Anketa:
Spustenie registrácie na Rally Fiľakovské Kľačany 2016
ZdieľaťPridané: 30.12.2015 Autor: Landal
Čitatelia: 8725 [Šport - Rally]
Predposledný víkend v júny 2016 (18.-20.06.2016) sa vo Fiľakovských Kľačanoch uskutoční druhý ročník amatérskej rally prioritne určenej pre XL Endurá. Po celkom vydarenom prvom ročníku chcem nadviazať na to dobré, čo sa osvedčilo a posunúť pretek ešte viac smerom k itinerárovým rally.
Seriál článkov - Motoshop Žubor XL Enduro Cup 2016:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Motoshop Žubor XL Enduro Cup 2016 | Nasledujúci
Pretek bude dvojdňový a oba súťažné dni (piatok a sobota) nás čaká orientačná aj okruhová časť. Prebierky prebehnú vo štvrtok 16.06.2016 a v tento deň bude možné trénovať na trati. Trať bude striedavo otváraná v oboch smeroch, keďže v piatkovej etape sa bude trať jazdiť opačne než tohto roku a v sobotnej v tohtoročnom smere.
Jazdci sa budú pohybovať počas presunov aj v bežnej premávke, preto sa bude pri prebierkach poctivo kontrolovať platná STK a doklad o PZP a tiež stav motocykla (svetlá, brzdy). Camelback je silne odporúčaný a homologizovaná prilba je povinná.
Trať orientačnej časti
Bude sa jazdiť podľa itinerára a prevažne na území Maďarska. Každá etapa bude mať hodne cez 100 km (predbežne cca 140 km). Itinerár bude robený veľmi podrobne a „blbuvzdorne“, aby bolo možné ho ísť aj na „večerníčka“ podľa palubných počítadiel merajúcich len na desatiny km. Sú tu zahrnuté rôznorodé terény lúčneho a lesného charakteru, vždy však vyjazdené a zrejmé cesty. Ak niekto skončí zapichnutý v húštine, určite odbočil zle! Pre oba dni budú pripravené celkom odlišné trate.
V každej etape bude jedna meraná špeciálka v dĺžke cca 7-10 km. Nájsť dlhší bezpečný úsek jednoducho neviem. A keď už sme u vzdialeností, palivovú sebestačnom je potrebné mať na 110 km.
Trať špeciálok bude výlučne off-road a len táto časť bude meraná. Na prejdenie orientačnej časti bude komfortný časový limit cca 6 hodín, možno viac. Po príchode na štart špeciálky bude jazdec ihneď odštartovaný, aby nevznikalo zhlukovanie osôb a strojov.
Náročnosť tratí neprevýši ročník 2015, skôr naopak. Prvú etapu mám prakticky hotovú a je to niečo na spôsob tohtoročnej trasy bez úseku „džungľa s koľajami“. Aj v druhej sa budem snažiť zachovať tento charakter.
Trate uzavretých okruhov
Základom je autokrosová, široká a hladká dráha, z ktorej sa odpojíme na „cestičky“ a zase napojíme späť. Budú pripravené dva okruhy, ktoré sa líšia práve tou časťou „cestičiek“. Kratší a ľahší má dĺžku 3,41 km a pracovne ho nazývam „Turist“. Dlhší a náročnejší má 4,65 km s pracovným označením „Race“. Oba okruhy sa odpájajú a spájajú do spoločnej autokrosárskej časti v rovnakých miestach. Pretekári nebudú rozdelení do výkonnostných skupín a podľa zoznámenia s traťou v piatkových tréningoch sa každý rozhodne, ktoré okruhy bude jazdiť.
Trať okruhov bude totožná s ročníkom 2015. Turist hodnotia jazdci, ktorí ju už jazdili, ako „kochačku“. Je široká, nenáročná a na viacerých miestach rýchla. Aj úplný začiatočník bez skúseností z terénu ju hravo zvládne. Trať Race má ako bonus aj technickú vložku a mierne náročnejšiu pasáž po vrstevnici svahu.
Aby sa predišlo tlačenici na okruhu, bude každý jazdec štartovať do okruhovej časti vo vlastnom časovom limite. Tento limit bude určený ako “limit na orientačnú časť + 30 minút“. V tomto čase je jazdec povinný dostaviť sa na štart okruhu a nechá sa odmávať. Bude na každom jazdcovi, či vyštartuje do okruhovej časti ihneď po príjazde do bivaku, alebo zataktizuje. Predpokladám veľmi pozvoľný a rozdielny príjazd jazdcov z orientačnej časti a preto aj rozťahaný štart do okruhovej časti. Tým sa vyrieši tohtoročná tlačenica na trati v Kľačanoch.
Každý deň sa bude jazdiť 7 okruhov (predbežný plán) a to v rozdielnych smeroch v piatok a v sobotu.
Bodovanie v preteku a v XL Cupe 2016:
Poradie v preteku sa bude určovať súčtom časov z orientačných špeciálok a okruhovej časti za oba dni. Absolvovanie Turist kola bude znevýhodnené a započíta sa s vopred určeným dodatočným časom. Tento bude zohľadňovať fakt, že Race okruh je určite náročnejší na techniku a skúsenosti jazdca. T.j. dodatočný čas nebude len kompenzovať časovú stratu, ale aj výrazne väčšie riziko. Preto dopredu hovorím, že jazdci Turist okruhu nebudú mať zrejme reálnu možnosť obsadiť stupne víťazov.
Aby sa zvýraznil význam orientačnej časti, budú sa časy orientačných špeciálok násobiť dvomi.
Rátam so zaradením preteku do seriálu XL endura 2016. Každý jazdec, ktorý dokončí (bez ohľadu na to, či zvolí Race alebo Turist okruh) bude klasifikovaný v rámci seriálu.
Zabezpečenie:
Depo a bivak bude v oplotenom priestore autokrosového areálu. Spanie v stanoch. Elektriku a vodu si musíme riešiť sami. Stravovanie a pitný režim bude zabezpečený spoľahlivým bufetom. Počas preteku bude prítomné vozidlo RZP s posádkou. Počas okruhovej časti preteku bude k dispozícii aj lekár so štvorkolkou. K dispozícii budú toi-toiky a zabezpečím aj cisternu s vodu. Depo bude každú z troch nocí strážené SBS-károm v čase od polnoci do rána 06:00 hod..
Štartovné nezahŕňa stravu. Budem trvať na zachovaní cien v bufete z tohto roka.
Harmonogram:
Areál bude k dispozícii od štvrtkového rána 17.06.2016, bufet od obeda. Večer vo štvrtok a piatok prebehne povinná rozprava. Súťažné dni budú piatok a sobota 17.-18.06.2016. Štartovať sa bude cca od 09:00 a v minútových intervaloch. Oficiálne ukončenie bude v sobotu pri západe slnka.
Triedy:
Pretekári budú rozdelení do 4 tried:
- Open – všetko do 600 ccm
- 1V600 - 1V 600ccm a viac
- 2V600 - 2V 600ccm a viac.
- 2V1000 - 2V 1000ccm a viac alebo hmotnosť nad 240kg
- Quad
Podmienkou účasti vo všetkých triedach je spôsobilosť vozidla na prevádzku po pozemných komunikáciách. Pre Quady budú platiť dve odchýlky: budú jazdiť len okruh turist a budú štartovať poslední aj do orientačnej aj do okruhovej časti.
Obutie:
Za sucha je trať zjazdná prakticky na hocičom ale pretek je pretek. Ide tu o bezpečnosť. Trať spája úseky pevnej hliny, sypkej hliny s trochou piesku, trávnatých úsekov aj klasickej šotoliny. Skrátka všetko! Podstatné je skôr dobré bočné vedenie (najmä prednej pneu!). Pre jazdcov bez ambícií bude aj neobrúsená TKC80 prijateľná. Situácia sa bude výrazne meniť, ak by bolo mokro a blatisto. V Kľačanoch a celom severnom Maďarsku je hlina hodne lepivá a v takom prípade už napr. zmienená TKC80 nebude podľa mňa vhodná ani ako nová.
Registrácia a štartovné:
Podmienkou uskutočnenia preteku je 50 pretekárov. Pri menšom počte je takúto akciu zbytočné robiť. Štartovné bude odstupňované časovo:
- 70,- Eur pri registrácii do 28.02.2016
- 75,- Eur pri registrácii od 01.03.2016
Registrácia je kompletná vyplnením prihlášky a zaplatením zálohy 30,- Eur. Až po úhrade zálohy sa jazdec objaví v zozname registrovaných jazdcov. Doplatok štartovného musí byť uhradený do 01.05.2016. Registrujúci jazdci po tomto dátume hradia ihneď celú sumu štartovného. Maximálny počet účastníkov je 65. Ak sa do 28.02.2016 nezaregistruje 45 jazdcov, akciu odvolám a zálohy vrátim.
Štartovné treba zasielať na účet 2949015320/1100, IBAN: SK8311000000002949015320, SWIFT: TATRSKBX. Do poznámky pre prijímateľa prosím uviesť meno alebo prezývku pretekára. Oficiálnym organizátorom a majiteľom účtu, kam pôjde štartovné, je občianske združenie Máme Radi Rally. Osobne na preteku nebudem súťažiť a budem sa venovať len organizácii a dozoru na trati.
Maršali, partneri:
Bez ich pomoci by táto zábava nebola možná. V prípade, ak si ochotný/ná priložiť ruku k dielu a stráviť pár dní v tričku organizátora, prosím ohlás sa mi. Organizátori dostanú tričko, plnú stravu a pitný režim, prípadne im viem poskytnúť stan.
Bol by žiaduce, keby si tento článok všimli aj spoločnosti, ktoré by mali záujem spojiť sa s touto akciou. Rád by som našiel hlavného partnera, ktorý by mal svoje meno v názve preteku a samozrejme aj ďalších partnerov, ktorí by sa radi prezentovali akoukoľvek podporou preteku.
Registrácia:
Zoznam registrovaných pretekárov:
V zozname registrovaných sa nezobrazíte okamžite po odoslaní registrácie, ale až po schválení, neodosielajte registráciu duplicitne!
Zostáva mi už len dúfať, že sa nám vydarí počasie.
Teším sa na Vás!
Laňďal
Pridané: 30.12.2015 Autor: Landal Zdieľať
Seriál článkov - Motoshop Žubor XL Enduro Cup 2016:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Motoshop Žubor XL Enduro Cup 2016 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Motoshop Žubor XL Enduro Cup 2016 - poradie seriálu po Contec XL Rally Fiľakovské Kľačany - Awia
- Motoshop Žubor XL Enduro Cup 2016 - Šampionát XL enduro pretekov s novinkami - Awia
- Foto od BIAN Studio Detva z Contec XL Rally Fiľakovské Kľačany - Landal
- Report: Contec XL Rally Fiľakovské Kľačany 2016 - Awia
- Registrácia na Contec XL Rally 2017 - Landal
- Info o Contec XL Rally 2018 - Landal
- Navigačná technika na XL rally Fiľakovské Kľačany so zľavou od Touratech SK - Landal
- Report: Motoride XL Enduro Rally 2016, Tuhrina, Slanské vrchy - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Lanďal s otcom v cieli Intercontinetal Rally 2024, Ružové jazero, Senegal
- Ako sa plnia sny: Lanďal na Tunisia Desert challenge 2021
- Hellas rally 2021 aj so Slovak4RallyTeam na stupňoch víťazov
- To the Dunes and back III
- Cesta na PanAfrica rally 2020
- Potrebujeme Tvoju pomoc pri H-PRO Čelendž a Contec XL rally 2019!
- Registrácia na Contec Rally a Enduro víkend 2019
- Contec enduro a rally víkend
- To the dunes and back II - tréning na sahare je šťastne za nami
- To the dunes and back II - 2019
- ... zobraz všetky články od tohto autora