Anketa:
BOS Racing Team - Michal Búlik - Vyrastá na slovensku nový Marc Márquez?
ZdieľaťPridané: 18.12.2015 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 4915 [Šport - Cestné Motocykle]
Desaťročný slovenský motocyklový pretekár Michal Búlik, má za sebou ďalšiu úspešnú sezónu. V posledných dvoch rokoch Miško pretekal v prestížnom nemeckom medzinárodnom seriáli ADAC Minibike Cup a v medzinárodných majstrovstvách Českej i Slovenskej republiky v triede MiniGP.
Text: Richard Karnok/Tomáš Motyčka, Foto: PTX MotoRR, archív BOS Racing Team
Na základe dosiahnutých výsledkov a doporučení odborníkov jeho tím dospel k názoru, že je potrebné sa s Miškom presunúť na “veľký” motocykel. Miško už absolvoval v španielsku potrebné testy, po ktorých má o tento mladý supertalent záujem viacero tímov.
Mladý Skaličan na testoch dokázal, že nemá problém prispôsobiť sa novým podmienkam, okamžite si zvykol nielen na nové motocykle s dvojtaktným i so štvortaktným motorom a veľké, pre neho nové motodromy, ale dokázal i správne reagovať na výsledky z telemetrie (datarecordingu) a zlepšovať sa v každom detaile, čím v tímoch zanechal silný dojem.
Napriek nízkemu veku má Michal na svojom konte už šesť úspešných sezón s titulmi Medzinárodných Majstrov Slovenska a Českej republiky v kategóriách Minimoto a MiniGP. Medzi jeho najväčšie výsledky patria tretie miesto na Majstrovstvách Európy minibike 2013 a dva tituly Vicemajstra nemeckého seriálu ADAC Mini Bike Cup v triedach začiatočníkov aj pokročilých v rokoch 2014 a 2015.
Prechod do španielskeho juniorského šampionátu je v tomto momente tým najlepším a logickým rozhodnutím Búlikovcov. Prechodom na veľký motocykel niekoľkonásobne narastú i náklady na sezónu a preto Michalovho otca a ďalších, ktorý Miškovi pomáhajú, čaká neľahká úloha nájsť ďalších partnerov, ktorí mu pomôžu zvládnuť doteraz najväčšiu výzvu nielen pre Miška Búlika, ale aj pre budúcnosť slovenského cestného motocyklového športu.
Pridané: 18.12.2015 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Španielska šanca Michala Búlika - Risso46
- Junior Moto Academy – hľadáme nové talenty! - Risso46
- Taliani ovládli ME malých motocyklov v Chebe - Redakcia
- Michal Búlik v Top 10 v španielskom šampionáte - Redakcia
- Búlikov vynikajúci štart do novej sezóny - Redakcia
- Michal Búlik na pretekoch European Talent Cup vo Valencii 2019 - Redakcia
- Bronz z ME Minimoto 2013 pre Miška Búlika - Redakcia
- Michal Búlik uspel v náročných pretekoch v Bopfingene (GER) - Redakcia
- Majstrovstvá SR mládeže CPM 2020 pokračovali premiérou na Slovakia Ringu - Redakcia
- Pozvánka: Prvý FUN CUP v sezóne 2013 na Slovakiaringu - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- Customs of Slovakia 2025 – 15. výročie 13.-16. marec 2025 Incheba Bratislava
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!