ISSN 1336-6491 | Online: 1570 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29873
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17648)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12225)
Diskusia Diskusia k článku (13)  [Verzia pre tlač] Tlač

Husaberg FE 600 E r.v. 2000 mojimi očami

 Zdieľať

Pridané: 18.02.2005 Autor: BOSS
Čitatelia: 18740 [Vaše stroje - Moja motorka]

Čavte všetci priaznivci dvoch kolies. V týchto pár riadkoch by som Vám rád sprostredkoval moje slasti aj starosti s mojou už EX Husou.

No aby som začal pekne po poriadku všetko sa to odohralo v UAE “Spojené Arabské Emiráty”. Tam som pobudol na projektíku cca. 1,5 roku 2003/2004. A ako to býva som si chcel konečne splniť ako všetci nejaký ten chalanský sen MOTORKA.

No aby som sa priznal najskôr som obehal čo sa dalo. Hľadal som Africu, no nikde sa najskôr nedala zohnať a na KTM ktorú som mal vyhliadnutú ešte nebolo a tak moja nervozita stúpala. Viete stále slnečné počasie medzi októbrom až aprílom až moc pohodové počasie v priemere 25 C a za cely rok nám zapršalo 5x. Tak som behal jak splašená koza po všetkom čo som považoval za moto shop. To by ináč človek čumel čo všeličo vedia do tejto krajiny doviesť. Pre Indov a Pakistancov mali poväčšine nejaké tie stroje z Talianska. No a na rozvoz Pizze používali všetci 250-tky. Mladý Arabi sa vozili na Jogurtoch či ATV a Ex patrioti na Harleyoch. A ja stále nič. Však všetkým snom je raz dané vyplniť sa a tak i ja som našiel svoj osud.

Bolá vystavená v jednom shope Motorcyclecity v Dubai. Po pokeci s predajcom volal sa Joe “filipínec ako vyšitý” sme zavolali majiteľovy dohodli cenu a Husaberg po vyplatení bol môj. Keď som ju kúpil dal som im všetko vybaviť. Registraciou, STK vybavili za mňa lepšie ako u nás no bomba. Dohodli sme ešte čo mi vymenia. Tak mi potom nakoniec vymenili brzdové platničky, rozetu, reťaz, hadice na palivovej nadrži, olejovom chladení a nejake tie drobnosti. Radosť sa stupňovala. Prišiel deň, keď som si prišiel pre moju vysnívanú. Všetko bolo super kľúče do ruky, štart, rozlúčka a hajde. Nešlo sa super ešte mala štuple ale bolo to fajn. S kamarátom, ktorý ma tam doviezol sme sa mali stretnúť v obchoďáku. Tam som prešiel tak do 11Km. Keď sme z odchoďáku odchádzali sa môj sen úplne rozplynul motorka sa zadrela !!!!

No aké bolo resumé, keď som ju vrátil do predajne? CHCEM jazdiť. Tak sme ju otvorili no to všetko sa však odohralo až po pár dňoch, ved chodil som aj do práce a do Dubaia to bolo 150 Km. Výsledok otvorenia motora. Zadrel sa z dôvodu že povolila hadička od olejového chledenia a vytiekol olej. Po otvorení más ale čakalo iné prekvapenie. Ložiská ktoré používal výrobca boli v modeloch a to zdôrazňujem 1999 až 2001 chybné !!! To som sa dozvedel až neskôr. Čo s toho vyplýva. I keby som ju nezadrel tak by odišla po nejakých tých Km určite preto to bolo šťastie v nešťastí.

Za opravy som napokon zaplatil skoro toľko ako za to čo som ju kúpil, ale keď chcete jazdiť urobíte všetko a tak po tom ako sme sa vrátili z vianočnej dovolenky som si priniesol ešte endurácke plášte E- 07 Mitasy a hajde pre stroj.

No poviem zábeh bol rýchly jeden výlet do hôr a bolo. Super jazdenie stroj bol úplne agresívny tak ako mi to opisoval chlapík no treba si s tým spojiť aj to, že síce je to rýchla a agresívna motorka, ale treba sa k nej chovať ako ku závodnému stroju. Kontrola podľa servisu cca každých 50 moto hodín. No aj tak som na nej najazdil po výletoch a medzi Dubaiom a Abu Dhabi, kde sme robili cca 3000 km.

A čo bolo ďalej no proste ložiská znovu sklamali. Pri jazde sa mi roztrhlo ložisko na rozvodovej reťazi. To roztrhlo reťaz a kúsky mi prestrelili hlavu valca a kryt nad vačkami. To už bolo veľa a ja som rezignoval . Potom som asi po 4 mesiacoch moju prvú lásku pustil druhému čo jej chcel vložiť znovu benzín do žíl.

Čo by som chcel všetkým odkázať po týchto skúsenostiach? Len toľko pozor pri kúpe modelových ročníkov 1999 až 2001 alebo hodne zdaru a kontrol. Ináč by už to s nimi po roku 2003 nemal byť až taký problém Husaberg prešiel pod KTM. No ale aj tak je to dravec a nejak mi prirástla k srdcu. Asi pretože bola prvá.

A čo ja? Nič stále som chorý po motorkách proste je to vírus ktorého sa nedá zbaviť.

S pozdravom BOSS

Pridané: 18.02.2005 Autor: BOSS Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

Husaberg FE 600 E 2000:

Foto:
Husaberg FE 600 E 2000
Všeobecné informácie:
Výrobca:Husaberg
Model:FE 600 E
Rok:2000
Kategória:Enduro
Motor:
Typ motora:jednovalec (4T)
Objem:595 ccm
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Brzdy vpredu:jednokotúčová
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:113 kg
Výška sedla:930 mm
Objem nádrže:9 l

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (13)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »