Anketa:
Vyskúšali sme alternatívu k prémiovým tourerom - Victory Magnum 2015 2/2
ZdieľaťPridané: 19.09.2016 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 12212 [Testy a predstavenia - Test]
Názor druhého redaktora:
Tomáš Hajduch - Awia:
Konečne sme sa dočkali možnosti vyskúšať aj ďalšiu značku, ktorá doteraz v našom repertoári chýbala. Victory znie veľmi dobre a sebavedome. Viem, H-D to nebude, ale zato to má dnes každý, dokonca aj v Indii, že :-) Takže Victory Magnum, pozrime sa na teba bližšie.
Páči sa mi celkový dizajn, ktorý je bagrovský ako sa patrí, ale s odvážne pretiahnutými líniami. Je to veľká a dlhá motorka. K tomu to veľké koleso vpredu (21 palcov), čo dodáva rešpekt podobne ako obrovská kapotáž. Do nej by sa hádam zmestilo aj viac ako jedno svetlo. Keď sme pritom, svetlo má LED techniku, takže paráda. Páči sa mi ako je schovaný olejový chladič. Motorka je celkovo premakaná s množstvom detailov. Motor je obrovský a krásny.
Jazdí to presne ako má - koráb ciest. Z výfukov ide silný a parádny zvuk, na zadnom kole ohromný krútiak. Keď je v pohybe, necítiť ani hmotnosť, jazdí veľmi mrštne. Aj keď na to nevyzerá, má rada i zákruty a ani platne - stupačky nelimitujú extrémne bočné náklony. Za jazdy je Magnum príjemným spoločníkom na dlhé cesty, potešia i veľmi dobre ovládateľné brzdy.
dizajn ktorý ide vlastnou cestou, perfektný motor, množstvo pekných detailov, brzdy, krásna alternatíva k H-D | asi len vzhľad prístrojovky |
Konkurencia
Z konkurentov spomeniem iba toho jasného: Harley-Davidson. Rovesníci sú v tomto prípade Street Glide Special alebo Road Glide Special, tu záleží v podstate iba na dizajnových preferenciách. Oba H-D sú drahšie od 2 630 éčiek až po 4 190, čo sú dve - tri pekné dovolenky. Treba však diplomaticky pripomenúť, že oba Harleye majú farebnú dotykovú 6,5-palcovú obrazovku s nekonečným množstvom pekne a intuitívne zobrazovaných informácií (audio a tempomat sú tiež v štandarde), Road Glide navyše aj s navigáciou. Magnum však zaujme väčším motorom a väčším krútiakom (138 verzus 150), a napriek tomu suchou hmotnosťou nižšou o 12, resp. 24 kíl. Ťažké rozhodovanie, že? :)
Záver
Cena Magnumu je 22 990 eur. Za tú cenu dostaneš dobre jazdiacu motorku so silným motorom, ktorá ťa v nižších rýchlostiach pohodlne povozí trebárs aj po celej Európe, pričom počas celej cesty budeš na nej vzbudzovať pozornosť. Nemá opozeraný dizajn a rovnakú pravdepodobne cestou nestretneš. Spokojný budeš dovtedy, kým vedľa teba nezaparkuje nejaký konkurent s kvalitným infosystémom. To je totiž jediná vec, ktorá tejto motorke uberá na modernosti. Verím však, že v najbližších rokoch sa ho dočkáme.
Plusy, mínusy
motor, vzhľad | lacno vyzerajúce detaily, turbulencie pri vyšších rýchlostiach |
Video
Video: Introducing Magnum - Victory Motorcycles
Text: Peter Fischer, Tomáš Hajduch - Awia
Foto: Tomáš Hajduch - Awia, Peter Fischer
Motocykel na test poskytla spoločnosť Klasik moto. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR, Held, a prilbách Suomy od spoločnosti Styx.
Foto: | |||
Všeobecné informácie: | |||
Výrobca: | Victory | Harley-Davidson | Harley-Davidson |
Model: | Magnum | Street Glide Special | Road Glide Special |
Rok: | 2016 | 2016 | 2015 |
Novinka: | NOVINKA 2015 | ||
Kategória: | Chopper/Cruiser | Cestovná | Cestovná |
Motor: | |||
Typ motora: | vidlicový dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) |
Objem: | 1731 ccm | 1690 ccm | 1690 ccm |
Max. krútiaci moment: | 138 Nm / 3500 ot. | 142 Nm / 3250 ot. | |
Kompresný pomer: | 9.4:1 | 9,7:1 | 9,7:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 101 x 108 mm | 98.4 mm x 111.1 mm | 98.4 mm x 111.1 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | SOHC (4V) | ||
Chladenie: | vzduchom a olejom | vzduchom | vzduchom |
Pohon / Podvozok: | |||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | remeň | remeň | reťaz |
Zdvih vpredu: | 130 mm | ||
Zdvih vzadu: | 113 mm | ||
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 300 mm | ||
Pneu vpredu: | 120/70R21 M/C 62V | 130/60B19 61H | 130/60B19 61H |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 300 mm | ||
Pneu vzadu: | 180/60R16 M/C 80H | 180/65B16 81H | 180/65B16 81H |
Hmotnosť / Rozmery: | |||
Suchá hmotnosť: | 356 kg | ||
Hmotnosť s náplňami: | 367 kg | 372 kg | 385 kg |
Výška sedla: | 654 mm | 695 mm | 663 mm |
Rázvor: | 1670 mm | 1625 mm | 1625 mm |
Dĺžka: | 2657 mm | 2450 mm | 2428 mm |
Svetlá výška: | 134 mm | 135 mm | 135 mm |
Objem nádrže: | 22 l | 22.7 l | 22.7 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |||
Spotreba paliva: | 5.6 l/100km | 6.6 l/100km | |
Dojazd po rezervu: | cca 304 km | cca 257 km | |
Doplnková výbava: | |||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | nie | nie | |
Trakčná kontrola: | nie | nie | |
Palivové mapy: | nie | nie | |
Palubný počítač: | áno, v sérii | nie | |
Tempomat: | áno, v sérii | za príplatok | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | za príplatok | áno, v sérii | |
El. Podvozok: | nie | nie | |
Iná výbava: | Audio systém s rádiom v sérii | bezkľúčové zapaľovanie, BoomBox (audio + GPS), bočné kufre | Audio systém Boom! |
Poznámka: | |||
Poznámka: | Cena 7/2016 22 990,-EUR | Cena 11/2015 od 25 620 EUR | Cena 9/2014 25.680,-EUR |
Pridané: 19.09.2016 Autor: Peter Fischer Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Na spojku môžeš zabudnúť! Nová technológia E-Clutch ju stláča za teba
- KTM predstavila 990 Duke - predné svetlo má ako zo Star Treku
- Štefan Svitko a Juraj Varga víťazi Hungarian Baja
- Koniec srandy. Budúci rok príde nová Kawasaki ZX-6R!
- Naživo: test novinky Honda CL500 zo Sevilly
- Legendárny V-Strom prichádza v terénnejšej verzii s 21-palcovým kolesom
- Plnokrvný turista za extra výhodné prachy - Honda NT1100 (2022)
- Futuristický teleport s nekonečnou výbavou - Kawasaki Ninja H2 SX SE (2022)
- Retro pre začiatočníkov - Kawasaki Z650RS (2022)
- Naozaj robustný maxiskúter Honda ADV350 (2022)
- ... zobraz všetky články od tohto autora