ISSN 1336-6491 | Online: 2229 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29846
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17636)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12210)
Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (10)  [Verzia pre tlač] Tlač

Tomáš Svitok na Alpe Adria - vydarený štart do sezóny 2015

 Zdieľať

Pridané: 20.05.2015 Autor: Richard Karnok
Čitatelia: 4726 [Šport - Cestné Motocykle]

Po šiestich rokoch strávených predovšetkým vo svetovom pohári cestných motocyklov triedy Superstock 1000 sa slovenský motocyklový pretekár Tomáš Svitok z finančných dôvodov vrátil do medzinárodného šampionátu
Alpe Adria.

Cez víkend sa v Taliansku na okruhu Adria International Raceway predstavil na prvom podujatí seriálu ako jazdec Slovakia Racing Teamu v triede Superstock 600 a podujatie to bolo preňho úspešné. V dvoch pretekoch obsadil 3., resp. 6. miesto a v priebežnom hodnotení je na štvrtej pozícii.

Tomáš Svitok - Alpe Adria 2015 - Adria International Raceway, Taliansko
Tomáš Svitok - Alpe Adria 2015 - Adria International Raceway, Taliansko

Tomáš Svitok:
„V piatok nám trénovanie skomplikoval dážď, vždy pred tréningom našej triedy spŕchlo, takže sme mali len ledva dva voľné tréningy. Bolo ťažké naučiť sa tento síce krátky, ale dosť náročný okruh a ešte k tomu aj nájsť nejaké rozumné nastavenie motorky. Nakoniec sa mi to ale podarilo a v piatok som bol tretí najrýchlejší.
V sobotnej kvalifikácii bolo dosť natesno a vyšlo z toho piate miesto. Poobede nás čakali prvé preteky na osemnásť kôl, ktoré museli byť hneď po prvom kole reštartované kvôli pádu v prvej zákrute. Potom mi to vyšlo, keď som skončil na treťom mieste po tvrdom boji s Višakom. V závere sme na jednom mieste asi šiesti jazdci pre olej na trati spadli, ale pokračoval som do cieľa, no preteky boli predčasne ukončené a rátalo sa poradie z predchádzajúceho kola. Z tretieho miesta som mal pochopiteľne veľkú radosť.
V nedeľnej kvalifikácii sme sa natlačili do desatinových rozdielov a posunulo ma to na šieste miesto. Celkom nevyšli ani preteky, keď som síce bojoval v skupine o tretie miesto, ale posledné štyri kolá boli pre mňa už také náročné, že som skončil až na šiestom mieste.
Celý víkend ale hodnotím veľmi dobre, priebežne som na štvrtej pozícii, takže konečne som úspešne odštartoval do sezóny, za čo vďačím všetkým partnerom, bez ktorých by som tento rok vôbec nemohol štartovať.“

Tomáš Svitok - Alpe Adria 2015 - Adria International Raceway, Taliansko
Tomáš Svitok - Alpe Adria 2015 - Adria International Raceway, Taliansko

Pridané: 20.05.2015 Autor: Richard Karnok Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (10)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Body a Trasy v tomto článku:

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »