Anketa:
2% pre o.z. Máme Radi Rally a štartovné na Contec Rally Fiľakovské Kľačany 2016.
ZdieľaťPridané: 22.01.2016 Autor: Landal
Čitatelia: 4724 [Novinky - Oznam]
Pár slov o tom, ako si môže každý platiteľ daní znížiť náklady na tohtoročnú rally vo Fiľakovských Kľačanoch.
Seriál článkov - Motoshop Žubor XL Enduro Cup 2016:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Motoshop Žubor XL Enduro Cup 2016 | Nasledujúci
Občianske združenie Máme Radi Rally, ktoré je organizátorom preteku v Moto areál, Fiľakovské Kľačany, je zaregistrované ako príjemca pre 2% z daní za rok 2015. Budeme radi každému príspevku, ktorý uľahčí organizovanie našich pretekov, prípadne uľahčí účasť hobíkov na zahraničných rally.
Darovať časť daní môže každý - podnikateľ v rámci svojho daňového priznania a zamestnanec po svojom ročnom zúčtovaní. Je potrebné požiadať zamestnávateľa o potvrdenie o zaplatení dane, vyplniť príslušný formulár a to všetko doručiť na daňový úrad. Okrem toho má každý pretekár, účastniaci sa nášho preteku, možnosť takto si znížiť náklady na Contec Rally Fiľakovské Kľačany 2016.
Každý zaregistrovaný pretekár, ktorý daruje svoje percentá z daní na účet Máme Radi Rally, získa zľavu na štartovnom na pretek vo výške polovice pripísanej sumy. Má to len jednu komplikáciu. Na pretek sa je treba registrovať dopredu, preto celé štartovné je potrebné hradiť v súlade s pravidlami uvedenými v registračnom článku pre pretek. V prípade pripísania percent z daní po úhrade alebo až po preteku bude štartujúcemu príslušná zľava zo štartovného vrátená.
V prípade „neštartujúceho“ darcu môže tento označiť pretekára, v prospech ktorého si praje svoju zľavu uplatniť.
Snažím sa, aby boli pre vás ekonomické možnosti účasti na čo najpriaznivejšie. Dúfam, že takto bude táto snaha aj prijatá.
Údaje združenia:
MÁME RADI RALLY, o.z.
Rázusova 47/4825, 98401 Lučenec, Slovenská republika
IČO: 45783403
IBAN: SK8311000000002949015320
Laňďal
Pridané: 22.01.2016 Autor: Landal Zdieľať
Seriál článkov - Motoshop Žubor XL Enduro Cup 2016:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Motoshop Žubor XL Enduro Cup 2016 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Motoshop Žubor XL Enduro Cup 2016 - poradie seriálu po Contec XL Rally Fiľakovské Kľačany - Awia
- Foto od BIAN Studio Detva z Contec XL Rally Fiľakovské Kľačany - Landal
- Report: Contec XL Rally Fiľakovské Kľačany 2016 - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Lanďal s otcom v cieli Intercontinetal Rally 2024, Ružové jazero, Senegal
- Ako sa plnia sny: Lanďal na Tunisia Desert challenge 2021
- Hellas rally 2021 aj so Slovak4RallyTeam na stupňoch víťazov
- To the Dunes and back III
- Cesta na PanAfrica rally 2020
- Potrebujeme Tvoju pomoc pri H-PRO Čelendž a Contec XL rally 2019!
- Registrácia na Contec Rally a Enduro víkend 2019
- Contec enduro a rally víkend
- To the dunes and back II - tréning na sahare je šťastne za nami
- To the dunes and back II - 2019
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Body a Trasy v tomto článku:
Galéria ku článku:
Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!