ISSN 1336-6491 | Online: 2017 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29802
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17615)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12187)
Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (6)  [Verzia pre tlač] Tlač

BOS Racing Team - Michal Búlik - Vyrastá na slovensku nový Marc Márquez?

 Zdieľať

Pridané: 18.12.2015 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 4915 [Šport - Cestné Motocykle]

Desaťročný slovenský motocyklový pretekár Michal Búlik, má za sebou ďalšiu úspešnú sezónu. V posledných dvoch rokoch Miško pretekal v prestížnom nemeckom medzinárodnom seriáli ADAC Minibike Cup a v medzinárodných majstrovstvách Českej i Slovenskej republiky v triede MiniGP.

Text: Richard Karnok/Tomáš Motyčka, Foto: PTX MotoRR, archív BOS Racing Team

Na základe dosiahnutých výsledkov a doporučení odborníkov jeho tím dospel k názoru, že je potrebné sa s Miškom presunúť na “veľký” motocykel. Miško už absolvoval v španielsku potrebné testy, po ktorých má o tento mladý supertalent záujem viacero tímov.

Michal Búlik test v Španielsku 2015
Michal Búlik test v Španielsku 2015

Mladý Skaličan na testoch dokázal, že nemá problém prispôsobiť sa novým podmienkam, okamžite si zvykol nielen na nové motocykle s dvojtaktným i so štvortaktným motorom a veľké, pre neho nové motodromy, ale dokázal i správne reagovať na výsledky z telemetrie (datarecordingu) a zlepšovať sa v každom detaile, čím v tímoch zanechal silný dojem.

Michal Búlik test v Španielsku 2015
Michal Búlik test v Španielsku 2015

Napriek nízkemu veku má Michal na svojom konte už šesť úspešných sezón s titulmi Medzinárodných Majstrov Slovenska a Českej republiky v kategóriách Minimoto a MiniGP. Medzi jeho najväčšie výsledky patria tretie miesto na Majstrovstvách Európy minibike 2013 a dva tituly Vicemajstra nemeckého seriálu ADAC Mini Bike Cup v triedach začiatočníkov aj pokročilých v rokoch 2014 a 2015.

Michal Búlik - ADAC Minibike Cup
Michal Búlik - ADAC Minibike Cup

Prechod do španielskeho juniorského šampionátu je v tomto momente tým najlepším a logickým rozhodnutím Búlikovcov. Prechodom na veľký motocykel niekoľkonásobne narastú i náklady na sezónu a preto Michalovho otca a ďalších, ktorý Miškovi pomáhajú, čaká neľahká úloha nájsť ďalších partnerov, ktorí mu pomôžu zvládnuť doteraz najväčšiu výzvu nielen pre Miška Búlika, ale aj pre budúcnosť slovenského cestného motocyklového športu.

Michal Búlik test v Španielsku 2015
Michal Búlik test v Španielsku 2015

Pridané: 18.12.2015 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (6)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »