Anketa:
Aké bude 4. stretnutie MotoRide-ákov?
ZdieľaťPridané: 07.04.2005 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 12944 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]
V poradí štvrté stretnutie priaznivcov tohto servera sa neuskutoční na domácej pôde, ale vo východných Čechách. Z toho sa dá vytušiť mototuristický zámer tejto akcie...
Počas víkendu 19. – 21.8. sa našou malou základňou stane kemp Hluboký v mestečku Holice, ktoré leží asi 20 km juhovýchode od Hradca Králové (orientačne 250 km z BA, 260 zo ZA a 520 z KE).
Okolie ponúka k videniu viac než sa dá stihnúť za jeden víkend a tak sobotný výjazd do Orlických hôr bude určite celodenná a vyčerpávajúca záležitosť. V pláne máme navštíviť Africké múzeum Dr. Emila Holuba, drevený pohyblivý betlehém v Třebechoviciach a delostreleckú pevnosť Dobrošov, zachovanú z čias druhej svetovej vojny. Medzitým samozrejme spáchame obed a ak bude čas, tak uvidíme aj vodnú nádrž Rozkoš a zámok v Častoloviciach aj s priľahlou minizoo. Turistov určite poteší, že možno nás príde pozrieť český (pôvodom slovinský) veľkocestovateľ Igor Brezovar.
Bližšie informácie doplníme, keď budú isté a aktuálne.
![]() |
Pechotný veliteľský zrub N-S 72 Můstek, časť delostreleckej pevnosti Dobrošov |
Pre nováčikov a zábudlivcov ešte tri linky k predošlým ročníkom:
- 3. stretnutie MotoRide-ákov, Dolná Strehová 2004
- 2. stretnutie MotoRide-ákov, Počúvadlo 2003
- 1. stretnutie MotoRide-ákov, Rajecká Lesná 2002
Vzhľadom na mototuristické zameranie tejto akcie chceme upozorniť, že tu nenájdeš žiadne zrazové súťaže, striptíz ani podobné veci. Nocľah (3-5 lôžkové chatky, dvojlôžkové sudy aj stany) bude potrebné rezervovať si vopred.
Tešíme sa na tvoju účasť.
Pridané: 07.04.2005 Autor: Peter Fischer Zdieľať
Súvisiace články:
- 4. stretnutie MotoRide-ákov - doplňujúce informácie, rezervácia ubytovania - Awia
- Pozvánka: 12. Motoride stretko, 16. - 18. 8. 2013, jazero Izra, Slanské vrchy - Awia
- 3. Stretnutie MotoRide-ákov - Awia
- Zimné motorkárske stretnutia - Natalka
- Pozvánka: Motoride Enduro Rally 2006 - Awia
- Termíny Motoride akcií 2008 známe - Awia
- Vyhodnotenie fotosúťaže: Buldog rally Duchonka mojim objektívom - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Na spojku môžeš zabudnúť! Nová technológia E-Clutch ju stláča za teba
- KTM predstavila 990 Duke - predné svetlo má ako zo Star Treku
- Štefan Svitko a Juraj Varga víťazi Hungarian Baja
- Koniec srandy. Budúci rok príde nová Kawasaki ZX-6R!
- Naživo: test novinky Honda CL500 zo Sevilly
- Legendárny V-Strom prichádza v terénnejšej verzii s 21-palcovým kolesom
- Plnokrvný turista za extra výhodné prachy - Honda NT1100 (2022)
- Futuristický teleport s nekonečnou výbavou - Kawasaki Ninja H2 SX SE (2022)
- Retro pre začiatočníkov - Kawasaki Z650RS (2022)
- Naozaj robustný maxiskúter Honda ADV350 (2022)
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!