskym šampiónom medzi konštruktérmi.
Slovenský pretekár je momentálne v tréningovom programe, pracuje na fyzickej i psychickej kondícii. V tréningu sa zatiaľ strieda posilňovňa s behom a tréningom na bicykli a keď to počasie a podmienky dovolia príde na rad motokrosová motorka.
![]() |
Najväčšie problémy nám ale robí finančné zabezpečenie sezóny. Situácia je najhoršia za posledné roky. Nezáujem a neochota zo strany štátnych inštitúcii i súkromných spoločností nás stavajú do nepríjemnej pozície. Černý je na vysokej výkonnostnej úrovni, čo už stálo obrovské finančné prostriedky, veľa rokov driny a vynaloženého úsilia. Každoročne má Jarov tím veľké problémy s napĺňaním rozpočtu a zabezpečením chodu sezóny, ale tie, ktoré boli doteraz investované, sa rozhodne vyplatili, o čom svedčia jeho dosiahnuté výsledky. Reálne ale hrozí, že toto všetko vyjde nazmar a Slovensko príde o jediného pretekára, ktorý má na to, aby mohol súťažiť na najvyššej úrovni v najväčšej svetovej konkurencii. Je to veľmi smutné v republike, ktorej prezident sa radí medzi veľkých fanúšikov motoristického športu, no on a ani premiéri, na Černého žiadosti o podporu nikdy kladne neodpovedali.
![]() |
Bohužiaľ spomínaná situácia nás núti k tomu, aby sme touto cestou oslovili fanúšikov, verejnosť či podnikateľské subjekty, ktorým nie je pretekárska budúcnosť našej súčasnej jednotky ľahostajná, o prispenie do finančnej zbierky na pomoc pri zabezpečení sezóny nášho reprezentanta. Budeme veľmi vďační všetkým, ktorí by Jarovi pomohli/prispeli akoukoľvek sumou (formou daru či inou právnou formou) na číslo účtu 5039165884/0900.
Ďakujeme!
Tomáš Motyčka
Bily Racing Team
email: tom.motycka@kios.sk
![]() |
Podium Supersport 600, Alba |
Pridané: 01.03.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Jaroslav Černý a Martin Durdík z Bily Racing Teamu po prvých pretekoch sezóny 2011 - Redakcia
- Pozvánka: Prvý FUN CUP v sezóne 2013 na Slovakiaringu - Redakcia
- Tomáš Svitok po štyroch mesiacoch opäť na štarte FIM Superstock 1000 v Magny Caurs 2013 - Redakcia
- Michal Búlik v roku 2018 za tím vicemajstra sveta. - Redakcia
- Na Slovakiaringu otvorili sezónu rýchlostných motocyklov - Redakcia
- Jaroslav Černý #88 - mladá motocyklová nádej - eXeBaT
- Vo Francúzsku na FIM Superstock 1000 Cup Jara Černého nahradí Svitok - Redakcia
- SK Energy – Fany Gastro: Jaro Černý nahradí v polovici sezóny 2013 Tomáša Svitka - Redakcia
- Pozvánka pre divákov: Európska motocyklová elita sa predstaví na Slovakia Ringu 14. - 15. 5. 2016 - Redakcia
- Rozhovor: Jakub Jantulík je s úvodom sezóny 2013 spokojný - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Honda prináša európsky záručný program pre motocykle a skútre
- Martin Vaculík obhájil titul medzinárodného majstra SR
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!